Florentino Pérez´ plan: Formel 1 på Estadio Santiago Bernabéu

3 år 5 måneder siden #1 af Administrationen
Florentino Pérez fortsætter ufortrødent...

Florentino Pérez fortsætter ufortrødent med at finde indtjeningskilder til Real Madrid og her kommer det nyrenoverede Estadio Santiago Bernabéu til at spille en helt central rolle.

Det skal nemlig være centrum for al kultur og underholdningsindustri i den spanske hovedstad, hvor man allerede barsler med de helt store tenniskampe, samt opgør fra NFL og meget mere, men for Florentino Pérez stopper det slet ikke her.

I øjeblikket forhandler han således med Liberty Media om at få Formel1 til den spanske hovedstad, hvor det populære løb skal køres i Madrids gader og slutte på Estadio Santiago Bernabéu. Det er en aftale, som ventes at ville kunne indbringe Real Madrid 150 millioner € om året.

Hele grundideen med det nye Estadio Santiago Bernabéu er at det skal gå fra at være et stadion, som kun har åbent på fodbold-kampdage, altså 25-30 dage om året til at tilbyde kulturel og sportslig underholdning i mere end 350 dage om året.

Derfor er tagdækningen og muligheden for at køre græstæppet ned under stadion helt afgørende, således at Estadio Santiago Bernabéu kan bruges til en række formål, hvor kun fantasien ser ud til at kunne sætte grænser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #2 af Ramos4
€150m om året! Det er altså ikke småpenge. Genistreg af Perez at gøre stadion så brugbart for alt muligt.

Cirka tusinde gange smartere end at renovere sit stadion, uden at lave en plan hvor græsset kan køres væk - og tilmed sælge stadionnavnet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 5 måneder siden #3 af 9eren
Nu har jeg fulgt formel1 i mange år og skal banen give mening kan det ikke blive på selve stadion det skal gennemføres uden at bilerne kører ind og ud af stadion. Altså der kommer ingen top hastighed hvis det er inde på selve banen. Lige den der, tror jeg ikke vi når nogen steder med!

jeg har set formel siden Ayrton Senna
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved 9eren.

3 år 5 måneder siden #4 af Thomaskjensen
lol, nej inde på stadion bliver nok lidt svært...

Men at have start og mållinjen ved Bernabéu og så ellers starte med at ræse ned til Neptune (rundt), og derefter tilbage forbi Bernabéu det skulle da være mega fedt :)

3 år 5 måneder siden #5 af Ramos4

Thomaskjensen post=159135 skrev: lol, nej inde på stadion bliver nok lidt svært...

Men at have start og mållinjen ved Bernabéu og så ellers starte med at ræse ned til Neptune (rundt), og derefter tilbage forbi Bernabéu det skulle da være mega fedt :)

​Har dog svært at se hvordan det skulle give €150m at have start/mållinje uden for Bernabéu.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 5 måneder siden #6 af 9eren

Thomaskjensen post=159135 skrev: lol, nej inde på stadion bliver nok lidt svært...

​Real Madrid får da intet ud af det økonomisk hvis det foregår ude foran stadion. Jeg selv har løbet San Silvestre nytårs aften udeforan Bernabeu og det har intet med selve Real Madrid at gøre ift hvilke aktiviteter der foregår. Tanken er da at der skal ske noget på selve stadion! 

3 år 5 måneder siden #7 af Siempre Madrid
​Som jeg har forstået det, skal de køre rundt om midtercirklen 416 gange.

Nej, gas.

Det er meningen, at selve løbet skal afsluttes inde på selve Estadio Santiago Bernabéu. Alle jer, der har fulgt med i renoveringen har måske lagt mærke til de store maskiner, som har været inde på stadion. Der er lavet nye tilkørselsforhold ind på selve banen ved at en del af tilskuerpladserne kan løftes op, så der kan komme ret mange maskiner ind på stadion, hvilket også er nødvendigt, når der skal laves arrangementer af alle mulige karakterer, så man vil sagtens kunne afslutte et Formel 1-løb på Estadio Santiago Bernabéu.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, 9eren, The European Super League

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 5 måneder siden #8 af 9eren
Jeg har fulgt med og jo der er plads til mere på stadion nu. Men som stor formel1 fan giver det ikke mening at du har 70 runder i Madrids gader som kommer til at afslutte på et stadion. Hvis der er to kørere der kæmper om placeringer til sidste runde, skal der være plads til at overhæle. Medmindre du tænker afslutningen er efter løbet er afgjort, hvor bilerne ender alle på stadion og VIP folk kan gå rundt omkring kørere og mekanikere.

Der har aldrig været noget løb hvor målstregen ender et bestemt sted i nyere tid, Jeg kan slet ikke se det for mig.

Er Madrids gader overhovedet klar til et formel1 løb? Det synes jeg heller ikke. I Gran Turismo kan du dog kører et by løb inde omkring Sol og som vist kommer ned forbi Neptuno. Det er ikke en speciel interessant bane. Da jeg boede dernede boede jeg ret centralt og ser slet ikke Madrids gader som en mulighed for racerløb. Gør jeg heller ikke med København. Langsiderne er der for få af og gaderne er for små. Og slet ikke rundt om Bernabeu er der potentiale for et fedt racerløb. Bare fra Nuevos Ministerios, forbi Bernabeu og mod Plaza de Castilla er det sgu ret kedeligt at have løb der. Jeg har selv prøvet at cykle racercykel igennem det stykke btw.

Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved 9eren.

3 år 5 måneder siden #9 af The European Super League
9eren har nogle rigtig gode pointer

Men selvom jeg også har lidt svært ved at se for mig hvordan super biler skal kunne køre rundt inde på et fodboldstadion så lyder det enormt spændende med en masse ekstra penge i kassen.

Kan der komme en modbølge hvor Premier League hold og deres fans pludselig mener at man kun må bruge penge på at købe og aflønne spillere på indtægtskilder der direkte har noget med fodbold at gøre? Altså hvis Real Madrid idrætsforening får for mange penge på at være kloge og tænke langsigtet?

Bellingham Camavinga Tchouameni

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #10 af 9eren

Leveret af Kunena Forum