Ancelotti efter nyt stort Clásico-nederlag: Fokuserer på det positive

3 år 1 time siden #1 af Benzeron
I nat tabte Real Madrid nok engang under Carlo Ancelottis...

I nat tabte Real Madrid nok engang under Carlo Ancelottis ledelse stort til Barcelona. 3-0 blev slutresultatet, der i denne omgang heldigvis ”bare” var en venskabskamp. Selv havde Ancelotti følgende analyse af kampen efterfølgende:
- Vi spillede noget god fodbold. Det var en fin kamp, og vi spillede godt med og uden bolden. Vi havde vores chancer, og vi var meget aktive. Det værste var, at vi ikke var godt placeret på dødbolden ved deres første mål. Så pressede vi for højt for de sidste to mål. Det gør ondt at tabe, men jeg fokuserer på de positive ting.

- Det er temmelig sjældent at ramme træværket fem gange i en kamp; det er aldrig sket for mig, men det er bedre, hvis det sker i optaktssæsonen. Der syntes at være en mur, der blokerede modstanderens mål. Jeg bragte et nyt hold på banen for at se, hvordan de unge ville tilpasse sig. Det gik godt. Vi skal fortsætte på denne måde. Selv uden en permanent angriber havde vi mange chancer.

Om startopstillingen uden Kroos og Modric:
- Jeg ville se de unge i en krævende kamp, og de leverede. Jeg ved, hvad Modrić og Kroos kan bidrage med. Idéen var at give flere minutter til dem, der startede kampen, og mod Juventus vil vi give flere minutter til dem, der ikke startede kampen. Overgangen begyndte, da alle de unge spillere begyndte at spille. Lidt efter lidt vil disse spillere blive vigtigere. Jeg ser et hold med en meget lys fremtid.

Mendy måtte udgå skadet undervejs i kampen, mens Güler døjer med en knæskade. Om det sagde Ancelotti:
- Arda Güler har et problem med knæet, og forhåbentlig kan det ordnes i Madrid. Det var bedre for ham at tage til Madrid for at følge et individuelt program. Ferland (Mendy, red.) har en muskelskade, og vi får at se, hvad der sker. Han var meget god, og lad os håbe, at det ikke er alvorligt.

Om Vinícius:
- Han tilpasser sig det nye system godt. Han kan godt lide at spille mere inde i banen. Han ramte overliggeren tre gange og spillede en afgørende rolle, selvom han ikke scorede.

Vinícius tog sig af det straffespark, Real Madrid fik tilkendt, men brasilianeren hamrede forsøget på overliggeren og ud. Om det sagde Ancelotti:
- Vi prøver forskellige ting. Modrić, der normalt tager dem, var ikke med. Det kan være Vinícius, Modrić eller Rodrygo. Vinícius missede i dag, men han er en meget god straffesparksskytte.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 time siden #2 af Matamoro
Det kan godt være at man i Barca-lejren er glad for sejren, men man er nok også ret bekymret for hvad man så. Real Madrid behøvede ikke engang at spille godt for at få overtaget i kampen. Presspillet fungerede ikke optimalt, man havde en del fejlafleveringer og placeringsfejl. Men på ren overlegenhed i fysisk styrke satte man sig ret tungt på kampen. Der er mange ting der skal fungere for Barca hvis de skal slå Madrid i en rigtig kamp.
Sidste redigering: 3 år 1 time siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum