Optakt Dortmund - Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Signal Iduna Park er i aften rammen om første opgør i CL-semifinalen mellem Dortmund og Real Madrid, som kæmper om at få lov til at møde Bayern München i finalen på Wembley den 25. maj.
De to hold mødtes også i det indledende gruppespil og her trak Dortmund det længste strå efter to tætte opgør og derfor er Real Madrid advaret om tyskernes styrke og sammenholdt med, at man historisk altid har haft det svært på tysk grund, hvor det kun er blevet til en sejr i 17 forsøg, skal der leveres en mandfolke-præstation i aften.
Real Madrid fik tre mand skadet i weekendens kamp mod Betis, nemlig Marcelo, Modric og Benzema, men ingen af dem var tiltænkt en plads i den startopstilling, som José Mourinho offentliggjorde i går og derfor er det et Real Madrid-hold i pt. stærkeste opstilling, selv om det selvfølgelig er en streg i regningen, at Sergio Ramos skal rykkes fra sin centrale position i forsvaret og ud på højreback-pladsen.
Eneste tvivl blandt de 11 startende er Ángel di María, som først i dag tropper op i Tyskland efter at han blev far i mandags.
Dortmund-træner Jürgen Klopp kan glæde sig over at have alle mand til disposition, men der blev dog alligevel bragt lidt skår i glæden i går, da det blev officielt at holdets store stjerne, Mario Götze, skifter til rivalerne fra Bayern München.
Han er dog med på banen i aften, hvor han sammen med den fysisk stærke Lewandowski skal forsøge at skabe panik i Real Madrids forsvar.
De to hold skabte to intense og spændingsfyldte opgør og der venter med garanti to mere af slagsen. Første slag står i aften kl. 20.45.
Real Madrids hold: Diego López, Ramos, Pepe, Varane, Coentrao, Khedira, Xabi Alonso, Özil, Di María, Cristiano Ronaldo, Higuaín.
Dortmunds forventede hold: Weidenfeller, Piszczek, Subotic, Hummels, Schmelzer, Bender, Gündogan, Blaszczykowski, Götze, Grosskreutz, Lewandowski.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Halstørklæde, Real Madrid-trøjen (Özil naturligvis) er lagt frem på sofaen. Real Madrid-koppen er ligeledes placeret fint på bordet, og nu skal der snart handles spanske øl og spansk mad til i aften. Jeg er på randen af kvalmende eufori pt. :)
Jeg ser frem til aftens opgør, specielt fordi Dortmund har vist sig at være et godt mandskab. Jeg er klar over, at Real Madrid befandt sig i en spillemæssig formnedgang, da de to hold tørnede sammen sidst, men Dortmund udviste immervæk stor kvalitet og gåpåmod, som uden tvivl har givet Mourinho stof til eftertanke op til kampen, men portugiseren virker ikke til at ryste i bukserne, hvilket offentliggørelsen af de startende elleve i sandhed vidner om.
Real Madrid kommer til at levere varen. Jeg føler mig overbevist om, at den ugidelige attitude visse spillere har valgt at bifalde i ligaen, bliver parkeret i omklædningsrummet på Signal Iduna Park og der i stedet for bliver leveret en mandfolkepræstation, der er Real Madrid værdig, over hele linjen!
Det bliver spændende. Er I klar derude?
Jeg tror Reus spiller i stedet for Blaszczykowski eller Grosskreutz. Er du dum nogle navne, de er sikkert med i den tyske gramatik eksamine.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- CarlzieDk
- Gæst
-
Har været passiv bruger herinde i efterhånden mange år nu, og tænkte jeg langt om længe ville sige hej!
Jeg glæder mig vanvittigt til kampen i aften og håber inderligt at gutterne sparker tysker-røv. Jeg er faktisk overbevist om at vi nok skal vinde kampen - Forventer det bliver 2-3 :D
Har allerede efter kampen mod Gala, "booket" tv´et, så konen må bruge computeren til alle hendes serier ;)
Og har sagt, at efter aftensmaden, der er far IKKE hjemme mere.. Self sidder jeg i sofaen iført min Pipita-trøje og lidt hyggeligt til ganen, men ungerne og konen ved jeg ikke kan kontaktes ;)
Angående startopstillingen, så tror jeg sgu det er det der skal til - Di Maria er jeg lidt nervøs for, men håber han finder tilbage i rollen som oplægger igen, som han var i forrige sæson...
OT:
Dortmunds ser jo stærke ud på papiret, selvom vi stadig bør være en halv klasse bedre... Jeg savner allerede Iker og Assien i det forsvar, ikke mindst for at få Pepe væk fra banen.
Man kunne også godt frygte lidt, at Lopez kan blive overvældet over, at han pludselig står midt i larmen i Dortmund... Men så igen, så har han jo allerede prøvet Gala og Old Trafford..;)
Jeg sad og tænkte på igr, hvorfor vi slår Bayern i evt finale, og det samme kan jeg spørge mig selv om med Dortmund. Svaret er, at de andre hold ikke har Cristiano Ronaldo og Mesut Ozil - ganske enkelt... Jeg håber, at Ronaldo har lidt mere klasse, end hvad "verdens bedste fodboldspiller" havde i går....
Hov, BTW! Kampen ender 2-2..;)
- CarlzieDk
- Gæst
-
Jeg er ikke nervøs angående Lopez - synes simpelthen han har været fantastisk.
Også selvom jeg til dags dato stadig synes San iker er verdens bedste målmand..
- CarlzieDk
- Gæst
-
Pis... Ham havde jeg helt glemt..
- Brylle
- Gæst
-
Godt nok er han blot 3.valg i øjeblikket, men hans kvaliteter på fodboldbanen er fra allerhøjeste hylde. Han kan sagtens blive en presset mand i Real nu hvor Varane har overhalet ham og i aften er hans chance for at vise, at vi kan stole på ham, så jeg forventer ikke en eneste hjerneblødning fra ham i aften, men fuld koncentration på opgaven.
Man må håbe han har fået hygget sig med konen, så han ikke er overtændt.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Real Madrid varmer lige oppe foran Radisson Blu (hotellet i Dortmund)
- Ingen svæver på banen som Zizou!