Tre points og tre skader i trist kamp

13 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid tog lørdag aften imod Betis i en hjemmekamp, hvor det stod klart at alle tanker var vendt mod tirsdagens CL-semifinale mod Dortmund. Det blev dog til en sejr på 3-1, men også skader til tre spillere i opgøret.

Real Madrid var i en særdeles reservepræget udgave, hvor der var debut i startopstillingen til den brasilianske lejesvend fra Castilla, Casemiro, mens der også var blevet plads til Nacho, Albiol og Carvalho i forsvaret.

Det var dog ikke alene de mange nye folk i forsvaret, som var skyld i den første store chance til Betis, for den kom efter en dødbold, som sæsonen igennem har været det helt store problem for Real Madrid. Denne gang var det efter et hjørnespark, hvor en Betis-spiller fik lov til at afslutte inde foran mål, men chancen blev fantastisk reddet af Diego López og på riposten stod Rubén Castro i klar off side-position og derfor talte hans scoring ikke.

Kort efter var Casemiro tæt på med et godt langskud, men forsøget blev reddet til hjørnespark, selv om bolden ville være gået forbi mål.

Real Madrids defensiv blev ramt af et uheld efter 12 minutter, da Marcelo trådte forkert ned og så måtte han lade sig udskifte med tydelige smerter i anklen. I stedet kom Varane på banen og han skulle få nok at se til i en halvleg, hvor der var rigtig god plads til Betis-offensiven og det var vel kun marginaler, som skilte udeholdet fra en scoring.

I banens anden ende var Cristiano Ronaldo som så mange gange før en enmands-hær og han havde flere tilløb til scoring, men det skulle blive Mesut Özil, som kort før pausen fik åbnet målscoringen, da han udnyttede en frispilning fra Benzema til køligt at lægge bolden ind bag Adrián. En hård skæbne for andaluserne, som faktisk havde fortjent en bedre skæbne.

Anden halvleg skulle dog byde på nye udfordringer for José Mourinho, idet Carvalho efter blot seks minutters spil trådte forkert ned og han signalerede straks udskiftning, men han forsøgte dog at fortsætte, selv om Pepe blev sendt til opvarmning med det samme.

Og han kunne se Benzema bringe Real Madrid foran med 2-0 efter ti minutters spil. Opspillet blev startet i eget straffesparks-felt, hvor López sendte Özil afsted og hans aflevering lå i første omgang bag Cristiano Ronaldo, som alligevel fik den med sig og han spillede franskmanden fri til scoring.

Mens Carvalho så ud til at kunne fortsætte kampen, blev Luka Modric skadet og han måtte forlade banen efter en times tid og i hans sted kom Pepe på banen. Samme skæbne overgik Benzema, som måtte lade sig udskifte med Higuaín.

Med omkring 20 minutter igen, fik Betis chancen for at reducere, da Nacho begik straffespark mod Rubén Castro og det omsatte Molina med stor sikkerhed, selv om López fik hånden på. Dermed var kampen igen åben og Betis fik faktisk lagt et godt pres på Real Madrid i den sidste del af kampen og to minutter før tid havde man udligningen på hånden, da Carvalho fik headet en aflevering for kort tilbage til Diego López og så kunne Rubén Castro presse sig imellem og sparke bolden på overliggeren. Den efterfølgende ripost blev også reddet i sidste øjeblik.

Betis kendte ikke sin besøgelsestid i denne kamp og derfor var det meget symptomatisk, at Mesut Özil kort efter kunne score sit andet mål i kampen og dermed sikre en sejr på 3-1, som dog bliver overskygget af de tre skader til Marcelo, Modric og Benzema, hvor især førstnævnte så alvorlig ud.

Kampfakta:
Real Madrid – Betis 3-1 (1-0)
1-0 Özil (45.)
2-0 Benzema (55.)
2-1 Molina (73., str.)
3-1 Özil (90.)
Tilskuere: 70.000

Dommer: Álvarez Izquierdo

Gule kort: Cañas (Betis), Nacho, Higuaín, Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Diego López; Nacho, Albiol, Carvalho, Marcelo (Varane, 12. min.); Casemiro, Modric (Pepe, 61. min.); Callejón, Özil, Cristiano Ronaldo; Benzema (Higuaín, 73. min.)
Betis´ hold: Adrián; Chica, Amaya, Paulao, Álex Martínez; Cañas (Pérez, 68. min.), Beñat, Nosa (Molina, 46. min.); Campbell (Vadillo, 59. min.), Rubén Castro, Pabón

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af Steen
Forfærdelig dommer, forfærdelige kommentatorer og (forståeligt) forfærdeligt spil.. Har læst at det er ikke er noget slemt med Marcelo, ved dog ikke hvordan det står til hos Modric, men jeg håber alle er klar til Dortmund kampen.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Steen.

13 år 3 måneder siden #3 af JesperA
Jeg bliver tosset hvis jeg ser Carvalho spille igen.. Han koster ene mand to mål i dag, heldigvis for ham redder Albiol den ene. At Nacho begår straffe er ene og alene Carvalhos skyld, han sælger hele holdet i den situation, og Nacho er chanceløs alene med to angribere.

Callejón er jeg godt nok også skuffet over, han leverer en helt forfærdelig indsats igen i dag, hans eneste succesfulde aktion i kampen i dag er assisten til Özil, som i virkeligheden var en dårlig afslutning der blev rettet heldigt af.

Jeg forstår slet ikke hensigten med at benytte Carvalho i sådan en kamp her. ALLE ved han er fortid i klubben snart, han er pensionsmoden og har været det hele sæsonen, benyt dog en ung spiller med lidt potentiale på pladsen i stedet for!
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved JesperA.

• Mohammed186
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #4 af Mohammed186
Besvaret af Mohammed186 på emne Tre points og tre skader i trist kamp
Helt igennem en elendig dommer indsats. Real Madrid blev tydeligvis snydt for flere straffespark, og så skuespil i en kontra, den kunne reelt havde afgjort kampen, og synes han bortdømte real flere gang.

13 år 3 måneder siden #5 af interfigo
Som kommentatorene sagde "Det er som om de ikke gider at spille", hvilket var forståeligt nok da de sikkert havde øjnene rettet mod Dortmund. Der var dog en mand der spillede og hvor er den mand dog bare fantastisk. Gang på gang så imponerer han mig, når hele holdet ikke spiller så spiller han, den ene dag giver han dig en show kamp, den anden dag viser han dig hvordan man scorer et frispark, den tredje viser han dig hvordan man scorer på hovedet, den fjerde viser han dig hvordan man scorer med venstre, den femte hvordan man scorer med højre, den sjette hvordan man scorer med hælen, den ottende hvordan man scorer på et langskud, den niende hvordan man laver et solomål, den tiende hvordan man scorer køligt, og idag viser han os hvordan man sætter medspillerne i scene. Jeg kunne blive ved, men så bliver det et meget langt indlæg.

Hvis man vil ind og se en fodboldspiller der har det hele, så skal man ind og se ham spille.

Han behøver ingen nærmere introduktion.

• Los Campeones
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #6 af Los Campeones
Besvaret af Los Campeones på emne Tre points og tre skader i trist kamp

interfigo skrev: Som kommentatorene sagde "Det er som om de ikke gider at spille", hvilket var forståeligt nok da de sikkert havde øjnene rettet mod Dortmund. Der var dog en mand der spillede og hvor er den mand dog bare fantastisk. Gang på gang så imponerer han mig, når hele holdet ikke spiller så spiller han, den ene dag giver han dig en show kamp, den anden dag viser han dig hvordan man scorer et frispark, den tredje viser han dig hvordan man scorer på hovedet, den fjerde viser han dig hvordan man scorer med venstre, den femte hvordan man scorer med højre, den sjette hvordan man scorer med hælen, den ottende hvordan man scorer på et langskud, den niende hvordan man laver et solomål, den tiende hvordan man scorer køligt, og idag viser han os hvordan man sætter medspillerne i scene. Jeg kunne blive ved, men så bliver det et meget langt indlæg.

Hvis man vil ind og se en fodboldspiller der har det hele, så skal man ind og se ham spille.

Han behøver ingen nærmere introduktion.

Og lidt ligesom gud, holder han også fri den 7. dag ;-)

Men man kan ikke andet end være enig.
Mange folk siger Ronaldo dit og Ronaldo dat, men hver evig eneste kamp VIL vinde og det kendetegner en ægte Real Madrid spiller.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Los Campeones.

13 år 3 måneder siden #7 af Dios
Er der nogle som kan forklare mig hvorfor Pepé ikke startede inde? Jeg håber så sandelig ikke kan skal ind på midtbanen på Onsdag. Synes godt nok det virkede mærkeligt, og specielt efter Marcelo's skade, hvor han valgte og sætte Varane ind, som man må gå udfra skal spille sammen med Ramos i midterforsvaret på Onsdag.

Jeg grinede dog lidt over kommentatorerne under vejs. De mente åbenbart kun, at det var Lopez og Ronaldo som var sikre startere på Onsdag, hvor Özil og Benzema var tvivlsomme. Hvornår helvede er Özil blevet tvivlsom til starteren? Hva skal der ske hehe.

Lad os håbe det ikke er noget alvorligt med vores 3 skader. Fandme uheldigt altså

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #8 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Tre points og tre skader i trist kamp

Dios skrev: Er der nogle som kan forklare mig hvorfor Pepé ikke startede inde? Jeg håber så sandelig ikke kan skal ind på midtbanen på Onsdag. Synes godt nok det virkede mærkeligt, og specielt efter Marcelo's skade, hvor han valgte og sætte Varane ind, som man må gå udfra skal spille sammen med Ramos i midterforsvaret på Onsdag.

Jeg grinede dog lidt over kommentatorerne under vejs. De mente åbenbart kun, at det var Lopez og Ronaldo som var sikre startere på Onsdag, hvor Özil og Benzema var tvivlsomme. Hvornår helvede er Özil blevet tvivlsom til starteren? Hva skal der ske hehe.

Lad os håbe det ikke er noget alvorligt med vores 3 skader. Fandme uheldigt altså

Jeg tænkte præcis det samme da jeg så startopstillingen.. Jeg frygter næsten, at den kommer til at hedde Ramos - Pepe - Varane - Coentrao :(

Nu kunne jeg desværre ikke se andet end de første 20 min, så er der nogen, der kan fortælle mig om Casemiro spillede en god kamp eller om det var helt væk at tage ham op? :)

13 år 3 måneder siden #9 af JesperA

Dios skrev: Er der nogle som kan forklare mig hvorfor Pepé ikke startede inde? Jeg håber så sandelig ikke kan skal ind på midtbanen på Onsdag. Synes godt nok det virkede mærkeligt, og specielt efter Marcelo's skade, hvor han valgte og sætte Varane ind, som man må gå udfra skal spille sammen med Ramos i midterforsvaret på Onsdag.

Mourinho ved vel godt at man hverken kan benytte Essien eller Arbeloa pga hhv skade og karantæne, og derfor er nødt til at benytte Pepe som CB på onsdag.

13 år 3 måneder siden #10 af rezamadridista
Idag var en sørgelig kamp. Det var håbeløst at se på. Og hvornår var det vi sidst havde mindre bolbesiddelse end modstanderen, hvis modstanderen ikke hedder Barcelona? Jeg synes det er pænt ringe, at Real Madrid I BERNABÉU havde mindre besiddelse end Betis. Det fortæller om hvor ringe vi var.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 3 måneder siden #11 af NDR
Jeg synes ikke i har helt ret i at de spillede som om at de ikke var engageret i kampen....Det var ikke deres største kamp, det kan vi hurtig blive enig om , men der var så også pænt mange med som var på en uvan plads, og især i forsvaret.
Man skal ikke altid høre på kommentatoren, de er nogle gange totalt evnesvage at høre på..........Ham med kameraet på øverste etage, er han lige startet??? jeg kunne sku næsten ikke se hvem der var hvem den halve kamp, total idiot!
Den dommer som dømte idag, er absolut ikke den bedste jeg har set længe.....hvad fanden skulle Higuain og Ronaldo have advarsel for?
3 skader idag, og måske også en Essien og en Arbeloa der ikke kan spille i næste uge....det bliver noget lort, og Atletico Madrid næste weekend ind imellem 2x Dortmund bliver en drøj omgang.
Men Barcelona var som sædvanlig heldig idag mod Levante, men deres dommer var så også fra Barcelona, så det hjælper vel lidt på det, da han dømte et mål fra Levante offside. De skal så møde Granada næste weekend, muligvis en lidt nemmere opgave end A. Madrid....ja, jeg lyder lidt negativ, men de 3 skader idag var sku noget der kunne få mig op af lænestolen....lort

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #12 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Tre points og tre skader i trist kamp

Brylle skrev:

Jeg tænkte præcis det samme da jeg så startopstillingen.. Jeg frygter næsten, at den kommer til at hedde Ramos - Pepe - Varane - Coentrao :(

Nu kunne jeg desværre ikke se andet end de første 20 min, så er der nogen, der kan fortælle mig om Casemiro spillede en god kamp eller om det var helt væk at tage ham op? :)

Casemiro var mildest talt ikke imponerende. Han så noget langsom ud, og havde meget få øjeblikke, hvor han lignede en spiller med potentiale til Real Madrid. Uden helt at falde igennem viste han ikke ret meget.

Leveret af Kunena Forum