- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- El Clásico: Crewets bud på en kombineret XI, kampens resultat, og det man glæder sig mest til
El Clásico: Crewets bud på en kombineret XI, kampens resultat, og det man glæder sig mest til

Lørdag eftermiddag står Real Madrid overfor FC Barcelona på Estadi Olímpic Lluis Companys i verdens største klubkamp: El Clásico.
I den forbindelse vil vi give et bud på en kombineret startopstilling ud fra tilgængelige spillere, og et bud på kampens slutresultat. Vi har derudover også reflekteret over, hvad vi egentlig glæder os mest til ift. denne kamp.
Der er bud fra:
Malthe, skribent og podcastdeltager
Nicolai, Instagram-ansvarlig
Oscar, podcastdeltager
Nicklas, skribent, podcastdeltager og Twitter-ansvarlig
En kombineret XI:
Malthe:
Kombineret XI (4-1-2-1-2): Ter Stegen, Cancelo, Araújo, Alaba, Balde, Tchouaméni, Valverde, Kroos, Bellingham, Lewandowski, Vinícius
Igen i denne sæson er Barcelonas defensiv et niveau over vores. Ter Stegen, Balde og Araújo er selvskrevne, og så går jeg stadig med Cancelo, selvom Carvajal har været forrygende i denne sæson. Til den fjerde plads stod den mellem Alaba og Rüdiger, og der går jeg trods alt med Alaba som styrmand.
Midtbanen sætter sig selv, især nu hvor De Jong og Pedri har døjet med skader – med Tchouaméni som den første af de fire jeg ville tage ud – evt. til fordel for Camavinga. Det samme gælder angrebet. Selvom Joselu og Ferran Torres har været gode på det seneste, må det være Lewandowski, der får pladsen ved siden af Vinícius.
Nicolai:
Kombineret XI (4-1-2-1-2): Ter Stegen, Carvajal, AC, Rüdiger, Cancelo, Tchouaméni, Valverde, Modric, Bellingham, Vini Jr., Lewandowski
Valget på Barca spillerne er primært pga de svingende præstationer fra især Kepa og Rodrygo. Samtidig har vi bare ikke en god VB da både Fran García og Ferland Mendy ikke altid er på det niveau der kræves i Madrid.
Oscar:
Kombineret XI (4-1-2-1-2): Ter Stegen, Carvajal, AC, Rüdiger, Baldé, Tchouaméni, Valverde, Gündogan, Bellingham, Vini Jr., Félix.
Jeg har svært ved at se nogle fra Barcelonas midtbane med afbud fra Pedri og De Jong matche Real Madrids. Bortset fra Gündogan og det er nok endda City-udgaven af ham, mere end det er det, han har vist hos Barcelona.
Offensivt stråler Real Madrid med sin offensive inkompetence - hvorimod Félix ligner det næstbedste køb på tværs af de to hold.
Nicklas:
Kombineret XI (4-1-2-1-2): Ter Stegen, Carvajal, Araújo, Rüdiger, Baldé, Tchouaméni, Valverde, Gavi, Bellingham, Joao Félix, Vini Jr.
Lad os tage fat i de mest interessante. Glutenfri Carvajal skal på det her hold. Cancelo har fået en fin start, og særligt i de første kampe for Barcelona var han et frisk pust. Carvajal har dog vist storform i denne sæson, og jeg mener, at han lige er et hak bedre end Cancelo lige nu.
På midtbanen har jeg valgt min personlige hadespiller, Gavi, til den ene plads. Jeg kan ikke komme uden om ham i den form, han har været i på det seneste, hvor han har været decideret fremragende. Han er stadig for aggressiv, men pilen peger den rigtige vej for den unge spanier.
I det hele taget gik jeg egentlig ind til denne her opgave med intentionen om at spille 4-3-3, men der er ikke én eneste af de her fire midtbanespillere, jeg kan undvære. Fede Valverde er i gang med sin måske bedste sæson for Real Madrid, og han er vel kun overgået af Jude Bellingham som Real Madrids bedste spiller i denne sæson. Englænderen taler for sig selv, og Tchouaméni har vist sig at være uundværlig. Endnu mere når han ikke spiller, end når han spiller.
På toppen har jeg valgt Joao Félix og Vini Jr. Jeg ville egentlig gerne have haft Lamine Yamal med, men med fire midtbanespillere kunne det ikke lade sig gøre. Félix har trukket i trådene siden sit skifte fra Atlético.
Et bud på kampens resultat:
Malthe:
1-1
Med Ancelotti ved roret er det for mig en konstant kamp mellem hjerne og mavefornemmelse før disse Clásicos. Bellingham er i topform, det vrimler med klassespillere på vores hold, Vinícius kan drive gæk med enhver, og jeg synes generelt vores spillermateriale er bedre. Men gang på gang skuffes jeg over holdets udtryk, der alt for ofte er sløvt og defensivt, og oplægget til kampene synes sjældent at passe til Real Madrids styrker. Derfor forventer jeg en låst kamp, hvor jeg formentlig bliver frustreret, når Real Madrid stiller sig tilbage og parerer. Selvom jeg håber på noget helt andet.
Nicolai:
3-1 til Real Madrid.
Jeg forventer en meget lige kamp hvor det bliver de enkelte præstationer der bliver afgørende. Real Madrid har tit for meget respekt for Barca, og vi ser alt for ofte at vi bliver udspillet i de kampe. Selv når Barca har en dårlig periode eller ikke har deres bedste spillere til rådighed. Real skal finde det spil de havde mod Napoli og så vinder vi med 3-1.
Oscar:
3-1 til Real Madrid.
Real Madrid vinder pga slaget om midtbanen. Her er simpelthen overlegne. Samtidig har jeg svært ved at se spillerne fra Barcelonas offensiv true Real Madrids dygtige defensiv. Camavinga og Carvajal er simpelthen for dygtige for deres eventuelt hurtige indskiftere.
Nicklas:
3-1 til FC Barcelona.
Historikken in mente har jeg svært ved at være optimistisk forud for denne kamp. Ancelotti har endnu ikke vist mig, at han magter at sætte holdet godt nok op til de her Clásicos, og derfor, og for balancens skyld, vil jeg sige, at Barcelona vinder kampen med 3-1.
I syv officielle kampe over for Xavi har Ancelotti ganske vist vundet tre, men det har oftest set horribelt ud. Værst var det, da Barcelona slog Real Madrid med 4-0 på Bernabéu. I den kamp agerede Modric 9’er, og i pausen skiftede Ancelotti to spillere ind, så holdet ikke anede, hvad de skulle, hvilket resulterede i et lynhurtigt mål til catalanerne. Så stod man lige pludselig nede med 0-3 og havde skiftet Carvajal ud med Mariano Díaz.
Senest havde vi selvfølgelig en optur med en sejr på 4-0, men der skal mere til at fjerne mit traume. Også fordi så mange store kampe er blevet forvaltet så ringe som de er under Ancelotti. Senest mod Atlético for blot en måned siden.
Jeg glæder mig mest til…
Malthe:
Jeg glæder mig mest til at se Bellingham på banen i en Clásico. Det virker nærmest naturstridigt, at vi skulle få det kampbillede, som jeg frygter og forventer ovenfor, med ham på banen. Hvor kunne det dog være fedt, hvis han kommer på måltavlen igen i dag.
Nicolai:
Jeg glæder mig mest til at se hvordan vi griber kampen an. Real Madrid har været meget svingende i de seneste kampe, hvor især Braga kampen var helt ude i hampen. Jeg håber at Real Madrid finder deres sande jeg, og at spillere som Vini og Bellingham spiller op til deres bedste.
Oscar:
Jeg glæder mig mest til at høre Xavi klynke efter slutfløjt.
