Real Madrid TV fortsætter kamp mod spansk dommerstand

2 år 5 måneder siden #1 af Administrationen
Ifølge spansk presse fortsætter Real Madrid sin kamp mod den...

Ifølge spansk presse fortsætter Real Madrid sin kamp mod den spanske dommerstand, også selv om spillerne egentlig ønsker fred til at koncentrere sig om kampene.

Kampen foregår via Real Madrid TV, som stort set ugentligt har et program, hvor man viser de fejl, der er begået i Real Madrids kampe og det kan som udgangspunkt anses som en smule patetisk, men hos Real Madrid er der en dybereliggende grund til, at man fortsætter kampen.

Hovedsageligt ønsker man at vise sin indignation over, at den spanske dommerstand gennem 17 år angiveligt favoriserede Barcelona, som bestak præsidenten for dommerforbundet, Negreira, og dermed fik særlige fordele. Det er en sag, som tegner et mørkere og mørkere billede af spansk fodbold, efterhånden som skeletterne vælter ud af skabene og flere af de nuværende dommere i LaLiga, heriblandt Clos Gómez og Jaime Latre kan være impliceret i den pinlige sag.

Og som om det ikke er nok, er den nuværende præsident for dommerforbundet, Medina Cantalejo, også under anklage for bevidst at fjerne vigtigt bevis-materiale fra VAR-rummet i Real Madrids kampe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 5 måneder siden #2 af longwind
Stadig enormt pinligt hvad Real Madrid TV har gang i. Klubben bør aldrig gå ned på andres niveau, og det ændrer jo ikke på noget som helst alligevel.
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #3 af 9eren
Hvis man ikke forstår Negreira sagen så skal man heller ikke blande sig i denne her.

2 år 5 måneder siden #4 af Vinícius

9eren post=172967 skrev: Hvis man ikke forstår Negreira sagen så skal man heller ikke blande sig i denne her.

Det var da godt nok arrogant. Nej, jeg forstår ikke Negreira sagen i detaljer. Derfor kan jeg godt have en holdning til ovenstående alligevel. Jeg blander mig i lige det jeg vil, og hvis du har et problem med det, så er jeg sådan set ligeglad. Hvis man ikke forstår basal høflighed og ordentlighed, bør man slet ikke debattere på dette forum, men få sig noget dannelse. Det kan du måske forsøge at tænke over.

/rantover

Real Madrid bør IKKE synke ned på det niveau. At fansne gør det, er én ting, men klubben som institution bør IKKE synke så lavt. Det er min holdning. Hvor meget RM TV skal gå ind i det er en anden sag. Der er jeg i tvivl.

Jeg mener, at vi har været uheldige med dommerne på det seneste. Om det er systematisk eller tilfældigt ved ingen. Jeg tvivler på, at dommerstanden tør systematisk at bortdømme RM med den fokus, der er lige nu. Men det er bare gisninger.

Jeg tror ikke nødvendigvis, det rent sportsligt er skidt at sætte fokus på det fra RMTV. Jeg tror, at dommerne har følt sig presset efter vores Almeria-kamp med 3 domme vores vej - som alle kunne dømmes. Det har bare taget noget overhånd med den "kompensering". Derfor er det måske også vigtigt, at man fokuserer på dommerfejl, eller i hvert fald at 50/50 situationer ikke dømmes vores vej, for der har ikke været tale om deciderede forkerte domme. Men hvad er prisen for det? RM er kendt for at stå for noget større, og vi bryster os af at hæve os over andre klubber. Det synes jeg, måske også man skulle gøre nu, og derfor hælder jeg til, at man ikke fører denne kamp på RM TV. Men den er sq svær. 

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Vinícius.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #5 af 9eren
Kald det hvad du vil. Hvis man ikke forstår at Barcelona og Negreira siden start 90erne har haft indflydelse på resultater der handler om mesterskaber samt op og nedrykning med mere. Så skal man bare ikke blande sig.

2 år 5 måneder siden #6 af Daniel

9eren post=172974 skrev: Kald det hvad du vil. Hvis man ikke forstår at Barcelona og Negreira siden start 90erne har haft indflydelse på resultater der handler om mesterskaber samt op og nedrykning med mere. Så skal man bare ikke blande sig.

​Folk skal have lov til at ytre sig på VORES debatforum. Så må det stå for egen regning, hvis du ikke kan li' duften i bageriet, men du skal overhovedet ikke diktere, hvad VORES brugere/debattører byder ind med af indspark i alskens debatter herinde. Du kan byde ind - andre kan byde ind. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #7 af 9eren
Slet
dobbelt post
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #8 af 9eren
Jeg ved ikke hvorfor du skal ind i en debat omkring ytringsfrihed Daniel og om jeg er tilfreds med duften i bageriget, når jeg har været her siden ruder konge var knægt på godt og ondt. Jeg siger ikke at folk ikke må skrive om RM TVs gøre og laden, men jeg synes, at hvis du læser mellem linjerne godt kan komme frem til, at jeg ønsker, at hvis man går ind i debatten godt må have et større overblik over sagen end bare: at det RM tv gør er at gå ned på lavt plan. Det er jo meget mere end blot dommerkendelser der går i mod os.

Ja jeg siger tingene ligeud her og folk modtager min besked forarget. Men jeg er sådan her i disse sager. Min besked er i øvrigt ikke henvendt til nogen bestemt bruger!

Så skal vi ikke komme videre?

2 år 5 måneder siden #9 af Daniel

9eren post=172985 skrev: Jeg ved ikke hvorfor du skal ind i en debat omkring ytringsfrihed Daniel og om jeg er tilfreds med duften i bageriget, når jeg har været her siden ruder konge var knægt på godt og ondt. Jeg siger ikke at folk ikke må skrive om RM TVs gøre og laden, men jeg synes, at hvis du læser mellem linjerne godt kan komme frem til, at jeg ønsker, at hvis man går ind i debatten godt må have et større overblik over sagen end bare: at det RM tv gør er at gå ned på lavt plan. Det er jo meget mere end blot dommerkendelser der går i mod os.

Ja jeg siger tingene ligeud her og folk modtager min besked forarget. Men jeg er sådan her i disse sager. Min besked er i øvrigt ikke henvendt til nogen bestemt bruger!

Så skal vi ikke komme videre?

Der bliver ført ret gode argumenter om Real Madrid TV - også i debatten herinde. Den slags kan man så være uenig i, ligesom du er, men brugerne skal have lov til at give deres mening til kende. Den er ikke så meget længere.

Så jo, vi skal videre, og ALLE skal have lov til at blande sig. Heldigvis for det.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #10 af 9eren
“Real Madrid bør IKKE synke ned på det niveau. At fansne gør det, er én ting, men klubben som institution bør IKKE synke så lavt. Det er min holdning. Hvor meget RM TV skal gå ind i det er en anden sag. Der er jeg i tvivl.“

Hvordan kan du have en tvivl når der er kørt en bestikkelsessag i mere end 20 år, hvor der er beviser for 17 år.

“Jeg mener, at vi har været uheldige med dommerne på det seneste. Om det er systematisk eller tilfældigt ved ingen. Jeg tvivler på, at dommerstanden tør systematisk at bortdømme RM med den fokus, der er lige nu. Men det er bare gisninger.”

Der er beviser for, beskyldninger i mod og anklager i mod Negreira, Barcelona osv for at styre dommerkendelser i en grad så dommerne har haft indflydelse på afgørende kampe ikke kun omhandlende Real Madrid og Barcelona, men hele den spanske liga. Det er større end den italienske og tyske dommerskandale.

Det handler ikke om uheld eller held med dommerkendelse længere, men at man i RM lejeren ikke tror den kære Negreira indflydelse er slut endnu. Det er et større netværk jo hvor politiet er dukket op til slettet bevis materiale i det spanske fodboldforbund.

Jeg synes det er en meget naiv tilgang at have til RM tvs aktioner, at kalde det vi går ned på et lavere niveau.

2 år 5 måneder siden #11 af Vinícius

9eren post=172987 skrev: “Real Madrid bør IKKE synke ned på det niveau. At fansne gør det, er én ting, men klubben som institution bør IKKE synke så lavt. Det er min holdning. Hvor meget RM TV skal gå ind i det er en anden sag. Der er jeg i tvivl.“

Hvordan kan du have en tvivl når der er kørt en bestikkelsessag i mere end 20 år, hvor der er beviser for 17 år.

“Jeg mener, at vi har været uheldige med dommerne på det seneste. Om det er systematisk eller tilfældigt ved ingen. Jeg tvivler på, at dommerstanden tør systematisk at bortdømme RM med den fokus, der er lige nu. Men det er bare gisninger.”

Der er beviser for, beskyldninger i mod og anklager i mod Negreira, Barcelona osv for at styre dommerkendelser i en grad så dommerne har haft indflydelse på afgørende kampe ikke kun omhandlende Real Madrid og Barcelona, men hele den spanske liga. Det er større end den italienske og tyske dommerskandale.

Det handler ikke om uheld eller held med dommerkendelse længere, men at man i RM lejeren ikke tror den kære Negreira indflydelse er slut endnu. Det er et større netværk jo hvor politiet er dukket op til slettet bevis materiale i det spanske fodboldforbund.

Jeg synes det er en meget naiv tilgang at have til RM tvs aktioner, at kalde det vi går ned på et lavere niveau.

Din største styrke er at misforstå information, så det passer ind i din egen virkelighed. Du får lige 2 eksempler her:
1. Jeg skriver, at jeg er i tvivl, om RM TV skal gå ind i sagen og lave de programmer. Jeg skriver ikke, at jeg er i tvivl om, at der har været snyd før. Jeg forventer, at en domstol vil afgøre omfanget af snyden.

2. Det er fuldstændig korrekt, at der er beskyldninger mod Negreira om tidligere sager, men jeg tror ikke, at der foregår noget systematisk snyd AKTUELT. At Barca m.fl. forsøger at påvirke dommerne gennem medierne er legalt og har muligvis haft en effekt, men er ynkeligt. På samme måde synes jeg, at det er ynkeligt af RM TV. Men okay, jeg forstår ikke spansk kultur, og det kan da godt være, at det er normalt med en fald, film og tud-tilgang (forestil jer Jordi Alba), og det må jeg jo så acceptere. Som en klub med internationalt sigte bør vi hæve os over dette. Det lyder til, at du er meget i Spanien, så du har måske tilegnet dig kulturen og kan udtale dig om det er en klynke-kultur generelt, eller kun på banen?

Jeg synes, det er lavt at synke, at klynke over dommerne hele tiden, når man netop kan se, at vi spiller horribelt. Omvendt tror jeg også, at det kan være en sportslig fordel, at RMTV har fokus på dommerne. Det hele er ikke så sort-hvidt, som du gør det til. Det hele er mere nuanceret. 

Når nu du har så god tid, så find noget videomateriale, der viser at vi er blevet snydt i denne sæson? At der har været en fejldom, og ikke bare en dom, der "kunne" gå begge veje, som gik mod os. Det er for unuanceret at bruge "mængden" af VAR-domme som noget argument - man er nødt til at kigge på hver enkelt situation. Nachos frispark mod Sevilla ligner til forveksling det mål, der blev annulleret for Almeria mod os, hvor vi fik 3 korrekte domme vores vej, omend en enkelt også kunne være dømt den anden vej, hvis dommeren havde "skønnet" noget andet. Igen, nuancerne.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #12 af 9eren
Slet​

Leveret af Kunena Forum