Sikker sejr i sidste opgør på San Mamés
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid var søndag aften på besøg på San Mamés til mødet med de basiske løver fra Ath. Bilbao, som dog viste sig fra den tandløse side og måtte indkassere et nederlag på hele 0-3.
På trods af to afbudsramte mandskaber var der lagt op til et intenst opgør, som blev igangsat af en hurtig scoring fra Cristiano Ronaldo, som smækkede bolden ind bag Iraizoz på et flot frispark. Dermed var opgøret skudt i gang, men det blev ikke fulgt op med flot spil.
Derimod forfaldt begge hold til hårdt spil med mange frispark i en ikke særligt velspillet kamp, hvor det også var småt med målchancer. Hjemmeholdet kom dog til en af slagsen efter 16 minutters spil, hvor der blev dømt frispark mod Modric i en situation, hvor han fik bolden i hovedet, men dommeren mente angiveligt, at han havde haft hånd på bolden og derfor fik kroaten gult kort. På det efterfølgende frispark måtte Marcelo afværge.
Real Madrid ville dog også være med og omkring den halve time var Benzema tæt på at komme frem til Di Marías aflevering. Selvsamme Di María kom dog til afslutning kort før pausen, men denne gang tog træværket fra og i stedet kunne Bilbao være gået til pausen med uafgjort, men dommer Teixeira Vitienes faldt for Pepes sprællemands-tricks og så blev der dømt frispark mod Llorente, som ellers var alene med Diego López.
Mere skete der ikke i denne første halvleg og anden halvleg blev indledt med samme tendenser som i første med en masse frispark og meget lidt poleret spil, men Real Madrid viste dog størst farlighed, som for eksempel efter 53 minutters spil, da Marcelos indlæg fra en spids vinkel blev pareret ud til Benzema, som med et tørt hug satte Iraizoz på en prøve, men den baskiske målmand fik afværget.
Nogen velspillet kamp blev det dog aldrig og efter en times spil foretog Mourinho sin første udskiftning, da Di María blev taget ud og i stedet kom Callejón på banen.
Netop som der var udsigt til en langgaber, dukkede Cristiano Ronaldo op i straffesparksfeltet og headede bolden ind bag Iraizoz. Da var der spillet 68 minutter.
Dermed syntes kampen reelt afgjort og Mourinho valgte at give spilletid til Higuaín, som kom på banen i stedet for Benzema, som ikke havde gjort meget væsen af sig. Higuaín skulle da heller ikke bruge meget mere end et øjeblik før han selv havde bragt sig på måltavlen og så var sejren en kendsgerning. Oplægget kom – naturligvis – fra Cristiano Ronaldo.
Dermed var det også blevet fyraften for Cristiano Ronaldo, som gav plads til Álvaro Morata i kampen. Den unge Canterano fik dog ikke lejlighed til at udfolde potentialet i det sidste kvarters tid, hvor Real Madrid ikke havde så meget mere at bevise offensivt.
Defensivt havde Real Madrid heller ikke voldsomme problemer med at holde hjemmeholdets angribere fra oplagte målchancer og derfor fik Diego López en relativt stille aften i Bilbao.
Kampfakta:
Ath. Bilbao – Real Madrid 0-3 (0-1)
0-1 Cristiano Ronaldo (2.)
0-2 Cristiano Ronaldo (68.)
0-3 Higuaín (76.)
Tilskuere: 40.000
Dommer: Teixeira Vitienes.
Gule kort: Modric, Xabi Alonso (Real Madrid), Iturraspe, Toquero, Muniain (Ath. Bilbao)
Røde kort: Ingen.
Real Madrids hold: Diego López, Ramos, Pepe, Albiol, Marcelo, Khedira, Xabi Alonso, Cristiano Ronaldo (Morata, 78. min.), Modric, Di Maria (Callejón, 60. min.), Benzema (Higuaín, 70. min.)
Ath. Bilbaos hold: Iraizoz; Ramalho (Iraola, 70. min.), Ekiza, San José, Aurtenetxe; Iturraspe, Ander Herrera, Muniain (Moran, 82. min.); Susaeta, Llorente, Ibai (Toquero, 70. min.).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Vedrørende kampreferatet...
Hvordan kan det være i ikke nævner Diego Lopez klasseredning i første halvleg, som reelt set var det eneste højdepunkt fra Bilbaos side, i stedet for at nævne et elendigt frispark som bliver sparket direkte ind i Marcelo, og at Pepe (sprællemands-tricks????) bliver tromlet ned i ryggen af Llorente, som ellers ville have frit løb mod målet..
Anden halvleg var dog god, spillet flød meget bedre og vi var mere på bolden.
Cristiano, igen 2 helt fantastiske mål, og var godt nok glad for det var ham der lukkede munden på hyænerne fra Bilbao, for at sige det mildt. Higuain scorede også et godt mål.
EDIT: Jeg var selv en af dem som gerne så Casillas starte inde, men Diego Lopez fortjener ros for igen at spille en god kamp.
