Asllani langer ud efter Real Madrid: Det er et farligt miljø

1 måned 3 uger siden #1 af Nicklas
...

PARA WEB PREMIO MAHOU ASLLANI MCB MJ10030Thumb

I maj måned tog svenske Kosovare Asllani afsked med Real Madrid efter tre år i klubben, hvoraf det første blev spillet under navnet CD Tacón, inden Tacón blev til Real Madrid Femenino i 2020.

I øjeblikket træner hun med det svenske landshold frem mod sommerens EM-slutrunde i England, og her langer hun ud efter måden hvorpå tingene bliver gjort hos Real Madrid Femenino:

- Det er vanskeligt at gå i detaljer, men for mit vedkommende handler det om, at jeg synes der er en kultur i den klub, som er usund for spillere at være i, som jeg selv var i, hvor jeg blandt andet næsten blev tvunget til at spillle skadet og ikke fik hjælp. Trænerteamet lyttede ikke til det medicinske team, og til sidst var det en beslutning, som jeg var tvunget til at tage for at have en længere karriere. Det er blevet et meget usundt og farligt miljø for spillere at være i.

Hun fortsætter:

- Jeg synes at jeg har gjort meget for klubben fra starten, og siden har jeg set, at klubben ikke behandler spillere godt gennem alle årene. Der har været mange. Jeg tror det er vigtigt for mig at tale, da ingen andre har gjort det. Jeg har forsøgt at skabe forandringer, men til syvende og sidst er det miljøet som skabes der, at man vælger ikke at lytte til det medicinske team eller spillerne.

Asllani tilbragte en stor del af sæsonen skadet, og det er der en grund til:

- Det er ingen tilfældighed, at jeg var skadet og fik tilbageslag, fordi man bliver hele tiden presset til at spille med skader eller når man er syg. Det er et usund miljø.

Asllani bliver så spurgt, om hun har forsøgt at bringe emnet op i klubben:

- Det er sket i alle de tre år, jeg har været der. Set i bakspejlet skulle jeg måske have smuttet allerede sidste sommer, men jeg gav det en sidste chance. Det er en storklub, og man vil hjælpe den til fremgang. Jeg har været en stor del af klubbens historie, og jeg har gjort meget for den, men desværre er det et miljø, som ikke er sundt, og det er ikke bare for mig. Der er utrolig mange spillere i klubben, som er gået igennem rigtig meget, som jeg ikke synes er okay i en topklub.

Hun fortryder dog ikke, at hun tog til Madrid:

- Jeg fortryder ikke, at jeg tog derned. Jeg fortryder ikke min beslutning, da jeg følte det var det rette for mig. For mig handler det også om, at som spiller, der har spillet på topniveau i x antal år, også at lytte og gøre tingene bedre for at skabe et professionelt miljø. Jeg siger dette, fordi jeg ønsker, at der skal være et professionelt miljø og det ved de også godt. Jeg håber det bliver sådan for spillerne der bliver der.

32-årige Asllani tror ikke problemet er unikt:

- Jeg tror ikke kun det er i den klub, at trænere ikke lytter til lægestaben. Jeg tror det er et miljø, som skabes af, at man bare vil have resultater og ser spillere som produkter. Det spiller ingen rolle om nogen er skadet, så skifter man dem bare ud. Jeg har aldrig været i et miljø, hvor jeg blev presset så hårdt for at spille skadet, som der. Det er derfor jeg har været skadet i store dele af sæsonen.

Svenske Kosovare Asllani blev årets kvindelige spiller i Real Madrid for sæsonen 2020/2021.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #2 af Dragam
Tænker det gør sig gældende for herre holdet også...

1 måned 3 uger siden #3 af Bismo

Dragam post=151642 skrev: Tænker det gør sig gældende for herre holdet også...

​Tror det gælder for alle større klubber. Se bare på City og Walker i semifinalen. Ofte er det dog spillerne selv, der presser trænerne til at give dem chancen. Afhængig af kampens vigtighed, kan trænerteamet ofte blive fristet, især hvis spilleren er vigtig for holdet. 

Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Bismo.

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 måned 3 uger siden #4 af 9eren
Altså Diego Costa spillede to finaler i streg og bliver taget ud skadet i begge. Han har sgu ikke sagt noget.

Synes ikke vi har haft problemer under Carlo med skader denne sæson. Pintus har været enorm.

Hun skulle da bare melde klart ud om ikke at spille.

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.