Historisk: For første gang i 121 år ingen spaniere i startopstillingen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Kampen mod Villarreal i går blev historisk set med Real Madrid-briller.
For første gang i klubbens 121-årige historie stillede man op med et hold helt uden spaniere og det var indtil i går ikke sket i de 4.435 officielle kampe, som Real Madrid havde stillet indtil da.
Real Madrids startopstilling var: Courtois, Militao, Alaba, Rüdiger, Mendy, Tchouaméni, Kroos, Modric, Fede Valverde, Vinícius og Benzema.
På bænken havde man seks spaniere: Luis López, Lucas Vázquez, Jesús Vallejo, Nacho, Dani Ceballos og Marco Asensio, mens der var skadesafbud fra Carvajal og Mariano.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Så ja, den spanske talentmasse er ikke så god pt, men det jo også delvist Real Madrids ansvar.
- 9eren
- Gæst
-
Og det er da bekymrende fordi at vi har behovet for at have en god stamme af spanske spillere der kan sætte noget dagsorden i omklædningen.
- 9eren
- Gæst
-
men der har været andre perioder hvor vi har haft mange udlænge på holdkortet og få spanske spillere. Kiggede man på papiret dengang var det en trup stort set alle trænere i verden ville have under vingerne. Desværre er det bare ikke den bedste løsning. Der kan sikkert være sæsoner hvor det går fint, men ift kultur og disciplin er der jo mange af de udenlandske spillere der falder af på den…… Jeg håber klubben fokusere på at gøre truppen mere spansk igen, med spillere fra egne rækker og nogle dygtige fra de andre klubber.Kiwes post=157159 skrev: Jeg er egentlig lidt ligeglad, men det nok også fordi at jeg ikke kommer fra landet. Jeg vil have de bedste spillere og hvis de ikke er spanske så det helt fint.
- Brylle
- Gæst
-
Generelt tror jeg at der vil gå noget kultur og en vilje til at kæmpe for klubben tabt, men i stedet har vi spillere med 10 år i klubben som er kæmpe rollemodeller og elsker logoet. Det ser jeg som vigtigere end at der er en spansk spiller som løber rundt derinde. Så i forhold til ledere og kulturbærere er jeg ikke så bekymret. Dog synger disse på sidste vers og det er svært bare at skabe en ny lederfigur fra Spanien.Administrationen post=157156 skrev: Det her vil vi gerne have jeres holdning til. En startopstilling uden spaniere?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Jeg vil underholdes, jeg vil se de bedste spillere spille og kæmpe for klubben, og om disse er franskmænd eller spanier er jeg ret ligeglad med.
Udfordringen er vel at der ikke rigtig er nogen der er mulige at købe der skal gå direkte ind på førsteholdet, Pau Torres måske undtagelsen der bekræfter reglen.
Til bredden har vi en spillere som Assensio, som har fået masser af chancer, men af nogen anledning ikke har taget bare 1 af dem, og jeg kan da godt forstå manden, at han vil være fast starter i stort set enhver anden klub i verden, om vi fjerner top 5-10 klubberne.
Så kan man altid diskutere timingen, Martin smuttede nok for tidligt, Isco alt, alt for sent.
Det er helt enkelt ikke let at spille sig ind på RM, det skal vikke være let, og om talentet ikke er der på det rigtige tidspunkt, eller man er "uheldig" at vi har Benzeman, Vini, Kroos eller en Modric på ens position, ja så bliver det umuligt.
Sidst vil jeg mene at vi satser en del på Spanske spillere, men de er helt enkelt ikke gode nok.
At vi så kan mangle 5% vilje til at give alt i enhver kamp er jeg ikke helt enig i, det er helt enkelt enklere at motivere sig til en kamp mod RM, end mod en oprykker, det gælder for alle klubber og spillere.