Referat: Real Madrid - Mallorca 4-1, LaLiga, 5. spillerunde
- Brylle
- Gæst
-
Læg dertil at Vinicius nærmest laver nul og niks defensivt fra tid til anden udover genpresset. Det er en kæmpe fordel for både ham og holdet, at Mendy er så crazy at han bare skal koncentrere sig om at komme afsted.Madridista02 post=154413 skrev:
Forstår ikke den hate der i mod Mendy. Jeg er enig i, at offensivt, er det ikke specielt godt, men defensivt, er han en af de bedste på sin position. Han er et bæst defensivt. Real Madrid har kun tabt to kampe, hvor han er startet inde, læste jeg for nyligt. Det er altså vildt. Og så er jeg med på, at der kan være mange forskellige grunde til, at de kun har tabt to kampe, når Mendy har spillet, men personligt , synes jeg det er tydeligt, at holdet står bedre defensivt, når han spiller.El Siete post=154412 skrev:
Fjerde sæson i klubben og det virker som om han bare bliver ringere og ringere. Alaba er på alle parametre en bedre VB.Dragam post=154395 skrev:
Mendy er altid en af kandidaterne til badebolden... det er mig ubegribeligt at han ikke er blevet erstattet permanent.Zyconith post=154390 skrev: Kampens badebold må være Hazard eller Mendy.
Jeg synes det er for dårligt at han ikke har lagt mere på offensivt. Her tænker jeg på at skabe chancer, lægge gode indlæg og komme i flere løb, men hans boldomgang er super fin og han mister aldrig bolden. Det er også en styrke at de ikke bare kan lægge pres på ham og få bolden. Men han skal bidrage noget mere. Især når man har så meget fart og power og faktisk lykkes med alle mulige finter og træk på egen halvdel. Det skal man simpelthen kunne udnytte til et eller andet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men synes, som sagt, at han er startet bedre ud i den her sæson. Jeg mener dog stadig, at hvis man kan få Rudiger - Militao til at fungere i midterforsvaret uden at tabe niveau ifht når Alaba spiller der(hvilket måske ikke er muligt), så ville det være bedst at lade Alaba spille backen.
Jeg ville tilmed acceptere en smule nedgang i niveau i midter forsvaret, hvis vi kunne faa Alaba ud paa VB, da jeg er helt sikker paa at det ville resultere i flere maal scoret, og dermed kan vi ogsaa godt taale at der blir scoret lidt flere imod os. Haaber ogsaa snart at man giver Rudiger ro til at spille sig ind paa CB pladsen, istedet for konstant at kaste ham rundt i forskellige uvante positioner, men tror fakisk Nacho er det bedste match for Rudiger, saa haaber vi faar Dani-Rudi-Nacho-Alaba at se paa et tidspunkt, kombinationen af de 4 spillere giver efter min mening det bedste spil med bolden samt den bedste overall taktiske forstaaelse....Men Mili blir nok ikke baenket, og det er som saadanne ogsaa fair nok, men maaske er det saa ogsaa grunden til at vi ikke faar Alaba ud paa VB og at Rudi ikke faar kontinuerlig spilletid som CB, hvilket er aergerligt.Lars1991 post=154416 skrev: Jeg synes faktisk Mendy har set bedre ud i den her sæson. Han havde en fremragende kamp imod Betis f.eks. Men det er en generel skuffende udvikling, for hans første sæson er vel stadig hans bedste. Troede han kunne lægge på derefter, men det ikke blevet bedre, tværtimod. Sidste sæson var hæslig. Måske også på grund af skader.
Men synes, som sagt, at han er startet bedre ud i den her sæson. Jeg mener dog stadig, at hvis man kan få Rudiger - Militao til at fungere i midterforsvaret uden at tabe niveau ifht når Alaba spiller der(hvilket måske ikke er muligt), så ville det være bedst at lade Alaba spille backen.
IMO er Mendy en fin back-up spiller, vi ved hvad han kan defensivt, saa han skal bare spilles til sine styrker, og naar han saa spiller skal vi have en endnu mere offensiv HB, samt en mere dynamisk midtbanen der kan gaa med laengere fremme paa banen og udfylde det tomrum han efterlader hvis man holder ham laengere tilbage paa banen. Med andre ord, ham og Kroos er ikke en saerlig god cocktail, Kroos har burg for en offensiv back der er staerk paa bolden, saa han selv kan blive i sin comfort-zone omkring midtercirlklen, saa naar man spiller Mendy gir det mere mening at Cama eller Modric paa hoerje side af midtbanen, med en klar arbejds fordeling imellem "den spiller" og Mendy.
Donde está la biblioteca?
Har ofte studset over hvordan en spiller som Asensio ville fungere på venstrebacken. Synes efterhånden det eneste han kan bidrage med er hans gode langskud og gode indlæg. Langskudene bliver nok lidt sværere fra venstreback, men til gengæld mangler vi virkeligt nogle gode indlæg fra venstre side når Mendy spiller.
Derudover synes jeg også altid Asensio har fungeret bedst i venstre side, og tænker at han lidt nemmere ville kunne komme til sin ret, når han kan komme som 2. mand frem for at være forsvarsspillernes primære fokus, som han er det på højrekanten. Tror det kunne være lidt som med Zinchenko, som blev til en fin venstreback, efter det blev tydeligt at hans kvaliteter ikke rakte langt nok til at være midtbanemand hos City.
Jeg tror Asensio som minimum kunne blive en venstrebenet Lucas Vazquez, som jeg egentligt synes gør det fint som højreback, men jeg tvivler på, at det nogensinde bliver til mere end blot en tanke, for har svært ved at se Asensio selv være frisk på idéen. Jeg tror hellere han vil skifte klub end at se sig selv "reduceret" til at spille venstreback.