- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Referat: Real Madrid - Atlético Madrid 5-3 efs., Spansk Super Cup, semifinale
Referat: Real Madrid - Atlético Madrid 5-3 efs., Spansk Super Cup, semifinale
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid er klar til den spanske Super Cup-finale i Saudi Arabien efter en medrivende kamp, der efter forlænget spilletid endte med en sejr på 5-3.
Real Madrid indledte kampen bedst og tog kontrol over kampen, men kom alligevel bagud efter blot seks minutters spil, da Rodrygo alene med to mand ikke havde meget at gøre på et hjørnespark og så kunne Mario Hermoso uhindret stige til vejrs og heade Atlético Madrid foran.
Det ødelagde dog ikke rytmen for Real Madrid, der fortsatte med at være spilstyrende i en livlig første halvleg, der bølgede frem og tilbage. Efter 20 minutters spil kom udligningen, da Rüdiger headede udligningen ind på et hjørnespark fra Modric – en situation, der mindede en hel del om Sergio Ramos´ famøse 92:48-scoring.
Der har længe været klaget over Real Madrids backs, men i denne kamp var Ferland Mendy og Dani Carvajal aldeles forrygende og de skulle stå bag samarbejdet om føringsmålet til 2-1 ni minutter efter udligningen. Carvajal sendte en perfekt bold fladt ind i straffesparksfeltet og ved forreste stolpe dukkede Ferland Mendy op og fik smart drejet bolden ind ved fjerneste stolpe uden chance for Jan Oblak.
Første halvleg bød dog på flere lækkerier, denne gang dog mest med Atlético Madrid-briller, for i det 37. minut kom Luka Modric til at ligne en 38-årig, da Griezmann fik ham til at sætte sig på halen med en smart dribling, hvorefter han hamrede udligningen ind.
Den stilling holdt til pausen og man havde store forventninger til anden halvleg, som dog blev en mere taktisk affære, hvor de to hold så hinanden lidt an, men Real Madrid kunne dog være kommet foran i det 71. minut, da Vinícius strøg igennem på venstrekanten og sendte bolden ind til en helt fri Carvajal, som dog flugtede direkte på Oblak.
Efter 78 minutter fik Real Madrid dog en spand koldt vand i hovedet, da Atlético Madrid kom foran på et uheldigt selvmål af Rüdiger, som ramte bolden efter at Kepa havde fejlet grumt i et indgreb, hvor han stødte sammen med Morata og selv om Real Madrid forsøgte at få målet underkendt, så var der ikke meget andet at sige end at det var et gevaldigt drop af målmanden.
Real Madrid er dog aldrig slået før dommeren har fløjtet af og Ancelotti reagerede straks ved at sætte Brahim og Camavinga på banen i stedet for Tchouaméni og Ferland Mendy og de sidste minutter blev et stormløb mod Atlético Madrids mål og belønningen kom fem minutter før tid, da Simeones tropper ikke kunne få bolden ekspederet væk fra egen straffesparks-zone og så havnede den til sidst hos Carvajal, der kunne hamre udligningen ind.
Dermed gik kampen i forlænget spilletid og her var Real Madrid stærkest, blandt andet fordi man har en bænk med masser af klasse. Således kom Joselu og Ceballos på banen til anden halvleg af den forlængede spilletid og førstnævnte bragte Real Madrid foran med fire minutter igen, da han lidt tilfældigt fik headet bolden ind bag Oblak og så var Atlético Madrid pludselig på jagt efter en udligning.
Det viste man i de sidste minutter, hvor Jan Oblak gik med frem på et hjørnespark og så gik det galt, da Real Madrid fik opsnappet bolden og sendt den langt frem af banen. Den gik Brahim på jagt efter og selv om han i starten var langt efter Jan Oblak, så lykkedes det ham med et ”Bale/Bartrá”-amokløb at overhale sloveneren og sende bolden i det tomme mål til samlet sejr på 5-3.
Dermed er Real Madrid klar til søndagens finale, hvor modstanderen bliver enten Barcelona eller Osasuna, der mødes i den anden semifinale i aften.
Kampens spiller: Carvajal var impliceret i tre Real Madrid-scoringer og er ekstremt stærk i øjeblikket. Der er også store roser til Ferland Mendy, som viste stor klasse på venstrebacken. Og så er der masser af plusser i bogen til Rüdiger for at give Morata en morgensherifstjerne!
Kampens badebold: Kepa. Droppet kommer til at gøre udslaget. Men Bellingham – ja, han var faktisk på banen – får heller ikke mange roser for denne kamp.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Desuden bliver jeg meget overrasket hvis ikke Joselu målet bliver et atl selvmål også.. ;D
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
- 9eren
- Gæst
-
Han havde ikke sin bedste kamp i går, men han er stadig kun 20år. Han har bidraget enormt til vores offensiv i både spil og mål.
- 9eren
- Gæst
-
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Hvordan ser du ham bidrage i det offensive ?9eren post=171433 skrev: Er slet ikke enig. Usynlig, han tiltrækker sindsyge mange frispark, og endnu flere bliver ikke dømt som de skal. Ligesom der heller ikke kan gives frispark på Vinicius mere.
Han havde ikke sin bedste kamp i går, men han er stadig kun 20år. Han har bidraget enormt til vores offensiv i både spil og mål.
Kan sagtens være det ikke er mig der ser alt det flotte han laver. Et godt eksempel på det arbejde han laver, er jo hans løb og skud på mål, inden Carvajal scorer til 3-3. Så jeg er med på, at han laver utrolig intelligente løb i feltet og omkring boksen.men udover det?
Jeg savner Pepe :(
- 9eren
- Gæst
-
Teknisk dygtig og meget begavet spiller
1-2 spil
Fart i spil og god til at supplere i kontra spil og afslutningsspil..
i går var han lidt ved siden af sig selv men det har jeg jo nævnt før
Lunin
Carvajal Rudiger Tchouameni Camavinga
Brahim Valverde Kroos Bellingham
Rodrygo Vinicius
Madridista02 post=171432 skrev: Jeg har i noget tid prøvet at holde øje med Bellingham og fokusere på hvad han bidrager med i løbet af en kamp. Jeg ser at han arbejder hårdt defensivt, han er målfarlig og så tager han mange løb som man kan kalde "usynlige løb". Altså han slider og slæber en del. Men jeg sidder bare med en følelse af, at han ikke bidrager med ret meget udover det. Han scorer mål men er ofte usynlig, føler jeg. Hans afleveringer er ikke verdensklasse, han mister bolden ofte, løber ind i blindgyder i stedet for at aflevere, har en lille tendens til at smide sig let. Hvad synes I andre? Er jeg for hård ved han, er der nogle vigtige detaljer omkring ham jeg misser? Synes bare han falder ud af kampene, så scorer han mål, men udover det, hvad gør han så?
Jeg synes du er lidt hård ved ham. Din beskrivelse passer godt på semi-kampen, men ellers synes jeg faktisk, hans usynlige løb er noget af det, han virkelig bidrager med. Det trækker spillere væk. Det giver sjældent credit, og tæller ikke i "Scores" m.m., men han arbejder hårdt for holdet i begge retninger. Når det ikke kører for ham, bidrager han stadig, i modsætning til fx CR7 (og Vini), hvor det for førstnævnte var utrolig sjældent, at det ikke kørte for ham.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Helt enig. Læg dertil så nogle af de mere mentale/menneskelige elementer som, at det fortsat er hans første sæson og hans alder som du nævner, holdet som helhed er stadig i en proces med nyt system, spillere kommer og går grundet skader. Der er ingen tvivl om at Jude kommer til at ligge på, men det er naturligvis også et element at modstanderne nu har kigget dybere ind i hvordan de skal gribe ham an i systemet vi spiller. Jeg tror også det er derfor vi ser ham flyde længere og længere til venstre - hvor jeg mod Atleti syntes han var en tand for meget mod venstre - hvor vi indledningsvist i sæsonen så ham langt mere centralt, omend drengen er overalt på banen. Men dette afhænger også af om modstanderen spiller med 2 eller 3 stoppere, da der tydeligvis justeres forskellige elementer herefter ift. at strække modstanderen og skabe huller og plads kamp for kamp.9eren post=171433 skrev: Er slet ikke enig. Usynlig, han tiltrækker sindsyge mange frispark, og endnu flere bliver ikke dømt som de skal. Ligesom der heller ikke kan gives frispark på Vinicius mere.
Men ja, Jude var ikke super i denne kamp og måske endda lidt klodset på bolden - men alligevel var han så fandens vigtig. Dét i sig selv siger jo helt vildt meget om ham.
Er det kun gluten han holder sig fra? Mente han var begyndt at spise vegansk. Det var jeg faktisk ret sikker på.Matamoro post=171450 skrev: Jeg har aldrig rigtig forstået det der med at spise glutenfri mad, men efter at have set Carvajals forvandling er jeg sgu parat til at gøre forsøget
Så engang en doc på Netflix hvor de sammenligner kroppens respons på "almindelig" mad kontra vegansk og det er evident at kroppen i nogle tilfælde restituere op mod 85% hurtigere på vegansk kost, hvor der især den antiinflammatoriske effekt for mig var en øjenåbner. Dette taler jo direkte ind i Danis mange muskelskader, som han jo efterhånden har lagt bag sig. Dokumentaren kigger ind i mange forskellige atleter som udelukkende lever vegansk, flere af dem har slået verdens rekorder. Rigtig interessant. Jeg husker desværre ikke hvad den hedder, men man skal nok ikke være detektiv for at finde frem til den på den danske version af Netflix.