Vigtigt vi vinder, og holder At. Madrid bag os. Mere er der vel ikke og sige til den kamp.
Lopez står fantastisk, men han er langtfra Casillas niveau, når han vel og mærke er på toppen. Vi mangler Casillas, hvis vi skal vinde Chl. Casillas har langtfra været i topform denne sæson, og langtfra god nok, men vi skylder ham trods alt den tillid, og det kan kun være en win-win, hvis vi får Casillas tilbage i topform.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Hold kæft hvor var Ronaldo dog ynkelig og se på idag. De første 3 frispark der bliver begået imod ham, er jo direkte pinligt. Han mindede mig om den gamle Ronaldo, vi så tilbage i United. Stop nu det film og flæberi!. Tilgengæld var det 2 fremragende mål, og en lækker assist, men det var pinligt og se ham idag.
Vigtigt vi vinder, og holder At. Madrid bag os. Mere er der vel ikke og sige til den kamp.
Lopez står fantastisk, men han er langtfra Casillas niveau, når han vel og mærke er på toppen. Vi mangler Casillas, hvis vi skal vinde Chl. Casillas har langtfra været i topform denne sæson, og langtfra god nok, men vi skylder ham trods alt den tillid, og det kan kun være en win-win, hvis vi får Casillas tilbage i topform.
Prøv at sætte dig i Ronaldos situation i stedet for og se hvor irriterende det er at have 3 Arbeloa efter sig gennem hele kampen. Der bliver hevet og flået, trådt og sparket på Cristiano.
Glæder mig til at se Casillas comeback, selvom Lopez har stået fremragende.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Hold kæft hvor var Ronaldo dog ynkelig og se på idag. De første 3 frispark der bliver begået imod ham, er jo direkte pinligt. Han mindede mig om den gamle Ronaldo, vi så tilbage i United. Stop nu det film og flæberi!. Tilgengæld var det 2 fremragende mål, og en lækker assist, men det var pinligt og se ham idag.
Hold kæft hvor er du ynkelig se lig Ronaldo situaiton næste gang ene du skriver noget
Sjovt jeg havde det præcis omvendt. Jeg synes det var fedt at se Cristiano med så meget indlevelse, og jeg synes det er fedt at han viser følelser. Jeg synes også at det til tider kan bringe det bedste frem i ham. Misforstå mig ikke, jeg vil ikke have den gamle Cristiano som filmede og driblede ALT for meget. Men jeg vil heller ikke have en Cristiano som er alt for stille og som mere eller mindre udelukkende prikker bolden i mål. Jeg kan lide den Cristiano vi så idag: mål, assist, frække driblinger, show, indlevelse, følelser. Det er fodbold når det er aller bedst for mig. Cristiano gav hele stadion et show idag. Det må som sagt ikke bliver for meget, MEN heller ikke for lidt.
Med til historien skal også nævnes at der blev gået hårdt til ham, og jeg forstår godt hans reaktion. Den var ikke en tand for overdrevet.
- Bernabéu
- Gæst
-
Bernabéu skrev: Hvor lang tid kan der gå før, at Higuaín napper pladsen fra Benzema? Syntes godt nok at Benzema har haft et formdyk i en forholdsvis lang periode, hvor derimod Higuaín har gjort det udmærket, når han har fået chancen?
Har han den ikke allerede?
Jeg synes da, at Higuain får flest vigtige kampe fra start lige pt..(?)
Har valgt at takke af på forum!
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Dios skrev: Lopez står fantastisk, men han er langtfra Casillas niveau, når han vel og mærke er på toppen. Vi mangler Casillas, hvis vi skal vinde Chl. Casillas har langtfra været i topform denne sæson, og langtfra god nok, men vi skylder ham trods alt den tillid, og det kan kun være en win-win, hvis vi får Casillas tilbage i topform.
Lopez lukkede ingen mål ind, og er derfor ikke på niveau med Casillas. Det må være den eneste måde man kan forstå det.
ZizouMo skrev:
Prøv at sætte dig i Ronaldos situation i stedet for og se hvor irriterende det er at have 3 Arbeloa efter sig gennem hele kampen. Der bliver hevet og flået, trådt og sparket på Cristiano.
Glæder mig til at se Casillas comeback, selvom Lopez har stået fremragende.
Ronaldo er bare den eneste som reagere som han gør. Vi bitcher altid over Barca spillerne filmer eller overspiller ved den mindste kontakt, men Ronaldo igår var langt værre end Busquets. Se bare på hans frisparksmål, der er jo ikke skyggen af frispark, og da San José godt nok ramte ham i hovedet med en hånd, så lignte Ronaldo jo en som manglede et øje.
Om det er en Real Madrid spiller eller Barcelona spiller, er jeg fuldstændig ligeglad med. Det er klamt og se på. Og lige igår kan jeg godt forstå, folk har det lidt svært med ham.
interfigo.
Svaret er det samme til dig. Jeg kan også godt lide når der er tænding på Ronaldo, men det var nu heller ikke det jeg beklagede mig over. Det var hans film og overdrivelse.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.