Ancelotti: Vi er stolte af vores præstation
I går aftes tabte Real Madrid for tredje gang i 2023 til Barcelona, og for anden gang i træk gik Carlo Ancelotti efter et Clásico-nederlag ud og udtrykte sin tilfredshed med Real Madrids præstation.
På absolut forunderlig vis havde italieneren nemlig følgende konklusion efter gårsdagens 2-1-nederlag:
- Vi er længere væk (fra ligatitlen, red.), end vi var før, og det er endnu mere svært nu, men vi kommer til at give alt, vi har, frem til den sidste kamp. For at være ærlig fortjente vi ikke at tabe. Vi prøvede alt, vi spillede godt og fik målet til sidst (på Asensios offside-mål, red.). Kampen var afgjort.
- Vi er kede af det, det er smertefuldt, men vi er stolte af den præstation, vi leverede. Det var en komplet præstation fra det første minut til det sidste. Vi vandt ikke takket være en offside, der var ekstremt tvivlsom, og vi tager tilbage til Madrid med den tvivl i vores hoveder.
Om LaLiga fortsat er en prioritet:
- Vores prioritet er at forberede os til alle kampe. Det er den eneste vej til at slutte sæsonen stærkt af. Jeg føler mig ekstremt stolt af mit hold efter denne kamp. Præstationen og de udskiftninger, som træneren (ja – han mener sig selv, red.) lavede, var rigtig gode. Vi kæmper til det sidste i alle turneringer, vi er fulde af selvtillid. Vi kæmper om LaLiga helt til det sidste.
Som nævnt ovenfor mente Ancelotti selv, at hans egne udskiftninger var rigtig gode. Faktum er dog, at han ved indskiftningen af Rodrygo og Mendy efter en times spil skabte en enorm forvirring, hvor Real Madrid var uden højrekant, så kun en slatten Carvajal og en Modric, der desperat forsøgte at byde sig til, var at finde sporadisk på højresiden. Sådan så Ancelotti det dog slet ikke:
- Udskiftningerne ændrede ikke vores system. Jeg skiftede Nacho ud, fordi han havde et gult kort, og jeg bragte Rodrygo i spil for at få mere teknisk kunnen oppe foran. Derefter (14 minutter senere, red.) foretog jeg tre udskiftninger for at bringe frisk energi til holdet. Udskiftningerne gav os et løft. Efter en god første halvleg syntes jeg, at det ville være fjollet at ændre på tingene. At lave fem udskiftninger efter 60 minutter er lidt underligt.
Ancelotti skyede ingen midler for at finde en lejlighed til at udtrykke sin tilfredshed med præstationen, der bød på tredje nederlag til Barcelona på tre måneder. Til spørgsmålet om hvorvidt nederlaget skaber tvivl hos ham, svarede han:
- Efter Super Cuppen (3-1-nederlaget i finalen i januar, red.) havde vi vores tvivl, men ikke i dag. Vi spillede rigtig godt. De havde kontrol, og det samme havde vi. Det var en tæt kamp. Disse kampe bliver vundet og tabt på små detaljer.
Om VAR, der korrekt fik annulleret Asensios 2-1-scoring:
- Efter VM var alt ligetil med den semiautomatiske offside, men nu er jeg ikke så sikker. Det er bedst, hvis VAR får det korrekt.
Om den manglende stabilitet i LaLiga:
- Det var svært for os i januar, fordi vi havde svært ved at komme i form efter VM. Vi gør det rigtig godt nu, og vi kommer til at slutte sæsonen godt.
Om Vinícius:
- Han leverede en flot præstation. Han spillede rigtig godt, han udfordrede dem mange gange, han vandt dueller… det var en toppræstation.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Brylle
- Gæst
-
Barca var bedst og vi var bare ikke gode nok FORDI Barca får os til at se dårlige ud. Barca er bare et hold, der virker som skabt med det ene formål at slå os. I Europa er de elendige, men når de møder os, så er taktikken skarp og veltilrettelagt. Vi bliver udklasseret taktisk. Spiller for spiller er vi velsagtens bedst på de fleste positioner. Men hvor er så problemet? En tyggegummi-gnaskende mand, der med sine udtalelser også lyder som en senil mand, der forhåbentligt har set sin sidste sæson. Ancelotti, tak for alt. Men nok må være nok.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Synes det er Perez og Ancelotti der får os til at se dårlige ud - ikke så meget Barca. De spillede langsomt og idéforladt.Vinícius post=160386 skrev: Der var offside. Videre.
Barca var bedst og vi var bare ikke gode nok FORDI Barca får os til at se dårlige ud. Barca er bare et hold, der virker som skabt med det ene formål at slå os. I Europa er de elendige, men når de møder os, så er taktikken skarp og veltilrettelagt. Vi bliver udklasseret taktisk. Spiller for spiller er vi velsagtens bedst på de fleste positioner. Men hvor er så problemet? En tyggegummi-gnaskende mand, der med sine udtalelser også lyder som en senil mand, der forhåbentligt har set sin sidste sæson. Ancelotti, tak for alt. Men nok må være nok.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Som jeg ser det, handler det om at Barca spiller noget af det bedste possession fodbold i verden. Og vi har altid haft svært ved at spille i mod hold der spiller på den måde, især imod Barca, de år hvor de har gjort det. Derudover, så har vi bare ikke særlig meget at angribe med. Vi har en venstrekant og en angriber. Og det er dét. Det er ret nemt at lukke ned for tænker jeg. Vi har ikke nogen offensive backs der kommer i overlap eller andet. Carvajal og Marcelo i deres Prime garanterede en masse skabte chancer, i BEGGE sider.Vinícius post=160386 skrev: Der var offside. Videre.
SÅ jeg kan læse, at mange synes vi skal dominere og ødelægge Barca og at det er Ancelottis skyld og han derfor skal fyres. Selvfølgelig er han ikke uden skyld, det er jeg med på, men hånden på hjertet, hvad skal han gøre? Hvad kan en anden træner gøre? Ny træner betyder jo ikke, at vi lige pludselig har to offensive backs og en højre kant. Havde vi nu haft det, og holdet stadig fejlede, så syntes jeg det gav mening at fyre Ancelotti. Men ikke nu, hvor hans spiller materiale er ret ringe, sammenlignet med de største klubber.
Vi skulle aldrig have vundet Champions League sidste, men det gjorde vi, bl.a. takket være Ancelotti.
Jeg savner Pepe :(
I virkeligheden er Real Madrid meget tyndt besat. Og hvad er det for noget sludder at Madrid er bedre spiller for spiller.
Vi kan jo starte med bagkæden. Det er kun Militao der kunne komme på Barcas hold. Carvajal, Rudiger og Nacho er på ingen måde bedre end det som Barca stillede med.
Real Madrid har en bedre midtbane, så længe Modric og Kroos kan holde intensiteten i deres spil. Men det kan de ikke i 90 minutter. Hvis Pedri er med, så har Barca helt sikkert en bedre midtbane.
I forhold til angrebet har Real Madrid kun Vinicius. Benzema skaber ikke noget på egen hånd. Barca har mange flere strenge at spille på. Selv uden Dembele. Tænk hvis vi ikke havde Vinicius med.
Kampens duel var mellem Vinicius og Araujo. Fordi de begge er verdensklassespillere. Hvor var duellen mellem Balde og Carvajal? Der var ingen duel. Fordi vi ikke havde nogen som kunne matche hans fart.
Real madrid skal købe minimum fire kvalitetsspillere. to backs, en højrekant og en angriber. Så kan vi begynde at snakke om træneren skal fyres efter et nederlag.
På backs er begge hold utrolige svage. Balde kan kun offensivt (hvilket gør det trist at vi aldrig angriber i hans side) og i højreside bliver Barca nødt til at spille med en centerforsvar. Vores muligheder er desværre endnu dårligere, det jeg enig i.
På midten har Barca kun Pedri og De Jong som har højt niveau. Vi har Modric, Kroos, Camavinga, Tchouameni, Valverde og endda også Ceballos her i 2023. Vi er altså længder bedre på midten, det forstår jeg 0% af at man kan have en anden mening om. Pedri er vel den eneste der kunne komme på vores hold. Jeg ser ikke De Jong være bedre end Cama og Tchouameni. Måske lige over Valverde, som har et længere formdyk. Men vi så jo også i foråret at han har et langt højere top-niveau end De Jong. Og så kan Ceballos, Busquets og Gavi vel slås om den sidste plads :D
I angrebet er Lewandowski og Benzema på cirka samme niveau. Så har vi til gengæld det klart bedste kant i Vini. Hvilke strenge er det Barcelona har at spille på igen? Alt eller intet spilleren Dembele. Raphina gør det ok for tiden, men ikke mere end det. Jeg foretrækker Rodrygo. Ferran og Fati kommer med intet. Foretrækker klart Asensio over dem.
Så jeg vil sige: 1. Vini, 2. Dembele, 3. Raphina/Rodrygo, 4. Asensio, 8. Ferran/Fati.
Og niveau forskellen imellem Vini og Dembele gør at jeg vil sige at vi er klart bedre offensivt også.
Nå ja og så har vi selvfølgelig en bedre målmand.
Det godt nok noget pjat at sige at Barcelonas hold på nogen måde skulle være bedre. Grunden til at vi kan forvente at vinde mesterskabet er, at vi har en langt stærkere trup. Vi mangler backs, og så har Benzema ikke været særlig god i den her sæson, hvilket vi lider under. Resten af holdet er verdensklasse og kan sagtens kompensere for vores svage punkter. Det flovt at vi er så langt bagefter, og det kan ikke andet end at falde tilbage på Ancelotti og hans taktiske beslutninger, samt at han holder fast i et spiller hierarki for at bevare holdmoralen.
For at tage et eksempel er det Ancelottis ansvar, at Rüdiger ikke præsterer bedre end AC gør for Barca. Tyskeren var jo bedre end AC i Chelsea.
Ancelotti har fuldkommen tabt den direkte kamp mod Xavi. Der bliver altid spillet på Barcas præmisser og ikke omvendt. Xavi maksimerer holdets styrker og minimerer deres svagheder. Ancelotti stiller med sine 11 favoritter og tager det som det kommer.
Hvis man skal stå dybt, så er man i det mindste nødt til at presse boldholderen.
Barcelona foretrækker jo kampe, hvor de stille og roligt kan kontrollere possesion. Så hvad gør Carlo? Jamen det lader han dem bare gøre. Vi kunne sagtens stå højt mod dem og presse. De har kun Raphinha med fart i støvlerne oppe foran og ham skal Militao eller Rüdiger nok løbe op.
Der var 0 grunde til at spille pindsvine-fodbold igen-igen.
Edit: Selv hvis man bliver fanget med mange folk fremme mod Barca, så skal man nok nå at komme hjem, da de altid tager tempoet ud af kampen. De er ikke et kontrahold!