Optakt: Espanyol-Real Madrid, LaLiga, 3. spillerunde

3 år 11 måneder siden #85 af DeLaRed
Benzemaaaaa!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 11 måneder siden #86 af Kiwes
​En ting er sikkert: Kroos skal ikke starte. Han bidrager ikke med noget andet end at spille bolden rundt. Når man skal forsvare en føring hjem er det sikkert fin nok, men han skaber intet. Og så kan jeg bare ikke slippe at Militao igen er skyld i et mål. Det er pisse uheldigt, men det sker i hver kamp! Tchouameni med endnu en rigtig god kamp.

Sidste redigering: 3 år 11 måneder siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, andreashn, Fondo_Sur, JesperThomsen, Dragam

3 år 11 måneder siden #87 af Fondo_Sur
Kæmpe kamp af Espanyol. Der skulle en balon d’or til at besejre dem. La Liga er bare en meget god liga.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, elle44, mohbar

3 år 11 måneder siden #88 af Fondo_Sur

DeLaRed post=153848 skrev: Benzemaaaaa!

​Ceballos ;-)

3 år 11 måneder siden #89 af Dragam
Som forventet var det tilgengæld en success med alaba på VB og rudiger i CB - der var ikke alle de her irriterende "blind høne" sekvenser, som når mendy er på vb !

3 år 11 måneder siden #90 af mohbar

Brylle post=153845 skrev: ​2 klasse aktioner af Rodrygo der ændrer kampen. Ceballos spiller som altid virkelig godt og viser sig som en gevinst for holdet når han kommer ind. I dag har bredden ikke været et problem heldigvis. Lad os håbe den holder hele sæsonen. 

Jeg synes dog det er ærgerligt at Hazard skal se på i alle 90 minutter.

​Tror ikke vi kommer til at se så meget til Hazard i kampe som denne, hvor der skal kæmpes og spilles i højt tempo. Når han kommer ind er det når vi er foran og der er pænt styr på kampen, så vi roligt kan slå over i automatpilot.

3 år 11 måneder siden #91 af Al-Andaluzz
Det ligger i Vinis natur at udfordre og det skal han selvfølgelig blive ved med. Men der er alt for mange situationer, hvor han prøver at lave et eller andet smart med 2-3 spillere lige foran sig, selvom der er masser af andre muligheder. Resultatet er, at han smider alt for mange bolde væk.

Det ville løfte hans samlede præstation markant, hvis han kunne begrænse denne tendens i sit spil.

Det skal dog lige siges, at jeg kun så anden halvleg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 år 11 måneder siden #92 af Fondo_Sur

Kiwes post=153849 skrev: ​En ting er sikkert: Kroos skal ikke starte. Han bidrager ikke med noget andet end at spille bolden rundt. Når man skal forsvare en føring hjem er det sikkert fin nok, men han skaber intet. Og så kan jeg bare ikke slippe at Militao igen er skyld i et mål. Det er pisse uheldigt, men det sker i hver kamp! Tchouameni med endnu en rigtig god kamp.

Tchouameni har nærmest gjort Kroos overflødig. Troede ikke at man kunne have en så dynamisk 6’er, der er så god på bolden, men okay, holdet og træneren skal også lige vænne sig til det efter 6-7 års fuld spilletid til Casemiro.  
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Kiwes, Kialpe, SeQueda

3 år 11 måneder siden #93 af Sebberg
​Jeg må sgu være ærlig og sige, at det har været en opløftende sæsonstart. 

Ét er resultaterne - det siger sig selv - men der er en eller anden overlegenhed og følelser, som gør, at man faktisk ikke er i tvivl om, at vi nok skal vende kampene. Sådan har det ikke været i et par sæsoner, men både mod Almeria og Espanyol var jeg faktisk ikke i tvivl om, at det nok skulle vende.

Årsagen er sgu nok især midtbanen. Der er langt mere dynamik, og jeg synes virkelig, at det - som jeg også har advokeret for i utallige år - klæder os at have midtbanespillere, der bryder linjerne. Det er gør det så meget nemmere at skabe chancer og overtal, når det ikke kun er de tre forreste, som angriber.

Er generelt virkelig imponeret af Tchouameni, og man sidder jo virkelig med følelsen af, at han bliver en fast bestanddel af holdet - og en af verdens bedste midtbanespillere - de næste mange år.

Benzema til gengæld - det ser ikke så godt ud. Nu ved jeg godt, at han scorer fine 3,6 på bedømmelsen efter kampen i går, men hvis du ser bort fra et fint løb og en god afslutning, så er han en skygge af sig selv. Eller rettere sagt: En meget dårligere version af sig selv. Han virker sløv, tung og mister atypisk mange bolde. Afslutninger har også været under niveau.

Det kan sagtens være, at det lige er formen, der skal pudses af, men det er da også ganske realistisk, at vi naturligt vil se et niveaufald hos Karim i går. Han vil stadig være et stort aktiv, selvom han ikke er verdens bedste fodboldspiller, men jeg synes blot, det gør, at vi i endnu højere grad bør se efter at få hentet en reserve-9'er, som kan aflaste Benzema og blive smidt ind, når vi jagter en scoring.

Ingen ung spiller. Lad os nu bare signe en garvet angriber i en sæson eller to, før vi så henter Haaland eller Mbappé. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 år 11 måneder siden #94 af DeLaRed

Sebberg post=153856 skrev: ​Jeg må sgu være ærlig og sige, at det har været en opløftende sæsonstart. 

Ét er resultaterne - det siger sig selv - men der er en eller anden overlegenhed og følelser, som gør, at man faktisk ikke er i tvivl om, at vi nok skal vende kampene. Sådan har det ikke været i et par sæsoner, men både mod Almeria og Espanyol var jeg faktisk ikke i tvivl om, at det nok skulle vende.

Årsagen er sgu nok især midtbanen. Der er langt mere dynamik, og jeg synes virkelig, at det - som jeg også har advokeret for i utallige år - klæder os at have midtbanespillere, der bryder linjerne. Det er gør det så meget nemmere at skabe chancer og overtal, når det ikke kun er de tre forreste, som angriber.

Er generelt virkelig imponeret af Tchouameni, og man sidder jo virkelig med følelsen af, at han bliver en fast bestanddel af holdet - og en af verdens bedste midtbanespillere - de næste mange år.

Benzema til gengæld - det ser ikke så godt ud. Nu ved jeg godt, at han scorer fine 3,6 på bedømmelsen efter kampen i går, men hvis du ser bort fra et fint løb og en god afslutning, så er han en skygge af sig selv. Eller rettere sagt: En meget dårligere version af sig selv. Han virker sløv, tung og mister atypisk mange bolde. Afslutninger har også været under niveau.

Det kan sagtens være, at det lige er formen, der skal pudses af, men det er da også ganske realistisk, at vi naturligt vil se et niveaufald hos Karim i går. Han vil stadig være et stort aktiv, selvom han ikke er verdens bedste fodboldspiller, men jeg synes blot, det gør, at vi i endnu højere grad bør se efter at få hentet en reserve-9'er, som kan aflaste Benzema og blive smidt ind, når vi jagter en scoring.

Ingen ung spiller. Lad os nu bare signe en garvet angriber i en sæson eller to, før vi så henter Haaland eller Mbappé. 

​Vil give dog ret i at Benz ikke har set særlig godt ud på banen de seneste par uger, men så scorer han alligevel 4 mål pg laver en assist, så synes ingenlunde at det er et tegn på niveau fald. Jeg synes generelt bare han ser træt ud, en spiller der måske godt kunne have brugt en 2-3 ugers længere ferie, og det er det der er skræmmende lige nu, da han har udsigt til et rigtig travlt efterår (inkl Landholds fodbold hvor han er yderst vigtig for Frankrig), det minder meget om det vi så fra Casemiro sidste efterår, en spiller der var udkørt og som først ramte et kontinuerligt stærkt niveau i 2. halvdel af seasonen.

Men Ance har bare ikke andre muligheder end at spille ham, alle alternativer er et kæmpe drop i niveau og kvalitet fra en “dårlig” Benzema!

Ifht vores midtbane, så ser den spændene ud rent offensivt, men defensivt (som vi også så igår) er der masser at arbejde med, og det går mod de mindre hold i Spanien, men når vi rammer top 3 i La Liga og Europæisk modstand så er nogle af svaghederne forhåbentligt løst, for ellers kommer vi ikke langt mod de store hold.

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum