Hazard i Marca-interview, del 1: Smutter muligvis til sommer

1 år 2 uger siden #1 af Benzeron
Eden Hazard...

Eden Hazard udtalte sig for nylig om livet i Real Madrid, og nu har belgieren givet et længere interview til Marca, hvor han kommer nærmere ind på sin karriere og forløbet hos Los Blancos. Vi bringer her højdepunkterne fra interviewet i to dele. Anden del følger i morgen.

Dette er dit første interview med et spansk medie som Real Madrid-spiller. Kan du ikke lide interviews, eller er det fordi, det er gennem et spansk medie?
- Jeg kan ikke lide det. Det er meget svært at snakke, når du ikke spiller. Jeg foretrækker at spille og derefter snakke. Jeg beklager, fordi jeg kan lide mennesker som dig, men i øjeblikket har jeg ikke meget at sige.

Hvordan vil du definere din situation med ét ord?
- Ydmyg. Meget ydmyg. Det er min måde at leve på og den måde, som mine forældre har opdraget mig på.

Gør fodbold dig stadig lykkelig?
- Når jeg ikke spiller, er det svært, men hvis jeg spiller, så naturligvis. Fodbold er mit liv, og jeg ønsker bare at spille.

Hvordan har du det, når du tager til Valdebebas om morgenen? Jeg forestiller mig ikke, at det var sådan for 3,5 år siden?
- Nej. Jeg kan lide det, fordi der er mange gode spillere og virkelig gode mennesker. Det er svært, fordi jeg ikke spiller meget, men der er gode mennesker, og det er, hvad jeg ønsker; at træne og spille med dem. Hvis jeg kan hjælpe, er det endnu bedre, men i øjeblikket kan jeg ikke. Jeg vil forsøge at give alt

Er denne VM din sidste mulighed for at vise, at du stadig er dén Hazard?
- Ja, selvfølgelig. Jeg skal vise alle, at jeg kan spille fodbold. Folk tvivler på, hvad jeg kan gøre, men det gør jeg ikke.

Hvad ville du tænke om Hazard, hvis du ikke var Hazard?
- At han er en god dreng, men at han i tre år ikke har haft meget held. At han er en god spiller, som bare skal spille mere fodbold.

Forstår du, hvorfor folk tvivler på dig, og at hengivenheden er faldet?
- Naturligvis. Det er normalt. Jeg er en spiller, der ikke har spillet mange kampe på tre år. Jeg forstår det. Jeg skal vise det, når jeg spiller, uanset om det er fem, ti eller 15 minutter. Jeg ønsker at spille, og når jeg gør, så skal jeg gøre det godt.

På trods af at være gået fra at være en stjerne til din nuværende situation siger man i Valdebebas, at du ikke har mistet dit smil eller skaber problemer.
- Jeg er heldig med at spille fodbold på det bedste hold i verden. Længere er den ikke.

Sådan fortsætter du?
- Selvfølgelig, selvfølgelig. Ikke kun fordi jeg spiller for Real Madrid, men fordi jeg spiller fodbold, og det er, hvad jeg ønsker at gøre med mit liv.

Fornemmer du en taknemmelighed fra dine holdkammerater, herunder Vinícius, din største konkurrent?
- For mig er det normalt. Vinícius er en ven, og sådan er fodbold. Der er altid en yngre spiller, der kommer for at konkurrere med dig. Enten accepterer jeg det… ellers smutter jeg, men sådan er jeg ikke.

Du har ført statistikkerne som den spiller, der er blevet begået flest frispark på i Premier League-sæsonerne. Har du givet nogle råd?
- Det er normalt, han (Vinícius, red.) er den bedste spiller på holdet. Han er nødt til at tænke, at sådan er livet som den bedste fodboldspiller i verden. Tænk kun på at spille, ikke på at snakke med folk. Han skal fokusere på bolden og målet.

En anden ung mand, der snakker varmt om dig, er Rodrygo, som havde en plakat med dig. Ville du have en med ham nu?
- Det tror jeg ikke. Jeg har ham på min mobiltelefon. Det er en joke. Rodry er en topspiller også, verdensklasse.

Du sagde efter den første sæson, at du skulle blive vurderet på din anden, men den gik heller ikke godt. Hvordan vil du vurdere indkøbet af dig?
- 0 for måden jeg spiller på, for jeg spiller ikke, men 10 for hvordan jeg udlever denne periode med holdet. Jeg spiller ikke, men at være en Real Madrid-spiller har været min drøm, siden jeg var barn, og efter i år har jeg endnu en sæson på min kontrakt. Jeg ønsker at spille for denne klub med denne trøje.

Har der i disse år været nogen reel mulighed for dig til at smutte?
- Nej, nej.

Hvad er chancerne for at smutte i januar eller juni?
- I januar er det umuligt, fordi jeg har en familie, og jeg kan lide byen. Men til sommer er det muligt, at jeg skifter. Jeg har endnu et år på min kontrakt, og det er klubbens beslutning. Hvis klubber siger til mig: ’Eden, tak for de fire år, men du skal smutte,’ så må jeg acceptere det, fordi det er normalt. Men jeg ønsker at spille mere, vise mere at jeg kan spille, at jeg er en god spiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 2 uger siden #2 af Madridista02
Svært ikke at holde af Hazard og have ondt af ham, især efter det her interview. Det ville være så fantastisk hvis han lige pludselig blomstrede op og ramte sit gamle niveau. Jeg tvivler, men håber da på det. Men som han selv siger, så spillede han næsten 500kampe i Premier League uden skader, og lige pludselig vælter de ned over ham. Det må være ekstremt trist og frustrerende for ham.
Han virker som en god og ydmyg mand som er i sin drømmeklub og som bare ønsker at tilbagebetale alle Madridistas forventninger. Ville være smukt hvis det skete. Og så er jeg helt vild med, at han siger undskyld til fans og at han er så ærlig omkring sine egne præstationer. Det skinner virkelig igennem, at han inderligt føler han har svigtet os.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, JesperThomsen

1 år 2 uger siden #3 af mohbar
​Stor respekt for Hazard som altid virket meget sympatisk. Men har aldrig syntes om at han skulle til Madrid. Dertil havde han nogle store svipsere når tingene gik ham imod (fx ift Mourinho) og det ansvar var skulle "arve" fra CR7 var alt alt for tungt at bære.

Og set i bagklogskabens ulideligt klare lys, burde vi aldrig have købt ham for så mange penge når hans kontrakt alligevel var ved at udløbe.

1 år 2 uger siden #4 af Thomaskjensen
Han ender vel som Kaka, hverken hadet eller elsket i klubben, et bump på vejen helt enkelt.
Meget behagelig person, ingen drama, han vil bare spille fodboldt. Og spise vafler :)

Håber de unge, ja og de lidt ældre lære sig lidt om hvordan man skal opføre sig.

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 2 uger siden #5 af 9eren
Kaka var trods alt suveræn i 11-12. Og en god sæson i 09-10.

Hazard har været en omvandrene katastrofe

Hay que sufrir
Nico Williams, Alphonso Davies, Frimpong, Wirtz på ønske listen
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 år 2 uger siden #6 af Thomaskjensen
11-12 spillede Kaka 40 kampe, hvilket vel er flere end Hazard på 4 år. Men det blev bare til 8 mål og 16 assist.

09-10 var de 33 - 9 - 12.

Det er måske forkert at sammenligne de 2, for Kaka havde ikke en Vini som tog hans foretrukne plads. De har dog begge for mig været store skuffelser, og dem har vi et par stykker af.

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
1 år 2 uger siden #7 af 9eren
Jeg så Kaka spille live flere gange denne sæson. Hans eneste opgave var ikke blot at scorer mål. Han spillede fenomenal fodbold den sæson. Det opgører man altså ikke blot i mål og assist. Det er en helt forkert måde at anskue fodbold på. Altså vi har en Benzema der har været overdrevet vigtig for holdet i sæsoner hvor han ikke har scoret særlig mange mål. Inklusiv 2011-12 sæsonen.

Hay que sufrir

1 år 2 uger siden #8 af Lars1991
​Kaka var en katastrofe i Real Madrid - han havde enkle fine kampe, men han havde ikke en eneste fuld god sæson. Han blev desværre også ramt af skader, der tog brodden af hans kvalitet. 9eren er den første jeg nogensinde har hørt bruge ord som "fænomenal" og "suveræn" om Kaka i Real Madrid - og måske den eneste der nogensinde har sagt det. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
1 år 1 uge siden #9 af 9eren
Det var da ikke guld og grønne skove det hele men hans 11-12 sæson var genial. Og hans første sæson var også god, men desværre tog Barcelona mesterskabet.

Så nej, overhovedet ikke i nærheden af Hazards tid i Madrid som jo har været en skandale af dimensioner. Kaka kom ikke flommefed til klubben og tog tingene seriøst.

Hay que sufrir

1 år 1 uge siden #10 af Kimbo
I det mindste er du ikke biased
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
1 år 1 uge siden #11 af 9eren
Jeg tager ikke personlige henvendelser alvorligt i en debat mellem Kaka og Hazard.

Hay que sufrir
Sidste redigering: 1 år 1 uge siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum
Annonce