Podcast: Panelet uddeler sæsonkarakterer til HELE truppen efter en FANTASTISK sæson i 2021/22

3 måneder 2 uger siden #1 af Administrationen
Det er tid...

RealMadrid Logo

Det er tid til at runde en stor sæson af. The Double kunne det blive til og traditionen tro foretager vi vores årlige vurdering af spillerne.

Til at stå for vurderingen har Daniel inviteret Jesper, Malthe og Christian i det virtuelle studie til en omgang karaktergivning af spillerne, rangering af sæsonen, quiz og ikke mindst et lille afbræk med en våd mis.

Som altid er der plads til både enighed og uenighed, gode anekdoter fra sæsonen, hårde domme over spillere og begejstring over andres udvikling.

Lyt med, del, like, kommenter og donér gerne til vores projekt.

I kan høre podcasten her:

Panelet uddeler sæsonkarakterer til HELE truppen efter en FANTASTISK sæson i 2021/22

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 1 uge siden #2 af Daniel
Til dem, der ikke lytter til vores podcast. Og til dem, der gerne vil have det på tekst ditto. Her følger ALLE aktørernes sæsonkarakterer på Madridista.dk Podcast :-)

Malthes sæsonkarakterer:

Målmænd:
Courtois (5)
Lunin (3)

Forsvar:
Carvajal (3)
Vázquez (3)
Militão (4)
Vallejo (2)
Alaba (5)
Nacho (4)
Mendy (3)
Marcelo (2)

Midtbane:
Casemiro (2)
Kroos (3)
Valverde (3)
Modric (4)
Isco (1)
Ceballos (3)
Camavinga (3)

Angribere:
Hazard (1)
Vini Jr (5)
Rodrygo (3)
Asensio (2)
Bale (1)
Jovic (1)
Mariano (1)
Benzema (5)

Træner:
Ancelotti (5)

Jespers sæsonkarakterer:

Målmænd:
Courtois (5)
Lunin (3)

Forsvar:
Carvajal (2)
Vázquez (3)
Militão (4)
Vallejo (3)
Alaba (5)
Nacho (3)
Mendy (2)
Marcelo (3)

Midtbane:
Casemiro (2)
Kroos (2)
Valverde (4)
Modric (5)
Isco (1)
Ceballos (2)
Camavinga (4)

Angribere:
Hazard (1)
Vini Jr (5)
Rodrygo (3)
Asensio (3)
Bale (1)
Jovic (1)
Mariano (1)
Benzema (5)

Træner:
Ancelotti (5)

Christians sæsonkarakterer:

Målmænd:
Courtois (5)
Lunin (2)

Forsvar:
Carvajal (3)
Vázquez (3)
Militão (4)
Vallejo (2)
Alaba (5)
Nacho (3)
Mendy (3)
Marcelo (2)

Midtbane:
Casemiro (2)
Kroos (3)
Valverde (4)
Modric (5)
Isco (1)
Ceballos (4)
Camavinga (4)

Angribere:
Hazard (1)
Vini Jr (5)
Rodrygo (4)
Asensio (3)
Bale (1)
Jovic (1)
Mariano (1)
Benzema (5)

Træner:
Ancelotti (4)

Daniels sæsonkarakterer:

Målmænd:
Courtois (5)
Lunin (3)

Forsvar:
Carvajal (3)
Vázquez (3)
Militão (4)
Vallejo (3)
Alaba (5)
Nacho (4)
Mendy (3)
Marcelo (2)

Midtbane:
Casemiro (2)
Kroos (3)
Valverde (4)
Modric (5)
Isco (1)
Ceballos (3)
Camavinga (4)

Angribere:
Hazard (1)
Vini Jr (5)
Rodrygo (4)
Asensio (3)
Bale (1)
Jovic (1)
Mariano (1)
Benzema (5)

Træner:
Ancelotti (5)

Nicklas' sæsonkarakterer:

Målmænd:
Courtois (5)
Lunin (3)

Forsvar:
Carvajal (3)
Vázquez (3)
Militão (4)
Vallejo (3)
Alaba (4)
Nacho (3)
Mendy (3)
Marcelo (3)

Midtbane:
Casemiro (3)
Kroos (3)
Valverde (4)
Modric (5)
Isco (1)
Ceballos (3)
Camavinga (4)

Angribere:
Hazard (1)
Vini Jr (5)
Rodrygo (3)
Asensio (2)
Bale (1)
Jovic (1)
Mariano (1)
Benzema (5)

Træner:
Ancelotti (4)

Hvordan ser jeres sæsonkarakterer ud, madridistas? Kom gerne med lidt begrundelse. 
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 måneder 1 uge siden #3 af DeLaRed
DeLaRed's sæsonkarakterer:

Målmænd:
Courtois (5) - Verdens Bedste
Lunin (3) - Har spillet for lidt til virkelig at bedoemme

Forsvar:
Carvajal (3) - Han har en haandfuld kampe hvor vi ser hans top niveau, og en haandfuld kampe hvor vi ser hans bund niveau og resten var gennemsnitligt.
Vázquez (2) - Koster paa den gode side af 5 maal i denne season paa Back'en, hans attitude fejler intet, men hans forsvars evner er ikke blevet bedre selvom han har spillet back over 50 gange i Madrid nu.
Militão (4) - Flot efteraar, usikkert foraar, han koster stadig.
Vallejo (2) - Nemme kampe men viser stadig usikkerhed paa bolden
Alaba (5) - Overordnet set vores bedste forsvars spiller, og flot 1. season i klubben
Nacho (4) - Mr. Consistency, hans bund niveau er lang hoejere end Militao's og saa levere altid han uanset position i bagkaeden.
Mendy (3) - 21/22 var ikke saa god som 20/21, men stadig et defensivt baest
Marcelo (2) - Real havde aldrig koebt Marcelo pa det niveau han spillede i denne season, selv ikke hentet ham gratis, niveauet er ikke til Real, men overordnet saa kostede han mindre end seasonen forinden.

Midtbane:
Casemiro (3) - Ikke hans bedste season i Madrid, men klar forbedring i foraaret, og ufattelig vigtig for Reals spil, isaer i de store kampe.
Kroos (2) - Falder fuldstaendig igennem i 2022, foraaret var hans med afstand vaerste periode i Madrid, og burde egentlig have vaeret baenket noget mere.
Valverde (4) - Et flot comeback efter sin skade, og i slutningen af seasonen begynder man at foele at han er tilbage til sit bedste niveau igen, efter meget lang tid. Naar han er frisk er han et klart bedre kort som starter end Kroos, baseret paa deres nuvaerende niveau.
Modric (5) - Med afstand den bedste offensive midtbane spiller i Spanien (hvis ikke i verden), latterligt god, og essentiel brik i La Liga og CHL titlerne.
Isco (1) - Har ingen effekt paa Madrid's season.
Ceballos (2) - Fin attitude, men spiller stort set ingen rolle ifht Reals succes, find defenisvt arbejde, men timing og spil med bolden er stadig for svagt til Madrid.
Camavinga (4) - Baseret paa at han ankommer som 18 aarig og spiller sin debut season, saa kunne man ikke oenske sig mere, den bedste debut season vi har set siden Vini, virkelig flot i saa ung en alder.

Angribere:
Hazard (1) - Komplet Ligegyildig, goer mere skade for Madrid's spil end han gavner naar han endelig spiller.
Vini Jr (5) - En af verdens aller bedste og en grundsten i Madrid's flotte resultater
Rodrygo (3) - Super inskifter, og afgoerende spiller, men stadig alt for svag og anonym som starter, og hoejre kanten klaeder ham stadig ikke, han skal i feltet hvor han er farlig, ligegyldig paa resten af banen.
Asensio (3) - Nr. 3 paa den interne topscorer liste, ligesom med Rodrygo er han ikke den bedste starter, men en afgoerende spiller fra baenken, fin season.
Bale (1) - Ligegyldig hele seasonen igennem
Jovic (1) - Den daarligste spiller i truppen med den absolut daarligste indstilling, en deciderent skaendsel i klubben! FOEJ!!!
Mariano (1) - Alt for svag til det her niveau
Benzema (5) - Meget nemt, Ballon d'Or

