Podcast: Historisk Champions League-kamp: Real Madrid kører Manchester United rundt som træningskegler i 2003

2 uger 4 dage siden #1 af Daniel
Sommerferie er nødvendigvis...

Podcast Logo

Sommerferie er nødvendigvis ikke ensbetydende med, at vi ikke vil holde jer ved selskab - det vil vi nemlig gerne!

Derfor har vi optaget denne lidt anderledes snak, hvor vi har (gen)set en historisk kamp for at tale om denne, de lækre detaljer, de mange legendariske spillere og MEGET ANDET. Vi debuterer dette lille historiske tilbageblik med en kamp mellem Real Madrid og Manchester United i 2003 på Santiago Bernabéu - "den glemte" kvartfinale i Champions League.

Christian har inviteret Daniel og Malthe ind til en snak om Real Madrids overlegne kamp, Zidanes uovertrufne boldspil, Carlos' eksplosivitet, Hierros coolness, Salgados middelmådighed, Raúls genialiteter, Ronaldos rappe fodskifte og Figos lækre touch, ligesom vi også kommer forbi mange andre spændende skikkelser i Real Madrids historie.

Vi håber, I vil tage godt imod den her lille premiere på podcasten, som vi gerne vil udvikle mere på, så har I indspark til, hvordan vi kan gøre den her slags snakke endnu mere interessante, så smid jeres inputs - generel ris og ros også velkommen.

Herligheden kan lyttes via jeres foretrukne podcast app eller lige her: 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 4 dage siden #2 af Thomaskjensen

Som United fan dengang var det ikke sjovt... Da United solgte Beckam samme sommer blev det for meget af det gode. RM siden, selv om de 3 første år ikke altid var lige sjovt...
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

2 uger 4 dage siden #3 af Daniel
​Og vil man (gen)se HELE kampen, så skal man blot oprette en bruger inde på Footballia.net. De har et vidunderligt kartotek af historiske Real Madrid-kampe - andre kampe ditto. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Thomaskjensen, The European Super League

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 uge 6 dage siden #4 af 9eren
Kommer til at bruge denne side alt for meget. Tak for info

Er netop i gang med at se den første kamp jeg så med Real Madrid på Camp Nou. Redondo, Amavisca, Martin Vazquez, Zamorano, Laudrup, Hierro, Sanchis og Buyo. Vildt et hold!

edit
en meget ung Raúl kom også på banen

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick
Sidste redigering: 1 uge 6 dage siden ved 9eren.

1 uge 6 dage siden #5 af Daniel

9eren post=152643 skrev: Kommer til at bruge denne side alt for meget. Tak for info

Er netop i gang med at se den første kamp jeg så med Real Madrid på Camp Nou. Redondo, Amavisca, Martin Vazquez, Zamorano, Laudrup, Hierro, Sanchis og Buyo. Vildt et hold!

edit

​Der er ganske mange lækkerier derinde. For et lille år siden havde jeg en hyggestund med et par kammerater, hvor vi alle bidrog med en kamp, som vi skulle se. Det endte med tre kampe, hvor den ene blev semifinalen i 1968 mellem Real Madrid og Manchester United, der endte 3-3. Det var en anderledes oplevelse, men det var da sjovt at se spillere som Gento, Pirri, Zoco, Amancio mfl. udfolde sig på grønsværen, ligesom det selvfølgelig også var interessant at få en bredere taktisk indblik i fodbolden dengang.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
1 uge 6 dage siden #6 af 9eren
Raúl havde faktisk havde 3 numre på ryggen for Real Madrid

7,14,17. Han spillede med nummer 14 i 95 og senere med nummer 17, og til sidst fik han nummer 7 selvf.

Madridista desde 1989

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
1 uge 6 dage siden #7 af 9eren

Daniel post=152645 skrev:

9eren post=152643 skrev: Kommer til at bruge denne side alt for meget. Tak for info

edit

​Der er ganske mange lækkerier derinde. For et lille år siden havde jeg en hyggestund med et par kammerater, hvor vi alle bidrog med en kamp, som vi skulle se. Det endte med tre kampe, hvor den ene blev semifinalen i 1968 mellem Real Madrid og Manchester United, der endte 3-3. Det var en anderledes oplevelse, men det var da sjovt at se spillere som Gento, Pirri, Zoco, Amancio mfl. udfolde sig på grønsværen, ligesom det selvfølgelig også var interessant at få en bredere taktisk indblik i fodbolden dengang.

​Sjovt valg at se en kamp dengang men ja det kan være at jeg med tiden også får gjort det. Troede faktisk ikke at man kunne finde hele kampe fra dengang. ved at jeg skal se nogle kampe med Hugo Sanchez på et tidspunkt.

Ved du om de kan downloades. Der er nemlig nogle specifikke kampe jeg ikke kan undvære at have i eget arkiv.

Sjovt så meget jeg kan huske fra kampen alligevel. Jeg ved jeg sad helt forstenet da Nadal bringer Barcelona foran 1-0. Har stadig det billede i hovedet. Fik ondt i hele kroppen.

Madridista desde 1989
Sidste redigering: 1 uge 6 dage siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.