Fabrizio Romano: Real Madrid overvejer Firmino

3 år 2 måneder siden #1 af Benzeron
Ifølge fodboldtransferjournalisten Fabrizio Romano har Real Madrid fire-fem angribere i...

Ifølge fodboldtransferjournalisten Fabrizio Romano har Real Madrid fire-fem angribere i kikkerten som nye erhvervelser til Real Madrids trup som supplement til Karim Benzema, og én af dem er Liverpool-angriberen Roberto Firmino, hvis kontrakt udløber denne sommer.

Romano melder, at der endnu ikke er nogen direkte forhandlinger, men at man i Real Madrid overvejer brasilianeren som en mulig forstærkning. Resten af de potentielle angrebsforstærkninger melder Romano for nu ikke noget om.

Spillemæssigt er 31-årige Firmino en af de angribere, der minder mest om Benzema, idét han også er kombinationsstærk og har en historik med at være et vigtigt bindeled for målfarlige kantspillere, ligesom Benzema var det for Gareth Bale og Cristiano Ronaldo.

Historisk set har Firmino dog ikke været helt så målfarlig for Liverpool, som Benzema har været for Real Madrid. Firminos målsnit ligger på 0,30 per kamp for Liverpool, mens Benzema ligger på 0,54 for Los Blancos. Lægger man assists oveni ligger brasilianerens snit på 0,52, mens franskmandens snit stiger til 0,80.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #2 af El_Juan
Kunne egentlig være en god løsning. Bobby har været essentiel for Klopp i hans Liverpool tid, i sin rolle som 9´er, falsk om man vil, og den som altid er gået først i presspillet.

En rigtig dygtig spiller på flere parametre, som helt sikker kunne bidrage og være et godt alternativ til Benzema.

At man kigger på Firmino, som kan hentes på en fri transfer, vidner også lidt om, at de 4-5 andre emner nok ikke ligefrem er fra øverste hylde prismæssigt (her tænker jeg især på de seneste rygter omkring Kane). Vi snakker formentlig transferfrie muligheder, eller angribere med erfaring og mål i støvlerne, i den billigere ende.

Edin Dzeko kunne nemt være et andet bud, eftersom han også er fri på markedet til sommer. Thuram ligeledes, fra Monchengladbach. Mens jeg også tror man overvejer Richarlison på en mulig lejeaftale. Kunne ellers godt tænke mig en spiller som Jonathan David eller Rasmus Højlund, men her skal klubben nok ud og betale omkring 50-60 mio. Euro.

Og så er der naturligvis også den gode Alvaro Rodriguez, som jeg stadig synes ser spændende ud. Han giver også noget andet.
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved El_Juan.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum