Asensio i limbo i Real Madrid
Hmm…Jeg går ud fra at når du snakker store kampe, så tænker du kun på seneste season, for tidligere i hans karriere så har han gudhjælpemr scoret nogle flotte mål mod kogle af Europas største modstanderen.JesperA post=153282 skrev: 12 mål er jo isoleret set fint nok. Problemet er når tæt på 0 af dem er i de store kampe. Der er vel nærmest ingen der ville have tiltro til at starte ham hvis der var en vigtig kamp i morgen. Han har så mange udfald, ingen tvivl om han er klasse når han har sine dage, men den spiller vi troede han ville blive er aldrig blevet forløst, og bliver det aldrig i Real.
Tror på Carlo stadig ville bruge ham hvis han mente han var en del af stærkeste opstilling
hvis vi isoleret set kigger på sidste season, så er det jo vigtigt også at have med hvor lidt spilletid han fik i de store kampe, både Rodrygo og Fede blev ofte brugt fra start (eller som indskifter) i de store kampe, det er ikke nemt at scorer fra Bænken. Men alligevel formår han at;
- Score mod Inter på samlet set 13min fodbold
- Laver en assist mod Man City på samlet 46min fodbold
- Score mod ATM på samlet 175min fodbold
- Score mod Sociedad på samlet 22min fodbold
Han får kun samlet 30min mod Barca, spiller slet ikke imod hverken Chelsea og Liverpool, så der er flere “store” kampe hvor han er lidt svær at bedømme. Men baseret på ovenstående stats og den spilletid han har fået, at sige at han involveret i “0” mål i de store kampe, virker som en utrolig subjektiv kommentar.
Vi er helt enige om at han ikke skal være starter, men han er som minimum ligeså god som Rodrygo som indskifter, OG så kan han nogle helt andre ting som Rodrygo ikke kan.
Ligesom Carlo brugte ham sidste season, vil han også gerne bruge ham i denne, men pt udspiller der sig en magt kamp imellem Marco og ledelsen, og her holder Ance fingrene fra kogepladen indtil der er ro på den situation igen.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men noget tyder også på, at det har én negativ effekt: At det simpelthen betyder, at vores spillere er ufatteligt svære at få ud af vores klub.
Misforstå mig ej: Det er selvfølgelig absurd skønt, at vores klub er så ordentligt, men jeg har sgu aldrig oplevet, at der er så mange spillere, der for alt i verden ikke vil skifte, selvom de har fået et hav af vink med vognstangen.
Måske det også bare har noget med lønnen at gøre :-)
Som jeg forstaar det har ledelsen aldrig offentligt proevet at faa Asensio ud af klubben, der har derimod vaeret god opbakning til ham, men de ved tilgengaeld ogsaa hvilken vaerdi han har i klubben (og i Europa for den sags skyld) og derfor holder de helt rigtig fast ved at han ikke skal have en loenforhoejelse, men derimod gerne maa forblive i klubben paa de samme betingelser som han har nu.
Asensio's situation er ikke sammenlignelig med Mariano, Bale, Odriozola osv. imo.
Ydermere saa er Asensio eftersigende heller ikke naevnevaerdig loentung, han tjener saa vidt jeg ved under gennemsnittet i Madrid, hvilket vel er fair nok for en breddespiller.
Asensio fik jo chancen fra start i begge kampe imod PSG. Men han var jo så overraskende ringe.. selvom der ikke var de store forventninger, faldte han jo alligevel fuldstændig igennem. Når han endelig var i boldbesiddelse og ikke var helt usynlig, smed han bolden væk meget let. Han kunne slet ikke klare tempoet og presset. Det var også herefter at Ancelotti opgav at have ham (eller Rodrygo) derude og spillede med Valverde der resten af tiden i de store kampe. Jeg tog et screenshot fra transfermarkt for at se forskellen. Den røde streg er fra før PSG kampene, og den blå streg er efter. Jeg tror simpelthen Ancelotti mistede troen på ham som starter i Real Madrid efter de kampe. Ja, så får han nogle startere igen til sidst i sæsonen, men jeg tænker at Ancelotti godt vidste at mesterskabet var hjemme der.
Jeg ved ikke helt hvad din pointe er? Jeg siger jo netop (som jeg altid har sagt), Marco er ikke god nok til at starte i Madrid, (det er Rodrygo heller ikke for den sags skyld), men det er en spiller som Asensio vi har brug for til bredden, især som indskifter levere han til det niveau vi kan forvente af en spiller der “burde” sidde i skygge af en Galactico. Det er hverken Asensio eller Rodrygo’s skyld at ledelsen ikke har handlet ind til den højre-kanten.Lars1991 post=153306 skrev: @delared
Asensio fik jo chancen fra start i begge kampe imod PSG. Men han var jo så overraskende ringe.. selvom der ikke var de store forventninger, faldte han jo alligevel fuldstændig igennem. Når han endelig var i boldbesiddelse og ikke var helt usynlig, smed han bolden væk meget let. Han kunne slet ikke klare tempoet og presset. Det var også herefter at Ancelotti opgav at have ham (eller Rodrygo) derude og spillede med Valverde der resten af tiden i de store kampe. Jeg tog et screenshot fra transfermarkt for at se forskellen. Den røde streg er fra før PSG kampene, og den blå streg er efter. Jeg tror simpelthen Ancelotti mistede troen på ham som starter i Real Madrid efter de kampe. Ja, så får han nogle startere igen til sidst i sæsonen, men jeg tænker at Ancelotti godt vidste at mesterskabet var hjemme der.
OG grunden til at Fede begynder at blive brugt mere regelmæssigt fra start efter PSG kampene, kan ligesåvel have noget at gøre med at det var første gang i over 2 år hvor han havde haft en skadefri periode på over 3 måneder, det var imo en geni-streg fra Ance at give Fede den tid han skulle bruge for at blive helt frisk (at spare ham fra start i de fleste kampe i Dec/Jan/Feb), hvilket også er derfor vi ser ham ramme et kontinuerligt højt niveau i slutningen af seasonen (der manglede nok stadig 10%).
Jeg køber ikke den der med Valverde. Han har aldrig været meget skadet, han kunne sagtens bruges. Og det gjorde Ancelotti jo også (altså brugte Valverde fra start) da Kroos var ude i starten af sæsonen. Men han foretrak bare KCM på midten når de var klar, og Rodrygo/Asensio på kanten. Det i hvert fald min meget klare overbevisning.
Men du nævner kun 2 opgør, ud over måske Thib, så kan jeg pege på samtlige spillere i truppen sidste season og finde 2 kampe hvor de faldt igennem, inkl. Benzema!Lars1991 post=153320 skrev: Du argumenterede bare for at Asensio ikke spillede meget i de store kampe - men han fik chancen fra start i de to største og vigtigste kampe i sæsonen (på det tidspunkt) og faldt fuldstændig igennem.
Jeg køber ikke den der med Valverde. Han har aldrig været meget skadet, han kunne sagtens bruges. Og det gjorde Ancelotti jo også (altså brugte Valverde fra start) da Kroos var ude i starten af sæsonen. Men han foretrak bare KCM på midten når de var klar, og Rodrygo/Asensio på kanten. Det i hvert fald min meget klare overbevisning.
Og ja, Fede blev brugt i starten af season, OG BLEV SKADET ;-) seasonen forinden var han ude med 3 skader, som gjorde at han ikke spillede kontinuerligt i 3 sammenlagte måneder, og det når han heller ikke i starten af sidste season før han blir skadet igen. Efter han kom retur fra sin seneste skades periode i Nov er det første gang en træner hovedsageligt har brugt ham som indskifter de 2 efterfølgende måneder for at give hans krop tid til at komme sig helt, du kommer ikke til at bilde mig ind at Pintus og Ance ikke har lagt en plan for Fede efter han på 16 måneder har været ude med problemer 4 gange. Så det du siger er altså at Ance ikke havde tiltro til Fede som starter i Madrid, og kun brugte ham i starten af seasonen fordi Toni var skadet, og derefter skulle bruge 7 måneder til at indse at hverken Rodry eller Marco havde hvad der skal til som starter på højre-kanten, og så til sidst forbarmede sig over Fede og gav ham en “chance”? Den må du længere ud på landet med ;-)
DeLaRed post=153321 skrev:
Men du nævner kun 2 opgør, ud over måske Thib, så kan jeg pege på samtlige spillere i truppen sidste season og finde 2 kampe hvor de faldt igennem, inkl. Benzema!Lars1991 post=153320 skrev: Du argumenterede bare for at Asensio ikke spillede meget i de store kampe - men han fik chancen fra start i de to største og vigtigste kampe i sæsonen (på det tidspunkt) og faldt fuldstændig igennem.
Og ja, Fede blev brugt i starten af season, OG BLEV SKADET ;-) seasonen forinden var han ude med 3 skader, som gjorde at han ikke spillede kontinuerligt i 3 sammenlagte måneder, og det når han heller ikke i starten af sidste season før han blir skadet igen. Efter han kom retur fra sin seneste skades periode i Nov er det første gang en træner hovedsageligt har brugt ham som indskifter de 2 efterfølgende måneder for at give hans krop tid til at komme sig helt, du kommer ikke til at bilde mig ind at Pintus og Ance ikke har lagt en plan for Fede efter han på 16 måneder har været ude med problemer 4 gange. Så det du siger er altså at Ance ikke havde tiltro til Fede som starter i Madrid, og kun brugte ham i starten af seasonen fordi Toni var skadet, og derefter skulle bruge 7 måneder til at indse at hverken Rodry eller Marco havde hvad der skal til som starter på højre-kanten, og så til sidst forbarmede sig over Fede og gav ham en “chance”? Den må du længere ud på landet med ;-)
Ja, men det var da også de to klart vigtigste - i træk. Krydret med at han udover et fint antal mål slet ikke imponeret nogen som helst generelt :D
Fede blev brugt på midten eller i en 4-4-2, og så kom Kroos tilbage og så blev han sat af :D At han ikke startede i El Clasico synes jeg da er et klart tegn på dette. Og _så_ blev han skadet det rigtigt! Sæsonen før var relativt skadesplaget det rigtigt. Han har to skader hvor han misser sammenlagt 9 ligakampe. Den tredje "skade" var corona.
