Optakt: Ath. Bilbao - Real Madrid, LaLiga EA Sports, 1. spillerunde
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Sæsonen 2023/24 i LaLiga EA Sports sparkes for Real Madrids vedkommende i gang med en svær udekamp i Baskerlandet mod Ath. Bilbao.
Og lørdag aftens opgør på San Mamés er bestemt ikke blevet lettere efter Thibaut Courtois´ skade og den fortsatte mangel på en decideret 9er, som kan lave de mål, som Karim Benzema trods alt var garant for. Netop franskmanden havde Ath. Bilbao som favoritmodstander, når det kommer til scorede mål.
Det er naturligvis et hårdt slag for Real Madrid, som ikke når at få hentet erstatninger inden morgendagens kamp, men på trods af det, kan man ikke slippe ud af favoritværdigheden, for Ath. Bilbao kæmper også med fravær hos blandt andet Yuri, Yeray og Dani García og så har man afhændet Iñigo Martínez til Barcelona. Alle fire spillere var med, da Bilbao vandt med 2-0 i forgangne sæson på scoringerne fra Iñaki Williams.
Han er til gengæld med og det samme er hans bror, Nico Williams, og de to bliver de største trusler mod et Real Madrid-forsvar, som har skrantet lidt i optakten til denne sæson.
Helt godt har det heller ikke set ud i Real Madrids offensiv, hvor man nok kommer frem til masser af chancer, men hvor spillerne fortsat kæmper med at finde sig til rette i 4-4-2-formationen, som har været afprøvet nogle gange.
Tchouameni har ikke haft problemer med at finde sig til rette i sommerens træningskampe, hvor han har været blandt det bedste og det giver ham en startplads sammen med Camavinga, Kroos og Bellingham og de skal sammen sikre defensiv ro og skabe chancer til Rodrygo og Vinícius, som ventes at få de to angrebspladser.
Det er således et Real Madrid-hold med mange usikkerheds-punkter, men også med mange spændende spillere, som er klar til at tage niveauet til næste step.
Kampen vises på TV2 Sport X.
Real Madrids forventede hold: Lunin, Carvajal, Militao, Alaba, Fran García, Tchouaméni, Camavinga, Kroos, Bellingham, Vinícius, Rodrygo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes midtbanen så stærk ud med de unge, det er midtbanen vi skal satse på i som truppen er lige nu, og derfor giver det mening at spille med 4 derinde.
Jeg ved godt der er mange der vil sige at vi var elendige mod Barca, men det er simpelthen for unuanceret, vi vinder på alle positive statistikker bortset fra mål scoret og Ter stegen blev kåret til kampens spiller.
Hvis Vinicius kan komme i gang med målscoringen i aften kan han forhåbentligt bære os igennem sæsonstarten indtil vi, “krydser fingrer”, får en mere stabil målscorer i truppen.
Hvis vi spiller 4-3-3 sim i sidste sæson, så føler jeg bare vi fortsætter hvor vi slap, elendigt. Vi er nødt til at satse og prøve noget nyt!
Kom så ffs, det kan godt lade sig gøre.
Taber vi sæsonens første kamp i aften - for første gang i 15 år - bryder helvede jo løs. Vi må se :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Vini og Rodrygo alene på toppen….. Er sgu tilfreds med uafgjort i dagReal HWL post=165836 skrev: Aftenens opstilling: Lunin; Carvajal, Militao, Alaba, Fran Garcia; Tchouaméni, Valverde, Camavinga, Bellingham; Rodrygo og Vinicius. Fedt Ancelotti går med den unge midtbane. Gal jeg glæder mig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Raul7-2880 post=165840 skrev:
Vini og Rodrygo alene på toppen….. Er sgu tilfreds med uafgjort i dagReal HWL post=165836 skrev: Aftenens opstilling: Lunin; Carvajal, Militao, Alaba, Fran Garcia; Tchouaméni, Valverde, Camavinga, Bellingham; Rodrygo og Vinicius. Fedt Ancelotti går med den unge midtbane. Gal jeg glæder mig.
Nu er det ikke angrebet jeg er bekymret for, men forsvaret. Uafgjort er bestemt ikke noget dårligt resultat på San Mamas. Det er måske den 3. værste udebane i La Liga.
Virkelig? Synes ofte vi klarer os okay der. Vil sige for os er Sevilla, Villarreal, Mallorca, Betis, Valencia osv. langt sværere.Real HWL post=165842 skrev:
Nu er det ikke angrebet jeg er bekymret for, men forsvaret. Uafgjort er bestemt ikke noget dårligt resultat på San Mamas. Det er måske den 3. værste udebane i La Liga.
Selv havde jeg foretrukket Kroos eller Modric over Valverde, så vi kan få noget erfaring og en der ved, hvordan alle faser i en kamp skal spilles. Og så synes jeg godt nok Valverde har været svag i lang tid. Men ellers spot on!
Ramos4 post=165843 skrev:
Virkelig? Synes ofte vi klarer os okay der. Vil sige for os er Sevilla, Villarreal, Mallorca, Betis, Valencia osv. langt sværere.Real HWL post=165842 skrev:
Ja jeg frygter altid Barca, Atletico, Bilbao, Sevilla, Villarreal, La Real, Betis, Valencia, in that order :)