Finaleplads sikrede 1 million €

1 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid spillede sig...

Real Madrid spillede sig i går i finalen i den spanske Super Cup, da man efter straffespark slog Valencia.

Det betyder flere penge i klubkassen, hvor man allerede havde sikret sig 2,8 millioner € bare for at deltage og finalepladsen giver nu yderligere en million €.

Vinder man finalen mod enten Betis eller Barcelona, venter der endnu en million €.

Saudi Arabien betaler 40 millioner € om året for at huse den spanske Super Cup og af dem går det 27,8 millioner € til det spanske fodboldforbund, men Gerard Piqués firma, Kosmos, får 4 millioner € i kommission.

Til sammenligning har Copa del Rey-vinderne fra Betis blot fået 750.000 € for at træde ind i turneringen, mens Valencia har fået en million €. Barcelona modtager samme beløb som Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #2 af Ramos4
Åh ja. Penge og korruption.

Håber LFP og Pique bruger pengene på noget fornuftigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #3 af Salix7
Jeg har aldrig forstået det med at holdene skal have noget forskelligt for at kvalificere sig - det er naturligvis lækkert for os, men hvorfor skal vi have 2 mio. euro mere end Betis? Det virker ikke som en fair fordeling, og samtidig ville det betyde meget mere for de små hold end de store med disse økonomiske indsprøjtninger.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #4 af Lars1991

Salix7 post=157262 skrev: Jeg har aldrig forstået det med at holdene skal have noget forskelligt for at kvalificere sig - det er naturligvis lækkert for os, men hvorfor skal vi have 2 mio. euro mere end Betis? Det virker ikke som en fair fordeling, og samtidig ville det betyde meget mere for de små hold end de store med disse økonomiske indsprøjtninger.


Jeg går ud fra at grunden er at Real Madrid og Barcelona har et større brand og tiltrækker flere seer og derfor er grunden til at man overhovedet kan sælge rettighederne til den pris, og derfor også "fortjener" et større andel af det.

Men jeg er helt enig i at det er hul i hovedet og virkelig grådigt og usolidarisk. Derudover skulle man også tro at Real og Barca ville have en interesse i at resten af ligaen har lidt penge til at gøre sig konkurrencedygtige. Men den tanke tror jeg ikke der er i ledelsesgangene, som også er illustreret ved SL projektet. Man burde lære lidt af Bundesligaen med mange af de her ting.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #5 af madrid2000
Der var ikke fuldt hus til nogle af kampene. Til RM v Valencia var der flere end Barcelona Betis, men det må da være lidt fesent for Saudierne, at de betaler så mange penge, når de ikke formå at sælge alle billetter. 

De er sikkert fuldstændig ligeglade. Det hele er også bare sportswashing og en del af deres kampagne for at få VM slutrunde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #6 af Fondo_Sur

madrid2000 post=157264 skrev: Der var ikke fuldt hus til nogle af kampene. Til RM v Valencia var der flere end Barcelona Betis, men det må da være lidt fesent for Saudierne, at de betaler så mange penge, når de ikke formå at sælge alle billetter. 

De er sikkert fuldstændig ligeglade. Det hele er også bare sportswashing og en del af deres kampagne for at få VM slutrunde.

​Et par ting. Når turneringen nu kommer hvert år er det ikke så unikt for dem. Kampene startede meget sent lokal tid - kl: 23:00 - de sluttede begge omkring 01:40 om natten. Derudover er det “bare” super cup. 

Men ja, det er lidt ambivalent. Omvendt er det også fedt at se fansene være så glade for, at de to mest populære klubber for dem kommer på besøg. 

Det der irriterer mig mest er, hvorfor faen Piques firma (og dermed Pique selv) tjener på det her. Et forbund med lidt respekt til sig selv gør ikke sådan noget, men de har det nok fint med at sælge ud af værdier, når de også tjener meget på det. 

Klubberne burde få meget mere af udbyttet. 
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #7 af Kiwes
​Cristiano besøgte holdet til dagens træning. Jeg savner de gode tider med Ronaldo i top form i den hvide trøje - bringer sku gode minder frem. Hvorfor kunne han ikke bare have blevet et par år mere det fjols.
shorturl.at/drRZ2
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Kiwes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce