Efter Atlético-kritik: Stor støtte til Vini Jr. på sociale medier
Op til søndagens El Derbi har Koke fra Atlético Madrid ytret deres utilfredshed med Vinícius Jr., og særligt hans jubelscener, hvor han danser, vækker harme i den anden ende af Madrid:
- Hvis han scorer et mål og vælger at danse, så er det hans valg. Man vælger selv, og alle fejrer, som de vil. Der ville helt sikkert blive problemer, det er normalt, lyder det fra Koke.
Han har dog nydt enorm støtte på de sociale medier, bl.a. fra Neymar og Pelé.
O futebol é alegria. É uma dança. É uma verdadeira festa. Apesar de que o racismo ainda exista, não permitiremos que isso nos impeça de continuar sorrindo. E nós continuaremos combatendo o racismo desta forma: lutando pelo nosso direito de sermos felizes. #BailaViniJr pic.twitter.com/yCJxJEAn4a
— Pelé (@Pele) September 16, 2022
Pelé skriver:
- Fodbold er glæde. Det er en dans. Det er en sand fest. Til trods for der er stadig er racisme, så skal det ikke forhindre os i at smile. Og vi vil fortsætte med at bekæmpe racisme således: ved at slås for vores ret til at være lykkelige.
Neymar støtter Vinícius med et foto og et hashtag, der opfordrer ham til at fortsætte med at være sig selv.
BAILA VINI JR @vinijr
— Neymar Jr (@neymarjr) September 16, 2022
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
Eller at Ancelotti kommer dansende ind til næste pressemøde.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
DC19