Og ja det da helt klart det jeg siger! I hvert fald at han foretrak KCM på midten og Rodrygo/Asensio på kanten. Ancelotti startede sæsonen lidt eksperimenterende og offensivt ud, men vi lukkede for mange mål ind, hvilket han også sagde, og derefter var vi tilbage til 4-3-3 med de samme rutinerede spillere. Det havde intet med Valverde og hans tre skader på 2 år, det jeg godt nok meget sikker på!
Du glemte vist at tjekke transfermarkt, for du har ret i at han baade er ude med corona samt sidder ude i karantaene og saa har han mindsanten ogsaa en omgang mande-influenze, MEN hans skadhistorik ser dog stadig saadenne ud:Lars1991 post=153323 skrev:
Ja, men det var da også de to klart vigtigste - i træk. Krydret med at han udover et fint antal mål slet ikke imponeret nogen som helst generelt :D
Fede blev brugt på midten eller i en 4-4-2, og så kom Kroos tilbage og så blev han sat af :D At han ikke startede i El Clasico synes jeg da er et klart tegn på dette. Og _så_ blev han skadet det rigtigt! Sæsonen før var relativt skadesplaget det rigtigt. Han har to skader hvor han misser sammenlagt 9 ligakampe. Den tredje "skade" var corona.
Og ja det da helt klart det jeg siger! I hvert fald at han foretrak KCM på midten og Rodrygo/Asensio på kanten. Ancelotti startede sæsonen lidt eksperimenterende og offensivt ud, men vi lukkede for mange mål ind, hvilket han også sagde, og derefter var vi tilbage til 4-3-3 med de samme rutinerede spillere. Det havde intet med Valverde og hans tre skader på 2 år, det jeg godt nok meget sikker på!
09/11/2020 Skadet - ude i 32 dage
21/01/2021 Skadet - ude i 36 dage
23/03/2021 Skadet - ude i 13 dage
25/10/2021 Skadet - ude i 32 dage
Saa det er 4 skader paa under 13 maaneder den gode Fede har haft, sammenlagt er han ude i 113 dage med skade paa lidt over et aar, men efter han blev koert langsomt ind paa holdet igen (af Ance og Pintus) har han ikke vaeret skadet i 265 dage i streg....men ja, lad os bare kalde det en tilfaeldighed, vel nok paa samme maade som at Pintus ikke rigtig goer nogen videre forskel ifht skadesforbygelsen hos resten af truppen heller ;-)
Vi kan sagtens blive enige omkring at Ance fortraek KCM paa midtbanen, men havde han haft en frisk Fede uden skade, saa er der en god chance for at han havde ekspriemnteret med ham paa hoejre langt tidligere. Det faktum at Rodrygo og Asensio naesten faar samme minut antal, siger jo netop at han ikke rigtigt foretraekker nogen af dem fra start paa den hoejre kant.
DeLaRed post=153326 skrev:
Du glemte vist at tjekke transfermarkt, for du har ret i at han baade er ude med corona samt sidder ude i karantaene og saa har han mindsanten ogsaa en omgang mande-influenze, MEN hans skadhistorik ser dog stadig saadenne ud:Lars1991 post=153323 skrev:
09/11/2020 Skadet - ude i 32 dage
21/01/2021 Skadet - ude i 36 dage
23/03/2021 Skadet - ude i 13 dage
25/10/2021 Skadet - ude i 32 dage
Saa det er 4 skader paa under 13 maaneder den gode Fede har haft, sammenlagt er han ude i 113 dage med skade paa lidt over et aar, men efter han blev koert langsomt ind paa holdet igen (af Ance og Pintus) har han ikke vaeret skadet i 265 dage i streg....men ja, lad os bare kalde det en tilfaeldighed, vel nok paa samme maade som at Pintus ikke rigtig goer nogen videre forskel ifht skadesforbygelsen hos resten af truppen heller ;-)
Vi kan sagtens blive enige omkring at Ance fortraek KCM paa midtbanen, men havde han haft en frisk Fede uden skade, saa er der en god chance for at han havde ekspriemnteret med ham paa hoejre langt tidligere. Det faktum at Rodrygo og Asensio naesten faar samme minut antal, siger jo netop at han ikke rigtigt foretraekker nogen af dem fra start paa den hoejre kant.
Jeg køber den simpelthen bare ikke :D Hans spilletid koinciderer utroligt meget med andre spillers skader/præstationer. Han fik fuldtid fra starten af sæsonen (hvordan har det noget at gøre med at bygge op?), ryger ud af holdet da Kroos kommer tilbage. Er derefter meget ude af holdet, lige indtil den rædselsfulde 1½ kamp imod PSG, hvor han derefter spiller markant mere (på højre midt i ChL og på CM i ligaen) og Asensio markant mindre. Jeg ved jo ikke hvordan det hænger sammen, kan jo kun se det udefra, og der synes det virker utrolig tilfældigt hvis det skulle have noget at gøre med hans lille skadeshistorik, og ikke med andres præstationer på banen.