Real Madrid TV fortsætter kamp mod spansk dommerstand

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #13 af 9eren
“Jeg synes, det er lavt at synke, at klynke over dommerne hele tiden, når man netop kan se, at vi spiller horribelt. Omvendt tror jeg også, at det kan være en sportslig fordel, at RMTV har fokus på dommerne. Det hele er ikke så sort-hvidt, som du gør det til. Det hele er mere nuanceret.”

Det ville det være hvis ikke at Real Madrid plus 18 andre hold i la liga har været under korruption i 3 årtier. Hvad er det du ikke forstår her?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #14 af 9eren
“ 1. Jeg skriver, at jeg er i tvivl, om RM TV skal gå ind i sagen og lave de programmer. Jeg skriver ikke, at jeg er i tvivl om, at der har været snyd før. Jeg forventer, at en domstol vil afgøre omfanget af snyden.”

Hvem skulle ellers?

Barcelona eller Atletico Madrid. Skulle Pedrerol eller politiet. Så nej jeg misforstår dig ikke. At du har din tvivl på det må stå for din egen regning. Men helt ærligt så har RM tv alt sin ret til at stille spørgsmålstegn ved tingene og sagen mod dem er jo også allerede droppet

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #15 af 9eren
“ Når nu du har så god tid, så find noget videomateriale, der viser at vi er blevet snydt i denne sæson? At der har været en fejldom, og ikke bare en dom, der "kunne" gå begge veje, som gik mod os. Det er for unuanceret at bruge "mængden" af VAR-domme som noget argument - man er nødt til at kigge på hver enkelt situation. Nachos frispark mod Sevilla ligner til forveksling det mål, der blev annulleret for Almeria mod os, hvor vi fik 3 korrekte domme vores vej, omend en enkelt også kunne være dømt den anden vej, hvis dommeren havde "skønnet" noget andet. Igen, nuancerne”

Øøøøhhh så jeg skal finde video materiale beviser ud fra videoer RM tv har vist til omverdenen. Den bliver ret svær kan du måske godt se

det handler ikke om enkelte sager 
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved 9eren.

2 år 5 måneder siden #16 af Siempre Madrid

9eren post=172993 skrev: “ 1. Jeg skriver, at jeg er i tvivl, om RM TV skal gå ind i sagen og lave de programmer. Jeg skriver ikke, at jeg er i tvivl om, at der har været snyd før. Jeg forventer, at en domstol vil afgøre omfanget af snyden.”

Hvem skulle ellers?

Barcelona eller Atletico Madrid. Skulle Pedrerol eller politiet. Så nej jeg misforstår dig ikke. At du har din tvivl på det må stå for din egen regning. Men helt ærligt så har RM tv alt sin ret til at stille spørgsmålstegn ved tingene og sagen mod dem er jo også allerede droppet

​Real Madrid TV har naturligvis retten til det, men det er vel fair at stille spørgsmålstegn til pligten til det. Er det en Real Madrid TV opgave at skabe en folkedomstol? Begge holdninger kan vel være gode nok.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

2 år 5 måneder siden #17 af Vinícius

9eren post=172992 skrev: “Jeg synes, det er lavt at synke, at klynke over dommerne hele tiden, når man netop kan se, at vi spiller horribelt. Omvendt tror jeg også, at det kan være en sportslig fordel, at RMTV har fokus på dommerne. Det hele er ikke så sort-hvidt, som du gør det til. Det hele er mere nuanceret.”

Det ville det være hvis ikke at Real Madrid plus 18 andre hold i la liga har været under korruption i 3 årtier. Hvad er det du ikke forstår her?

​Din pointe forstår jeg ikke? 

Jeg tror ikke, at der foregår noget korrupt aktuelt. Det er der intet belæg for at påstå. Man er bare med til at opildne til en hadsk stemning til dommerne, der til stadighed og i større og større grad modtager trusler på livet.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

2 år 5 måneder siden #18 af Vinícius

9eren post=172993 skrev: “ 1. Jeg skriver, at jeg er i tvivl, om RM TV skal gå ind i sagen og lave de programmer. Jeg skriver ikke, at jeg er i tvivl om, at der har været snyd før. Jeg forventer, at en domstol vil afgøre omfanget af snyden.”

Hvem skulle ellers?

Ja, hvem plejer mon at kigge på lovovertrædelser. En domstol. Det er dét, vi har dem til.