Nicklas:
Jeg glæder mig mest til at se, hvordan spændingsniveauet kommer til at være. Senest mod Sevilla var der et enormt højt spændingsniveau, og jeg kan godt se det koge lidt over, når folk som Carvajal, Fede Valverde, Rüdiger, Vini, Gavi og Joao Félix skal duellere. Forholdet mellem klubberne er ikke specielt godt lige nu. Florentino Pérez rejser ikke med til Barcelona, bl.a. som følge af Mikel Camps’ tåbelige Vinícius-tweets, og Laporta er ikke bleg for åbenlyst og skamløst at beskylde Real Madrid for korruption, mens han selv er den der er i søgelyset for det. Det bliver spændende, om fjendtligheden bliver overført til banen i eftermiddag.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sjovt at der er flere der vælger AC i midterforsvaret når det kunne ligne han faktisk er 3. valg i Barcelona efter Kounde og Araujo. Jeg ser Araujo som klart den bedste forsvarsspiller i Barcelona. Ham og Millitao (som man self ikke kan vælge) kunne udgøre et vildt makkerpar.
Derudover må der næsten betales lidt i bødekassen for Nicklas, som vælger Gavi over både Camavinga, Kroos og Modric.. ;)
Gundogan er også et spøjst valg fra Oscar, selvom du siger det mere er City-versionen af ham... men man kan jo ikke gå tilbage i tiden, så skulle både Kroos og Modric jo også på hos jer alle :D
Skulle til at lave min egen, men det er faktisk bare Malthes, hvor jeg nok ville bytte Cancelo med Carvajal. Men det lidt hip som hap.
Set i bakspejlet... så er jeg glad for mit valg af Gavi. 😉Lars1991 post=168992 skrev: God læsning!
Sjovt at der er flere der vælger AC i midterforsvaret når det kunne ligne han faktisk er 3. valg i Barcelona efter Kounde og Araujo. Jeg ser Araujo som klart den bedste forsvarsspiller i Barcelona. Ham og Millitao (som man self ikke kan vælge) kunne udgøre et vildt makkerpar.
Derudover må der næsten betales lidt i bødekassen for Nicklas, som vælger Gavi over både Camavinga, Kroos og Modric.. ;)
Gundogan er også et spøjst valg fra Oscar, selvom du siger det mere er City-versionen af ham... men man kan jo ikke gå tilbage i tiden, så skulle både Kroos og Modric jo også på hos jer alle :D
Skulle til at lave min egen, men det er faktisk bare Malthes, hvor jeg nok ville bytte Cancelo med Carvajal. Men det lidt hip som hap.
Jeg er absolut ikke glad for ham, men jeg kan ikke benægte, at han er fremragende i øjeblikket!
Jeg ved sgu ikke.. måske ligger jeg bare ikke mærke til de fremragende ting han laver. Han har et stort løbepensum og går aggressivt ind i duellerne, det kan jeg godt se. Og formår på en eller anden måde heller ikke at få gult i denne kamp. Det vel også en styrke når han ikke får flere af dem?? Ellers ser jeg stadig ikke det store lys i ham. Men sådan nogen skal der også være på et hold. En Gattuso omkring Seedorf'er og Pirlo'er :D
Som en der har fulgt Southampton siden 2012, og dermed set ham spille en del, så er det mig simpelthen en gåde hvordan den mand er kommet til at spille i el clasico. Han var en fin breddespiller dengang Southampton gjorde sig til i den sjove halvdel af Premier League, men han var aldrig en uundværlig startspiller. Han har ingen teknik eller blik for spillet - overhovedet ikke en Xavi-spiller. Man kan undre sig lidt over at de ikke hold fast i Kessie til den rolle.SeQueda post=169167 skrev: En fremragende Cama og en formationsændring bærer selvfølgelig en god del af æren, men Xavi skal også have tak for at skifte Romeu ind. Shit hvor er han ringe.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024