Optakt: Real Madrid – Athletic Club, LaLiga, 38. spillerunde

3 år 1 måned siden #1 af Benzeron
Det har handlet om meget andet end fodbolden, når medierne...

Det har handlet om meget andet end fodbolden, når medierne har skrevet om Real Madrid i disse dage. Nogle spillere siger farvel, andre bliver måske alligevel, og nye spillere ventes at komme til. I aften skal det dog for en sidste stund i denne sæson handle om spillet på banen, når Athletic Club kommer på besøg på Estadio Santiago Bernabéu. Her kan Ancelotti og co. sikre sig andenpladsen i LaLiga, og samtidig kommer kampen til at markere et endegyldigt farvel til flere spillere.

Der er nemlig kommet en afklaring med to ud af de syv spillere, der har kontraktudløb denne sommer, og det drejer sig om Mariano og Marco Asensio, som klubben har taget officiel afsked med. Derudover har man fundet en aftale med Eden Hazard, der får ophævet sin kontrakt et år før tid, og derfor kan de tre spillere få deres sidste minutter i en Real Madrid-trøje i aftenens kamp.

Derudover er vi ikke blevet klogere på, om det samme gælder anføreren Karim Benzema. Pludselig kom der sving i rygtemøllen angående et skifte til Saudi Arabien, hvorefter skuden vendte 180 grader, og spansk presse i stedet syntes sig overbeviste om, at han tager et år mere i Real Madrid. Også Luka Modric, Nacho og Dani Ceballos kan potentielt se frem til deres sidste minutter for Real Madrid, idét der ikke er meldt noget officielt ud omkring deres fremtid, men til gengæld virker det sikkert, at vi kan se frem til meget mere Toni Kroos i den kommende sæson også.

Aftenens kamp kommer dog ikke kun til at handle om at sige farvel til spillere, for der bliver også et glædeligt gensyn med Vinícius, der ikke har været i kamp siden vanviddet på Mestalla. Brasilianeren kommer dermed til at slutte af foran sit hjemmebanepublikum, inden der venter ham en god sommerpause, hvor det spanske fodboldforbund forhåbentlig går i tænkeboks imens.

Mens det for Real Madrid altså ikke handler det store om de tre point i sig selv, er det en anden virkelighed for Athletic Club. De er ét af fem hold, der ligger inden for ét points afstand i ligaen og kæmper om syvendepladsen, der giver adgang til Conference League i den kommende sæson. Efter en fin sæson har de sluttet dårligt af med blot én sejr, én uafgjort og fem nederlag i de sidste fem kampe, så det bliver baskernes sidste kræftanstrengelser, som Real Madrid skal modstå i aftenens kamp.

Vil man være med til at sende Real Madrid på sommerferie, skal man svinge forbi tv2 play kl. 18:30, hvor sæsonens sidste Real Madrid-kamp fløjtes i gang.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Militão, Alaba, Camavinga, Valverde, Kroos, Modric, Rodrygo, Benzema, Vinícius.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #2 af Kiwes
Ja det heldigt vi har Courtois!

3 år 1 måned siden #3 af Ramos4
Uanset hvem vi køber denne sommer, bliver det endnu engang en usammenhængende forestilling at se på, indtil vi får en ny træner næste år.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 1 måned siden #4 af Ramos4
Det er forfærdeligt at se os spille. Det må jeg bare sige. Ved godt der ikke er noget på spil, men stadig. Det er jo ikke meget anderledes når der er. Lad modstanderne får al plads i verden, og håb på at vores offensive kan score på en kontra.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 1 måned siden #5 af Ramos4
Carvajal er fuldstændig færdig på det her niveau. Får bolden, spiller den tilbage. Får den, spiller den tilbage.

Ingen acceleration i ham mere. Kommer aldrig langt nok frem til at støtte offensiven.

Han er done.

3 år 1 måned siden #6 af Kiwes
​Ej jeg kan simpelthen ikke holde til at se Carvajal en sæson mere! Han er bare ikke god nok.

3 år 1 måned siden #7 af Ramos4

Kiwes post=163106 skrev: ​Ej jeg kan simpelthen ikke holde til at se Carvajal en sæson mere! Han er bare ikke god nok.

​Han har ikke kunnet overlappe i årevis.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #8 af 9eren
Carvajal burde få en ung konkurrent ja

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 1 måned siden #9 af Madridista02
Hvornår er Carvajal blevet så ringe egentlig? Jeg føler det startede efter hans hjerteproblemer. Før da, var han stadig klasse. Eller tager jeg fejl?

Jeg savner Pepe :(

3 år 1 måned siden #10 af Kiwes
​Vini har heller ikke sat én fod rigtig...men det kan man self også sige om hele holdet. De gider intet.

3 år 1 måned siden #11 af Kiwes
​Jamen så skyd dog!!

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #12 af 9eren
Benzema skal nå at score inden han stopper

Leveret af Kunena Forum