Historisk: For første gang i 121 år ingen spaniere i startopstillingen

3 år 6 måneder siden #1 af Administrationen
Kampen mod Villarreal i...

Kampen mod Villarreal i går blev historisk set med Real Madrid-briller.

For første gang i klubbens 121-årige historie stillede man op med et hold helt uden spaniere og det var indtil i går ikke sket i de 4.435 officielle kampe, som Real Madrid havde stillet indtil da.

Real Madrids startopstilling var: Courtois, Militao, Alaba, Rüdiger, Mendy, Tchouaméni, Kroos, Modric, Fede Valverde, Vinícius og Benzema.

På bænken havde man seks spaniere: Luis López, Lucas Vázquez, Jesús Vallejo, Nacho, Dani Ceballos og Marco Asensio, mens der var skadesafbud fra Carvajal og Mariano.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 6 måneder siden #2 af Administrationen
Det her vil vi gerne have jeres holdning til. En startopstilling uden spaniere?

3 år 6 måneder siden #3 af elle44
Real Madrid bør altid gå efter de stærkeste spillere og Spanien har bare ikke en særlig god generation i øjeblikket, der er ikke mange der er aktuelle. Når det så er sagt, så synes jeg det er ærgerligt man ikke er gået efter spillere som Pau Torres, Foyth, Fran Garcia, og jeg er ærgelig over at man ikke har givet Arribas en chance.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

3 år 6 måneder siden #4 af Kimbo
Det er jeg godt nok ikke særligt begejstret for. Men som brugeren ovenover skriver har vi bare pt ikke særlige mange stærke spaniere i truppen. Det er lidt foruroligende

3 år 6 måneder siden #5 af Kiwes
​Jeg er egentlig lidt ligeglad, men det nok også fordi at jeg ikke kommer fra landet. Jeg vil have de bedste spillere og hvis de ikke er spanske så det helt fint.
Sidste redigering: 3 år 6 måneder siden ved Kiwes.

3 år 6 måneder siden #6 af Lars1991
​Ja, der er ikke mange fra Spanien jeg kunne se gå ind på vores hold. Men altså, der kunne da ligeså godt rende en ung spansk gut rundt på vores venstre back i stedet for Mendy, hvis man havde nogen som helst ambition om at dyrke spanske talenter. Det da en plads man let kunne gøre det på og vi har to store talenter netop der (Garcia og Miguel). Dét synes jeg godt man kunne kritisere og det har mange da også gjort længe.. et andet sted vi er utrolige svage er på venstre-kanten og der har vi vel vores største talent i Arribas, som ikke får nogen som helst chance. Man kan sige de ikke har niveauet, men det havde de måske haft hvis de havde fået chancen over en længere periode.. det jo umuligt at sige. I stedet giver vi chancen, over en længere periode, til spillere som Mendy, Rodrygo og Asensio. Kan ikke se hvorfor det skulle give mere mening med deres præstationer in mente.

Så ja, den spanske talentmasse er ikke så god pt, men det jo også delvist Real Madrids ansvar.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 6 måneder siden #7 af 9eren
Det er nok den sløjeste periode der har været ift spanske spillere på Real Madrids hold i al den tid jeg har set klubben spille. Og læg dertil at Carvajal, Lucas Vazquez og Asensio kan være væk eller sættes af fra sommer af.

Og det er da bekymrende fordi at vi har behovet for at have en god stamme af spanske spillere der kan sætte noget dagsorden i omklædningen.
Sidste redigering: 3 år 6 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 6 måneder siden #8 af 9eren

Kiwes post=157159 skrev: ​Jeg er egentlig lidt ligeglad, men det nok også fordi at jeg ikke kommer fra landet. Jeg vil have de bedste spillere og hvis de ikke er spanske så det helt fint.

​men der har været andre perioder hvor vi har haft mange udlænge på holdkortet og få spanske spillere. Kiggede man på papiret dengang var det en trup stort set alle trænere i verden ville have under vingerne. Desværre er det bare ikke den bedste løsning. Der kan sikkert være sæsoner hvor det går fint, men ift kultur og disciplin er der jo mange af de udenlandske spillere der falder af på den…… Jeg håber klubben fokusere på at gøre truppen mere spansk igen, med spillere fra egne rækker og nogle dygtige fra de andre klubber. 

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 6 måneder siden #9 af Brylle

Administrationen post=157156 skrev: Det her vil vi gerne have jeres holdning til. En startopstilling uden spaniere?

​Generelt tror jeg at der vil gå noget kultur og en vilje til at kæmpe for klubben tabt, men i stedet har vi spillere med 10 år i klubben som er kæmpe rollemodeller og elsker logoet. Det ser jeg som vigtigere end at der er en spansk spiller som løber rundt derinde. Så i forhold til ledere og kulturbærere er jeg ikke så bekymret. Dog synger disse på sidste vers og det er svært bare at skabe en ny lederfigur fra Spanien. 

3 år 6 måneder siden #10 af Thomaskjensen
Har det som Kiwes, jeg er ikke Spansk, og har aldrig boet der. Har været mange flere gange i Barca end i Madrid.

Jeg vil underholdes, jeg vil se de bedste spillere spille og kæmpe for klubben, og om disse er franskmænd eller spanier er jeg ret ligeglad med.

Udfordringen er vel at der ikke rigtig er nogen der er mulige at købe der skal gå direkte ind på førsteholdet, Pau Torres måske undtagelsen der bekræfter reglen.
Til bredden har vi en spillere som Assensio, som har fået masser af chancer, men af nogen anledning ikke har taget bare 1 af dem, og jeg kan da godt forstå manden, at han vil være fast starter i stort set enhver anden klub i verden, om vi fjerner top 5-10 klubberne.

Så kan man altid diskutere timingen, Martin smuttede nok for tidligt, Isco alt, alt for sent.

Det er helt enkelt ikke let at spille sig ind på RM, det skal vikke være let, og om talentet ikke er der på det rigtige tidspunkt, eller man er "uheldig" at vi har Benzeman, Vini, Kroos eller en Modric på ens position, ja så bliver det umuligt.

Sidst vil jeg mene at vi satser en del på Spanske spillere, men de er helt enkelt ikke gode nok.

At vi så kan mangle 5% vilje til at give alt i enhver kamp er jeg ikke helt enig i, det er helt enkelt enklere at motivere sig til en kamp mod RM, end mod en oprykker, det gælder for alle klubber og spillere.

Leveret af Kunena Forum