Nej, det er jo ikke juridisk forkert at stille spørgsmålstegn ved dommeren, men den måde som RM TV gør synes jeg er at synke for lavt. På samme måde kan stille spørgsmålstegn ved alt - om jorden er flad eller rund eller om man nogensiden har været på månen. Det kan man jo så bare grine af.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

2 år 5 måneder siden #19 af Vinícius

9eren post=172994 skrev: “ Når nu du har så god tid, så find noget videomateriale, der viser at vi er blevet snydt i denne sæson? At der har været en fejldom, og ikke bare en dom, der "kunne" gå begge veje, som gik mod os. Det er for unuanceret at bruge "mængden" af VAR-domme som noget argument - man er nødt til at kigge på hver enkelt situation. Nachos frispark mod Sevilla ligner til forveksling det mål, der blev annulleret for Almeria mod os, hvor vi fik 3 korrekte domme vores vej, omend en enkelt også kunne være dømt den anden vej, hvis dommeren havde "skønnet" noget andet. Igen, nuancerne”

Øøøøhhh så jeg skal finde video materiale beviser ud fra videoer RM tv har vist til omverdenen. Den bliver ret svær kan du måske godt se

det handler ikke om enkelte sager 

Det bør jo netop bare handle om enkelt-sager. Statistik er så godt til at fortælle dét, du gerne vil høre. Det handler vel bare om en følelse af, at det altid er de andres skyld - dommerne, banen, græsset... Xavi?

Jeg vil igen understrege, at jeg fortsat tænker, at der FØR har været systematisk snyd, men jeg har ingen grund til at mistænke noget aktuelt.

Edit:
Nogen der ved, hvordan man samler flere citater fra flere posts i samme post? Ellers bliver det en laaaang tråd.

Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Vinícius.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #20 af 9eren

Vinícius post=172996 skrev:

9eren post=172992 skrev: “Jeg synes, det er lavt at synke, at klynke over dommerne hele tiden, når man netop kan se, at vi spiller horribelt. Omvendt tror jeg også, at det kan være en sportslig fordel, at RMTV har fokus på dommerne. Det hele er ikke så sort-hvidt, som du gør det til. Det hele er mere nuanceret.”

Jeg tror ikke, at der foregår noget korrupt aktuelt. Det er der intet belæg for at påstå. Man er bare med til at opildne til en hadsk stemning til dommerne, der til stadighed og i større og større grad modtager trusler på livet.

​Den hadske stemning foregår på stadions, er ikke i forbindelse med trusler osv. det ved jeg trods alt, da jeg har været fast på stadion til enkelte kampe og over flere sæsoner flere kampe på en sæson. Så det er jeg ikke enig med dig i. Men der har været en hård kritik af dommerne på Bernabeu, også da Villar var aktiv i RFEF.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 5 måneder siden #21 af 9eren

Siempre Madrid post=172995 skrev:

Hvem skulle ellers?

​Real Madrid TV har naturligvis retten til det, men det er vel fair at stille spørgsmålstegn til pligten til det. Er det en Real Madrid TV opgave at skabe en folkedomstol? Begge holdninger kan vel være gode nok.

​Er det noget de ønsker at skabe, eller er det noget du tolker efter du har set metoden RM tv bruger?

Jeg tror ikke at RM tv vil gøre det mindste, havde der ikke været denne her sag.  

2 år 5 måneder siden #22 af Vinícius

9eren post=173000 skrev:

Vinícius post=172996 skrev:

​Den hadske stemning foregår på stadions, er ikke i forbindelse med trusler osv. det ved jeg trods alt, da jeg har været fast på stadion til enkelte kampe og over flere sæsoner flere kampe på en sæson. Så det er jeg ikke enig med dig i. Men der har været en hård kritik af dommerne på Bernabeu, også da Villar var aktiv i RFEF.

Det fylder ikke i Spanien, men det er et stigende problem i Europa. Det kan komme til Spanien, hvis medier er med til at legitimere gradvis grovere kritik af dommerne. Se på Tyrkiet, hvor netop lang tids fokus på dommerne afføder en for voldsom reaktion hos afstumpede mennesker. Det er en glidebane.

Det er ikke så udtalt i Spanien, men det forekommer, så sent som i sommers i en U-19 kamp, og jeg husker også det har været omtalt i forbindelse med en RM-kamp engang.

apnews.com/article/referees-attacked-gla...55a901d097da68367879

www.football-espana.net/2023/04/18/refer...-concerning-rhetoric

2 år 5 måneder siden #23 af longwind
Jeg er meget enig i dine argumenter, Vinicius.

Først og fremmest skal korruptionssager overlades til en domstol. Det, RMTV har gang i, har intet juridisk islæt, men er blot et forsøg på at påvirke folkestemningen. Man kunne være generøs og kalde det et politisk træk fra Real Madrids side.

Sidestiller vi det RMTV gør med politik, er det mudderkastning af værste skuffe, som vi kender det fra diverse populistiske politikere. Det laveste niveau man kan synke til, ofte tyet til når man løber tør for argumenter.

Det RMTV har gang i er på grænsen til hetz mod dommere, og de mennesker de også er, når de ikke dømmer fodbold.

Derfor finder jeg det patetisk. Og pinligt for klubben.
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved longwind.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius, JesperThomsen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #24 af 9eren
Hvad er så det som dommerstandarden under Negreira har gjort mod Madrid og andre klubber i gennem de sidste 17-30 år. Real Madrid er en klub der på ligefod med de 18 andre kæmper om guld og sølv, men er blevet but……. af de mennesker som RMtv presser nu.

Selvfølgelig skal Real Madrid da føre deres sag. Alt andet er uhørt

Leveret af Kunena Forum