Real Madrid klar til at møde Asensios lønkrav
Forstår bare ikke hvorfor Asensio ikke starter mere så. Han er ikke min favoritspiller ligefrem, men han er jo målfarlig - og når man tænker på han er vores ENESTE højrefløj, så er det underligt at forlænge med ham, når han spiller så sjældent. Vini får jo heller aldrig pause på den anden kant.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Han er vel ikke højrefløj, eller ikke mere end Rodrigo er, de vil begge gerne udgå fra venstre.
Det er ikke meningen han skal have en længere række kampe. Det er meningen han skal være breddespiller med et fint slutprodukt og giftige sparketeknik. Det ville være tåbeligt at bruge tid og penge på at hente en erstatning for ham.Thomaskjensen post=160452 skrev: Asensio skal ikke have en kontrakt igen, har i alle glemt hvor ringe han er så snart han får en længere række kampe, has laveste nivå er skræmmende lavt.
Han er vel ikke højrefløj, eller ikke mere end Rodrigo er, de vil begge gerne udgå fra venstre.
Brahim og Arribas? Græsset er altid grønnere på den anden side.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Vi har masser af breddespillere på den kant, Fede, Rodrigo og Lucas.elle44 post=160453 skrev:
Det er ikke meningen han skal have en længere række kampe. Det er meningen han skal være breddespiller med et fint slutprodukt og giftige sparketeknik. Det ville være tåbeligt at bruge tid og penge på at hente en erstatning for ham.Thomaskjensen post=160452 skrev: Asensio skal ikke have en kontrakt igen, har i alle glemt hvor ringe han er så snart han får en længere række kampe, has laveste nivå er skræmmende lavt.
Ja vist har Asensio visse færdigheder, og når han i hver 4 kamp eller noget laver et mål, er det jo oftest mod de store hold... Eller kommer målene i kampe vi vinder med 2-3 mål?
Nej Asensio laver ikke mål i de store kampe, jeg mindes flotte mål til 2-0, eller 3-0. Ja der er undtagelser som bekræfter denne regel.
Asensio er bestemt ikke dårligt betalt i dag, han tjener væsentlig mere end Fede, Militao, Rodrigo og Ceballos. Skal vi nu mache hans lønkrav og en kontrakt på 3 år og en lønstigning på 20% så snakker vi €36 millioner, hvilket bare er lidt mere end Hazard tjener på et år, bare for at sætte det i perspektiv.
Skal have accepteret at være breddespiller, ja så skal han vel have løn derefter, og var han villig til at gå ned 20% i løn så snakker vi.
Det er de mange bække små, ja og så en Belgisk vaffelflod der gør at vi ikke kan have kvalitet på alle pladser.
Kigger man på det "store" billed så har vi 4 af de 5 højst betalte spillere, som enten har kontraktudløb eller som vi gerne vil af med (Hazard), de får tilsammen i runde tal €100m i løn, totalt får truppen €290m. Bens, Kroos og Modric.
Smider vi ind Asensio, Lucas, Carvajal og Odriozola så har vi 50% af lønningerne.
Det er naturligvis ekstremt om vi skulle skille of af med 8 spillere, men om man køber kvalitet på de pladser vi behøver, Bellingham, Hakimi, Salah og Mbappe, samt fylder på med ungdomsspillere, så skulle samtlige 4 kunne blive bedst betalt i klubben.
At vi holder på middelmådige spillere, forhindre derfor at vi handler stort. Så i blandt er det bedre at sige hej med dig leverpostej.
Hahahahahahahahahahahahahahaha Lucas Hahahahahahahahahahahahahahahah Han sagde Lucas Hahahahahahahahahahahaha :DThomaskjensen post=160461 skrev:
Vi har masser af breddespillere på den kant, Fede, Rodrigo og Lucas.elle44 post=160453 skrev:
Ja vist har Asensio visse færdigheder, og når han i hver 4 kamp eller noget laver et mål, er det jo oftest mod de store hold... Eller kommer målene i kampe vi vinder med 2-3 mål?
Nej Asensio laver ikke mål i de store kampe, jeg mindes flotte mål til 2-0, eller 3-0. Ja der er undtagelser som bekræfter denne regel.
Asensio er bestemt ikke dårligt betalt i dag, han tjener væsentlig mere end Fede, Militao, Rodrigo og Ceballos. Skal vi nu mache hans lønkrav og en kontrakt på 3 år og en lønstigning på 20% så snakker vi €36 millioner, hvilket bare er lidt mere end Hazard tjener på et år, bare for at sætte det i perspektiv.
Skal have accepteret at være breddespiller, ja så skal han vel have løn derefter, og var han villig til at gå ned 20% i løn så snakker vi.
Det er de mange bække små, ja og så en Belgisk vaffelflod der gør at vi ikke kan have kvalitet på alle pladser.
Kigger man på det "store" billed så har vi 4 af de 5 højst betalte spillere, som enten har kontraktudløb eller som vi gerne vil af med (Hazard), de får tilsammen i runde tal €100m i løn, totalt får truppen €290m. Bens, Kroos og Modric.
Smider vi ind Asensio, Lucas, Carvajal og Odriozola så har vi 50% af lønningerne.
Det er naturligvis ekstremt om vi skulle skille of af med 8 spillere, men om man køber kvalitet på de pladser vi behøver, Bellingham, Hakimi, Salah og Mbappe, samt fylder på med ungdomsspillere, så skulle samtlige 4 kunne blive bedst betalt i klubben.
At vi holder på middelmådige spillere, forhindre derfor at vi handler stort. Så i blandt er det bedre at sige hej med dig leverpostej.
Nu skriver du ogsaa at han tjener flere penge end hhv Militao, Fede og Rodrygo, men det kan jo saa ogsaa vaere et tegn paa at de spillere bliver betalt for lidt, og med stor sansynlighed alle 3 staar til at faa nogle klaekkelige loenforhoejelser ved deres naeste kontrakt forhandlinger, grunden til at de tjener saa lidt er jo at de er kommet paa kontrakt i Madrid da de var helt unge, saa den sammenligning holder ikke. Man kan dermiod sagtens argumentere for at hvis Asensio skal have 6mio nu, saa skal Rodrygo nok have lignende beloeb ved naeste kontrakt forhandling, og Fede+Militao betydeligt mere, hvilket vel ikke er helt ved siden af naar man kigger paa hvad de hoejst betalte i truppen pt faar.
Nu forstaar jeg ikke helt din udregning af hans loen og 36mio mio over 3 aar (6mio x 3aar = 18mio, but what do I know), men jeg synes da ikke det lyder helt forkert at en vigtig bredde spiller faar omtrent 1/3 af hvad vores bedst betalt i truppen faar. Hvis vi tager udgangspunkt i Ronaldo istedet for Hazard, hvor mange gange flere peneg synes du han burde have i loen fremfor Nacho for eksempel, for Nacho er pt ogsaa en bredde spiller (og nu igen landsholds spiller for Spanien) saa er han virkleig under 1/3 det vaerd af hvad Ronaldo var i sin tid i Madrid?
EDIT: Ups, jeg sprang helt over din saetning og "naar han i hver 4 kamp scorer maal". Jeg tror du og jeg hurtigt kan blive enige om at sammenligne maal per antal kamp naar vi snakker om en bredde spiller der ofte kommer ind som indksifter, og ofte kun med 10-15 minutter paa banen ikke giver saa meget mening, saa istedet er det meget mere relevant at kigge paa hans slut produkt per minut, og saa er der jo masser af andre ting der ogsaa taeller ud over maal, men for at holde det til faktuel data saa lad os gaa ud fra maal og assist begge er vel i sidste ende lige vigtige paa hver deres maade....Saa hvis vi kigger paa hvor mange minutter det tager Asensio at lave et G/A i denne season og sammenligner med vores 2 faste startere, saa tegner der sig et lidt andet billede end det du beskriver i din "hver 4 kamp" saetning:
Asensio: 1.179min / 12 g&a = 99min per G/A
Benzema: 2.463min / 24 g&a = 103min per G/A
Vini: 3.603min / 30 g&a = 120min per G/A
Rodrygo: 2.569min / 18 g&a = 143 per G/A
Saa hvis vi snakker rent og skaer effektivitet per minut, saa er Asensio i denne season faktisk bedre end baade Benzma, Vini og Rodrygo, hvad angaar slut produkt, ja faktisk er han truppens mest effektive spiller, paa naer lige Alvaro som er godt hjulpet af at han har spillet saa faa minutter.
Saa naevner du at han ikke scorer i de "Store kampe", nu er det naturligvis lidt subjektivt hvad du mener med store kampe, men jeg gaetter mig lidt frem, for maaske er grunde til at han ikke scorer i de "Store Kampe" at han ikke faar meget spilletid i dem, lad os kigge paa det.
Asensio samlede antal minutter mod folegende "Store" hold og hans slutprodukt (G/A)
CHL
Liverpool: Kampe 2 - Minutter=9 minutter - G/A=0
La Liga
ATM: Kampe 2 - Minutter=67 minutter - G/A=0
Barca: Kampe 2 - Minutter=16 minutter - G/A=0
Sevilla: Kampe 1 - Minutter=13 minutter - G/A=1
Valencia: Kampe 1 - Minutter=90 minutter - G/A=1
Villarreal: Kampe 1 - Minutter=8 minutter - G/A=1
Copa Del Rey
Villarreal: Kampe 1 - Minutter=34 minutter - G/A=1
ATM: Kampe 1 - Minutter=46 minutter - G/A=0
Barca: Kampe 1 - Minutter=0 minutter - G/A=0
SuperCopa
Valencia: Kampe 1 - Minutter=66 minutter - G/A=1 (Scorer i straffesparks konkurrencen)
Barca: Kampe 1 - Minutter=18 minutter - G/A=0
Saa du har ret i, han er ikke garanti for maal i de "Store Kampe", men det er heller ikke fordi han slet ikke har scoret i dem, men vigtigst af alt er ogsaa at kigge paa hvor meget spilletid han faar i dem, og her er det tydeligt at det ikke er ham Ancelotti satser paa, saa naar han i gennemsnit kun faar 27 minutters spilletid per kamp set over 14 "Store Kampe" og kvittere med 5 G/A (et G/A per 76. minut) er det vel ikke helt skidt, det men jeg ihvertfald er det forkerte billede at tegne. Og hvis vi kigger paa sidste season saa er hans spilletid i de "Store Kampe" ligesaa begraenset, men her laver han G/A imod hhv Inter, Man City og ATM, saa at skrive at han "ikke laver maal i de store kampe", det er simpelthen ukorrekt.
Naar det er sagt, saa skal det staa dig frit for ikke at kunne lide spilleren, der er utrolig mange der ikke kan lide Asensio, men narrativet omkring at han ikke er vigtig for truppen OG resultaterne det er helt forkert.
Donde está la biblioteca?
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Det de har til fælles er at de inden for et par har samme indflydelse på holdet. På en dårlig dag er Asensio ikke en mm bedre end en Lucas.
www.capology.com/club/real-madrid/salaries/
(10mio + 20% x 3aar = 36mio) Nu er vi helt enige om at ingen rigtig ved. Men for 6m er det bare med at forlænge, det er "no-brainer".
Asensio var engang et enormt talent, og han har forhandlet sin kontrakt på et godt tidspunkt, Hazard sad også med buskerne på når hans kontrakt blev forhandlet.
Forskellen her er at de fleste nok er enige om at vi ikke skal forlænge med Hazard selv om han skulle kræve 6m, eller skulle man?
Asensio er en breddespiller, en OK sub, men har intet at gøre på vores hold, så hellere skude €30-40mio på en 18 årig som en OK sub, men med perspektiv til at udvikles.
Men hvis vi saa gaar ud og betaler lad os sige 36mio for en 18aarig hoejrekant lige nu og her, saa skal han jo ogsaa have loen, saa dvs at han over de kommende 3 aar koster (6mio x 3, hvilket er billigt naar man kigger paa hvad f.eks Cama og Tchou fik i deres kontrakter) saa er vi oppe paa en samlet pris paa 54mio, og saa staar du med en 18aarig som med stor sansynlighed ikke braender igennem i hans 1. season (husk det er ikke meget talent du faar for 36mio nu om dage og slet ikke paa hoejre kanten, her skal man vaere yderst heldig) og samtdig saa er der en mulighed for at man har betalt de penge for at staa i en ny Jovic, Odriozola, Illaramendi situation, med en spiller der aldrig udvikler sig til mere end det niveau han havde som 18 aarig, hvorimod man praecis ved hvad man faar med Asensio (mest effektive G/A assist i truppen i denne season) og sparer 18mio, som kan blive brugt paa at satse andre steder i truppen hvor vores problemer er stoerrer (backup til Benz, Hoejre back osv.).
Nu skal det lige siges at jeg tror der tales om en 5 aarig kontrakt (hvilket saa ogsaa vil vaere tilfaeldet ved en ny kontrakt til en 18aarig, men pointen er den samme).
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Asensio har ikke det som kræves at spille højre kant, han er langsom, dårlig til at driple, tung i omgangen med bolden og mangler overblik. Men ja når vi spiller mod dårligere modstandere, så kommer han ind og laver et langskudsmål i de sidste 15 minutter.
Jeg har så heller aldrig været specielt vild med spillere som Guti, Isco og Asensio, langsomme men med eminent teknik.
Der er jeg mere ovre på en Cabellos, Odriozola og Lucas (ha haha), altså arbejdsomme spillere, spillere man ved giver sig 110% altid. Nok også derfor jeg har været vild med Vini fra start og elsker Ronaldo, Modric, Haaland eller en Van Nistelroy ;)
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Men det siger så mere om din hukommelse end det gør om Asensio’s klasse ;-)Thomaskjensen post=160474 skrev: Den sidste kamp jeg huske han har været verdensklasse var mon Mallorca, og der vandt vi 6-1, selv Isco klarede at ramme mål...
Jeg har simpelthen ikke et modargument når Ceballos, Lucas og Odriozola blir sammenlignet med Ronaldo, Modric og Haaland ;DThomaskjensen post=160473 skrev: Du har naturligvis ret til at have fejl :)
Asensio har ikke det som kræves at spille højre kant, han er langsom, dårlig til at driple, tung i omgangen med bolden og mangler overblik. Men ja når vi spiller mod dårligere modstandere, så kommer han ind og laver et langskudsmål i de sidste 15 minutter.
Jeg har så heller aldrig været specielt vild med spillere som Guti, Isco og Asensio, langsomme men med eminent teknik.
Der er jeg mere ovre på en Cabellos, Odriozola og Lucas (ha haha), altså arbejdsomme spillere, spillere man ved giver sig 110% altid. Nok også derfor jeg har været vild med Vini fra start og elsker Ronaldo, Modric, Haaland eller en Van Nistelroy ;)
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Nej man er ikke lige 35 år længere, men med hjertet på det rigtige sted kommer man langt i mit Madrid hjerte. OM de så havde lidt klasse skulle kunne nå langt.