Tilfreds Ancelotti: Vi har ét point mere end sidste år

3 år 5 måneder siden #1 af Benzeron
To hurtige...

To hurtige og flotte scoringer fra Asensio og Vinícius tidligt i anden halvleg sikrede de tre point torsdag aften i hjemmebanekampen imod Valencia. Efter kampen udtalte Carlo Ancelotti følgende om kampen:
- Det var en god kamp. Vi er inde et i formmæssigt godt øjeblik. Første halvleg var dårligere end anden, men det er normalt. I anden halvleg sænkede modstanderen deres intensitet, og det passede os bedre. Vi havde kampen under kontrol.

Ancelotti kom med sin vurdering af sæsonen hidtil:
- Vi følger de tanker, vi havde i starten af sæsonen. De nye spillere er blevet inkorporeret godt, og vi har håndteret Karims (Benzemas, red.) fravær i en række kampe godt. Vi har ét point mere end sidste år, og vi har scoret flere mål. Januar kunne have været mere besværlig på grund af VM, men det er ovre nu. Vi har startet februar godt, og heldigvis spiller vi søndag klokken 14 imod Mallorca frem for lørdag aften.

Om sine udskiftninger:
- Kroos bad om at blive skiftet ud, fordi han havde forstrakt en muskel. De er så gode professionelle, at de beder mig om at skifte dem ud. Hvis jeg skifter en spiller ud, er det ikke fordi, han ikke spiller godt, fordi jeg har resurser på bænken. Nogle gange bringer jeg ikke Rodrygo i spil tidligt, fordi jeg mener, at jeg har en anden mulighed for at ændre kampen fra bænken og skifte kampens dynamik. Det er det, som gjorde, at vi kunne vinde Champions League fra bænken.

Om håndteringen af midtbanespillerne:
- Vi håndterer i øjeblikket denne overgangsfase, og sådan forbliver det frem til slutningen af sæsonen. Jeg ønsker at spille med dem, der er bag Kroos og Modric oftere og samtidig have deres vigtighed for holdet in mente.

Om Ceballos:
- Han spiller rigtig godt, og det kan alle se. Ceballos og klubben skal finde ud af det med kontraktforlængelsen. Alle ved, hvad jeg tænker, og jeg mener, at hvis Ceballos fortsætter sådan, bliver han meget vigtig.

Om venstrebackpositionen:
- Vi må se på det. Camavinga har overrasket alle med, hvor godt han kan spille på den position. Han imponerer mig virkelig både offensivt og defensivt. Han kombinerer godt med Vinícius. Alaba er tilbage søndag, og han er en mulighed, og Nacho gør det også godt.

Om Vinícius:
- Han er meget imponerende med hensyn til sin fysik. Han har det sværere i første halvleg, fordi modstanderen spiller med højere intensitet. I anden halvleg var han i stand til at drive bolden og komme bagom dem uden bolden. Det gør forskellen. Backerne er udmattede i slutningen af kampen, fordi det stopper aldrig. Han gør det rigtig godt, og jeg tænker, at han har plads til forbedring. Han spiller på et meget højt niveau, og han bringer meget til holdet.

Om Paulistas røde kort:
- Det kom efter et øjeblik med frustration, og det sker nogle gange i fodbold. Han var frustreret, fordi hans hold ikke spillede godt. Tacklingen var lidt grim, men jeg kan sætte mig ind i det som ex-fodboldspiller. Paulista har altid været ordentlig, og det er derfor, at jeg tænker, at det blot var et øjebliks frustration.  

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #2 af Ramos4
Det er egentlig utroligt at vi har 1 point mere end sidste år, når man tænker på hvordan vi har tabt point på det seneste.

Barca er på kurs til 100 point, det er også helt overdrevet. Tvivler på de kan holde det hele vejen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum