Referat: Real Madrid - Mallorca 4-1, LaLiga, 5. spillerunde

3 år 10 måneder siden #1 af Nicklas
Vi skulle i dag...

Vi skulle i dag være vidne til noget så sjældent som en eftermiddagskamp på Santiago Bernabéu, men selvom solen bankede ned mod spillerne var det alligevel en fin indsats der blev leveret. Man skulle op imod hårdtspillende Mallorca, der blot havde én sejr i bagagen før i dag.

Det var et Real Madrid-hold, der, udover en hurtig glipper kort efter startfløjt, dominerede boldbesiddelsen og kredsede om ø-boernes felt. Efter 9 minutter kom første prøve på Vinícius Juniors farlighed, da David Alaba fandt ham i dybden, men Mallorca-keeper Rajkovic, kom ud og opsnappede bolden, inden brasilianeren kunne få afsluttet.

I det hele taget har nøgleordet for Real Madrid i de seneste uger været ‘tålmodighed’. Mod Celtic kom to af målene efter lange, lange angreb, og igen i dag var man enormt tålmodige ude foran Mallorcas felt.

Et kvarter inde i kampen fik Real Madrid så kampens første rigtige mulighed, da der blev begået frispark på Lucas Vázquez på kanten af feltet, og Nastasic fik kampens første advarsel. Toni Kroos og David Alaba tog stilling til spark, men tyskeren sparkede et meget blødt spark i muren.

Efter 19 minutter havde Rodrygo en god mulighed, da han selv sørgede for en omstilling. Han drev bolden op til kanten af feltet, men sparkede langt over.

I det 27. minut fandt Toni Kroos Fede Valverde i dybden, men en skidt førsteberøring skubbede dog bolden hen til Rodrygo, der kunne afslutte med venstre, dog uden problemer for Rajkovic.

Lige på den anden side af den halve time tog Mallorcas Pablo Maffeo et løb op ad højrelanten, men blev nemt hentet af Fede Valverde. Af den ene eller anden årsag slap han dog fra Valverde, som, berøring eller ej, fik begået frispark på Maffeo.

På den efterfølgende dødbold slog Kang-In Lee en bold mod den fjerne stolpe, hvor Ferland Mendy ikke fik dækket Vedat Muriqi op, og så kunne han score sæsonens tredje mål på hovedstød.

I det 44. minut kæmpede Ceballos sig flot forbi et par Mallorca-forsvarere, inden han fik afleveret den frem til Vinícius, der sparkede tæt forbi.

I første halvlegs overtid blev det tid til kampens højdepunkt. Fede Valverde modtog bolden midt på egen banehalvdel, satte farten op, rundede to Mallorca-spillere og sluttede af med at sparke bolden op i modsatte målhjørne med venstrefoden fra 18 meter. Golazo, og så var der pause ved 1-1.

Anden halvleg startede som første sluttede, nemlig med belejringstilstande ved Mallorcas felt. Det var dog svært at spille sig igennem, hvilket vi bl.a. så ved en Toni Kroos-afslutning fra 30 meter.

Lige inden den første time var gået skiftede Real Madrid så for første gang. Eden Hazard og Ferland Mendy gik ud, og Luka Modric og Nacho kom ind. Det skubbede Valverde længere frem på højre kant, Rodrygo ind som 9’er, mens Alaba blev sendt ud på venstre back.

I det 64. minut kunne det snildt have stået 1-2, da Mallorca brød igennem i deres venstre side, men den store chance blev sparket tæt forbi.

I det 72. minut kom Real Madrid så foran ved Vinícius Junior. Rodrygo afdriblede et par Mallorca-spillere, før han sendte bolden videre til Vinícius, der kunne tage et træk og sætte bolden sikkert i nettet, også han med det dårlige venstre. Dermed forlænger Vinícius sin målstime til fem kampe i træk.

En føring på 2-1 er som bekendt ingen garanti, og det ved Rodrygo også godt. Derfor valgte han i det 89. minut at tage sagen i egen hånd, afdrible et par modstandere inde i feltet og sætte bolden i nettet. 3-1, og så var kampen endelig afgjort.

I Madrid forsøger man dog altid at opnå mere, og i dommerens tillægstid blev det endda til 4-1, da Antonio Rüdiger scorede sit første mål i Real Madrid-trøjen efter oplæg fra Toni Kroos, der i øvrigt opnåede 111 vellykkede afleveringer i dag.

Kampens spiller: Jeg giver den til Rodrygo i dag. I så mange kampe har man siddet og manglet lige dét, der skulle skille ham fra så mange andre gode, unge kantspillere. I dag var han afgørende, både med et enormt flot oplæg og et måske endda endnu flottere mål. Driblestyrke, ansvar, kløgt, afslutninger. 7 vellykkede driblinger, 3 nøgleafleveringer, 1 mål og 1 assist. Mere af det, tak!

Kampens badebold: Det er svært at sige, hvem der for alvor skulle skille sig negativt ud i dag. Mit bedste bud er Marco Asensio, der lavede en scene på sidelinjen, da han ikke kom ind, og efterfølgende sad og surmulede som en 7-årig, der uden held havde forsøgt at guide sine forældre ind på McDonald’s på vej hjem fra Fisketorvet. Det er selvfølgelig også en bommert, at man kun skifter fire spillere ud på de tre spilstop man må bruge. Da Carvajal skulle ind så det ud som om man forsøgte at snige ham med sammen med Camavinga, men det lykkedes ikke, og dermed “snød” man sig selv for en indskiftning.

Perspektiver frem mod næste kamp: Vi så i dag, at holdet sagtens kan skabe en kamp uden Karim Benzema, selvom modstanden selvfølgelig ikke var enorm. Der var god tålmodighed, uden at det blev stationært eller ligegyldigt. Han er selvfølgelig savnet, men det så noget bedre ud i dag, end det gjorde i kampene uden ham sidste år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #2 af Zyconith
Kampens badebold må være Hazard eller Mendy.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

3 år 10 måneder siden #3 af Thomaskjensen
Seriøst, jeg grinede næsten mere end når Fede lavede sit mål når jeg så en pigesur Asensio. Han var jo pinlig at se på, og nu ude for banen også...

Holler 100 med Zyconith, det kan jo ikke være andre end Hazard eller Mendy. Dark horse til Ceballos.

3 år 10 måneder siden #4 af Dragam

Zyconith post=154390 skrev: Kampens badebold må være Hazard eller Mendy.

​Mendy er altid en af kandidaterne til badebolden... det er mig ubegribeligt at han ikke er blevet erstattet permanent.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Siete

3 år 10 måneder siden #5 af Ramos4
Mendys manglende offensive bidrag bliver reddet af hans defensive spil, men når han som i dag ikke gider dække op, jamen så er han bare fuldstændig overflødig at have med.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Siete, JesperThomsen

3 år 10 måneder siden #6 af Dybbøl
Har I nogen ide eller viden om hvorfor vores ellers så smukke bane så så skidt ud igår til kampen?- Den så jo decideret elendig ud.   

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 10 måneder siden #7 af Madridista02

Dybbøl post=154403 skrev: Har I nogen ide eller viden om hvorfor vores ellers så smukke bane så så skidt ud igår til kampen?- Den så jo decideret elendig ud.   

​Sikkert noget med hele ombygningen at gøre. Måske har der været en del arbejde på den op til kampen. Ellers ved jeg ikke.

Jeg savner Pepe :(

3 år 10 måneder siden #8 af Thomaskjensen
Græsset er helt nyt, og nyt græs tåler helt enkelt ikke at man går på det.
Det skal helt enkelt have et par måneder på sig at danne rødder, så det tåler en glidende takling.

3 år 10 måneder siden #9 af Thomaskjensen
Helt enklet :) veldig enkelt :)

3 år 10 måneder siden #10 af El Siete

Dragam post=154395 skrev:

​Mendy er altid en af kandidaterne til badebolden... det er mig ubegribeligt at han ikke er blevet erstattet permanent.

​Fjerde sæson i klubben og det virker som om han bare bliver ringere og ringere. Alaba er på alle parametre en bedre VB. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, doven, Dragam

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 10 måneder siden #11 af Madridista02

El Siete post=154412 skrev:

​Fjerde sæson i klubben og det virker som om han bare bliver ringere og ringere. Alaba er på alle parametre en bedre VB. 

​Forstår ikke den hate der i mod Mendy. Jeg er enig i, at offensivt, er det ikke specielt godt, men defensivt, er han en af de bedste på sin position. Han er et bæst defensivt. Real Madrid har kun tabt to kampe, hvor han er startet inde, læste jeg for nyligt. Det er altså vildt.  Og så er jeg med på, at der kan være mange forskellige grunde til, at de kun har tabt to kampe, når Mendy har spillet, men personligt , synes jeg det er tydeligt, at holdet står bedre defensivt, når han spiller.

Jeg savner Pepe :(
Sidste redigering: 3 år 10 måneder siden ved Madridista02.

3 år 10 måneder siden #12 af El Siete

Madridista02 post=154413 skrev:

El Siete post=154412 skrev:

​Forstår ikke den hate der i mod Mendy. Jeg er enig i, at offensivt, er det ikke specielt godt, men defensivt, er han en af de bedste på sin position. Han er et bæst defensivt. Real Madrid har kun tabt to kampe, hvor han er startet inde, læste jeg for nyligt. Det er altså vildt.  Og så er jeg med på, at der kan være mange forskellige grunde til, at de kun har tabt to kampe, når Mendy har spillet, men personligt , synes jeg det er tydeligt, at holdet står bedre defensivt, når han spiller.

​Ja, han er god defensiv. Men det er så også det. Hans teknik og beslutningstagen er simpelthen på et for lavt niveau til en klub som RM. Alaba er også god defensiv, men han bidrager bare til så meget mere offensivt. 

Det er ikke hate, han er fin at have i truppen, bare ikke som førstevalg. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Dragam

Leveret af Kunena Forum