Træner:
Ancelotti (5) - Spillet kunne godt have vaeret bedre, men han vinder 3 ud af 4 trofaer i hans foerste season tilbage i klubben, efter en sommer hvor man mister sin faste CB duo og reelt set kun henter 2 spillere (den ene 18 aar gammel). Han traeffer saa ufatteligt mange gode beslutninger i loebet af season, og han formaar at opnaa foelgende med truppen:
1. Alaba bliver spillet ind paa holdet fra dag 1, og indgaar som naturlig leder.
2. I en alder af 37aar, er Modric en af de mest brugte spillere i truppen ,men spiller stadig paa absolut top niveau, godt set af Ancelotti at det endnu ikke var paa tide at "skrue ned" for Luka.
3. Istedet for at forcere Fede's tilbagevending, saa giver Ance ham minutter i stort set alle kampe han er klar, men giver hans krop tid til at hele komplet, og derved ser vi for foerste gang i 2 aar Fede spille flere kampe i streg paa hans top nievau. Saa klogt set af Ance og Pintus, og utrolig vigtigt for spillerens fremtid.
4. Vini faar sit helt store gennemburd, og han goer sig nu ogsaa som afslutter.
5. Benzema's niveau bliver loeftet til nye hoejder, han spiller sin absolut bedste season i karrieren og bliver verdens bedste fodbold spiller.
6. Uden den rigtige starter paa hoejre kanten i hans 433 system, saa formaar han at dele spilletiden ligeligt imellem Asensio og Rodrygo og derved faar dem begge to til at levere deres bedste slutprodukt.
7. Han traeffer de haarde beslutninger, til gavn for holdet og resultaterne, ved f.eks. at undgaa at spiller Jovic, Mariano, Vallejo og giver kun spilletid til Eden, Marcelo, Isco og Bale i de "nemme" kampe. Han bukker ikke under for presset og det er netop derfor vi vinder 3 titler. Han faar simpelthen det meste ud af den trup han har, og er staerk nok til at se bort fra spillere der ikke har niveauet.
8. Han bruger Camavinga paa den helt rigtige maade, og er korrekt paapasselig med ikke bare at smide ham for loeverne i hans foerste season, og dermed faar en 18aarig spiller en saa flot foerste season i klubben.
- Hans stoerste fejl imo, er hans overforbrug af LV paa backen. Som det ser ud nu faar vi nok ikke nogen forstaerkning til den plads, saa oensker at vi naeste season ser Ance bruge Nacho som Back-up til Dani, det er til hver en tid et klart bedre valg, og Nacho er for god til at vaere 4. valg paa CB pladserne.

Latterligt god season af Madrid, og med tilgange af Tchouameni og Rudiger, saa staar vi kun endnu staerkere til naeste aar...haaber dog vi kan beholde de rigtige spillere, og komme af med dem der ikke er relevante mere, saa Ancelotti derefter staar med en breddere trup, mere efter eget oenske.

Og et tak til Madridista.dk, for et flot arbejde iloebet af sidste season :-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, SeQueda

3 måneder 1 uge siden #4 af Sebberg
​Tiden er ikke lige til at lave den store gennemgang, MEN: Jeg vil gerne komme med lidt konstruktiv kritik.

Det var et fedt afsnit. Jeg kan godt lide tanken om, at man fyrer op for den helt store karaktergivning og diskuterer truppen ud fra de vurderinger.

For mig var der dog ét frustrationselement: karakterskalaen. Der er simpelthen for få karakterer i en én-til-fem-skala, og det betyder, at mange karakterer var givet på forhånd, og at uenigheder som oftest bygger på forskellen mellem to og tre eller tre og fire.

Det er simpelthen den mest røvsyge skala :D Det er næsten kun bestået/ikke bestået, der ville være værre. 

Jeg synes, det er meget sjovere både selv at give karakterer og høre sådan en podcast-episode, hvis holdet vurderes ud fra én til ti. Så det håber jeg, at I måske vil overveje til næste år!

3 måneder 1 uge siden #5 af Daniel
​Det var godt, vi ikke gik med 1-3, som
var vores oprindelige plan ;-)

3 måneder 1 uge siden #6 af Lars1991
Jeg vil også lege med! Tror jeg bliver lidt hårdere i min bedømmelse generelt, men lad os se :)​ Kommer med lidt begrundelse hvor jeg føler det giver mening.

Målmænd:
Courtois (5)
Lunin (3)

Forsvar:
Carvajal (2) En håndfuld gode kampe til sidst redder ham ikke fra en generel skuffende sæson.
Vázquez (2) Hans første sæson som back var overraskende god - nu ser man mere det man kunne have forventet fra start.
Militão (4) Ustabil i sæson afslutningen (i ligaen) koster et 5-tal.
Vallejo (3) Var overraskende god da han endelig fik chancen (undtaget den ene kamp hvor han blev spillet ude af position)
Alaba (5) Synes godt man kan se svagheder i hans forsvarsspil, men han har taget Real Madrid med storm og er en kæmpe leder.
Nacho (3)
Mendy (2) Dårlig sæson. Tættere på 1 end 3.
Marcelo (2)

Midtbane: Jeg synes jeg har sagt nok om den her midtbane i løbet af sæson herinde. De tre gamle skal ikke spille sammen mere. 
Casemiro (1)
Kroos (2)
Valverde (5)
Modric (4)
Isco (1)
Ceballos (3)
Camavinga (4)

Angribere:
Hazard (2) Spiller fint i de kampe han får, især omkring jul. Men tilliden var der ikke.
Vini Jr (5)
Rodrygo (2) Redder et 2 tal med sine præstationer til sidst. Ellers til en 1'er.
Asensio (2) Redder et 2 tal med sine stats - 10 liga mål er trods alt ret godt. Ellers til en 1'er.
Bale (1)
Jovic (1)
Mariano (1)
Benzema (5)

Træner:
Ancelotti (3) Den kommer lige op på 3 og godkendt. Trofæerne lyver ikke. Han vågner også, som mange af spillerne, lidt op her til sidst på sæsonen. Det også det der giver mig håb til næste sæson. Det virker til han forstår hvilke spillere han skal bruge mere og mere af. Taktisk synes jeg stadig det kunne forbedres nogle steder (opspillet, pres-spillet). Men alt i alt har jeg egentlig været meget skuffet over ham, især fordi jeg fik noget optimisme i starten af sæsonen. Men det faldte godt nok til jorden igen. Der har også været nogle utrolige flove kampe som Real Madrid fan som jeg synes falder 100% tilbage på ham. Så kan ikke give ham mere end 3 selv med en double!
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden ved Lars1991.

3 måneder 1 uge siden #7 af Franksk
​Er i ikke på Spotify mere.
Jeg kan ikke finde det nyeste afsnit, hvor i har givet karakter til spillerne. 

Fandt det, jeg er ikke lige klar over hvad der skete. ?
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden ved Franksk. Begrundelse: Fandt hvad jeg søgte

3 måneder 1 uge siden #8 af Daniel

Franksk post=151476 skrev: ​Er i ikke på Spotify mere.
Jeg kan ikke finde det nyeste afsnit, hvor i har givet karakter til spillerne. 

Fandt det, jeg er ikke lige klar over hvad der skete. ?

​SoundCloud har haft nogle tekniske problemer i dag. Derfor var vi åbenbart væk for en stund på Spotify, ligesom man heller ikke kunne afspille vores lyd på Apple Podcast. Vi var også lidt i panik. Men vi skulle være tilbage, som du også selv er inde på :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Franksk

Leveret af Kunena Forum