Ancelotti: Vinícius' attitude var eksemplarisk
Real Madrid fik vendt en skuffende start på kampen til en 3-1-sejr, da man i går slog Espanyol på Santiago Bernabéu. Efter kampen sagde Carlo Ancelotti følgende om opgøret:
- Vi viste os godt frem i kampen. Vi startede ikke godt, og det kunne været blevet lidt grimt. Det var alt sammen lidt skørt tidligt i kampen. Målet påvirkede ikke vores tilgang, fordi vi kom rigtig godt tilbage i første halvleg, og så kontrollerede vi det i anden. Jeg bad dommeren om at forklare, hvorfor Vinícius fik et gult kort, og han fortalte mig, at det var for at blive ved med at hive i trøjen.
Om Tchouaméni:
- Jeg mener, at Tchouaméni spillede godt. Han mistede bolden et par gange, disse slags kampe er ikke ideelle for ham. Han har fantastiske defensive evner, men når vi skal holde på bolden, kommer han ikke til at vise sig fra sin bedste side. Han er i god form, og vi kommer til at tro på ham i de kommende kampe.
Om Liverpool-kampen på onsdag:
- Vi havde en god føring imod Chelsea sidste år, og vi havde det virkelig svært i den kamp (returkampen på Bernabéu, red.). Faktum er, at vi har en fordel, og at vi er favoritter. På den anden side skal vi spille 90 minutter, som vi gjorde i den første kamp velvidende, at vi er foran. Vi kommer ikke til at skjule det faktum, og jeg håber, at vi kan udnytte det. Vi må ikke tænke på at holde ved resultatet, i stedet skal vi håndtere kampen.
Om Vinícius:
- Jeg synes, at han viste en eksemplarisk attitude. Han protesterede ikke og sagde ingenting. Han spillede rigtig godt og skal fortsætte sådan.
Om Camavinga, der lavede en stor fejl på Espanyols mål:
- Camavinga er meget ung og ikke vant til at spille som venstreback. Han skal forbedre sig. Idéen er at spille med ham mere centralt, ikke som back.
Om Real Madrids taktik:
- Systemet afhænger af modstanderens strategi. Hvis de lukker mere ned centralt, som Espanyol gjorde, er det bedre at have to kantspillere. Hvis der er mere plads centralt som imod Betis, er det bedre at have en playmaker som Rodrygo. I presspillet er vi bedre med en playmaker. I forsvaret er 4-4-2 bedst egnet til at lægge pres oppe foran.
Om Militão og Rodrygo:
- Militão kunne være angriber, men jeg ved ikke, om Rodrygo kunne være en god forsvarsspiller. Til tider har Rodrygo hjulpet os meget i forsvaret. Militão har været virkelig stærk i angrebet, og Rodrygo har scoret færre mål, fordi jeg har bedt ham om at hjælpe til nede bag ved.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen