Real Madrid tjener godt på Taylor Swift-koncerter
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Den amerikanske verdensstjerne, Taylor Swift, holdt i går den første af sine to koncerter på Estadio Santiago Bernabéu og det blev som ventet et gigantisk tilløbsstykke.
Koncerterne i den spanske hovedstad er økonomisk godt for såvel Real Madrid som selve byen og for Real Madrids vedkommende betyder gårsdagens koncerter med Taylor Swift, at man kan sætte godt 9 millioner € ind på kontoen.
Real Madrid har som bekendt indgået et samarbejde med amerikanske Sixth Street og Legends Hospitality for de kommende 30 år og her er fordelingen således, at amerikanerne tager 30% af indtægterne fra arrangementerne på Estadio Santiago Bernabéu, som de i øvrigt også står for at planlægge og det betyder, at der er 70% til Real Madrid, som ved aftalens indgåelse også modtog et beløb på 360 millioner €.
Og da gårsdagens koncert indbragte 13 millioner €, blev der altså 9 millioner € til Real Madrid.
For forretningslivet i den spanske hovedstad er der også store penge at hente, idet man forventer at hver eneste Swiftie vil lægge i omegnen af 1300 € i det madrilenske byliv.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Væk
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Tænkte også, at det lød som en endog meget urealistisk forventning.Madridista02 post=176145 skrev: 1300€ pr person? Er det på én nat og er det udover selve billetten til koncerten? Fordi så lyder det som om de har ualmindeligt høje forventninger til, hvor mange penge der bliver brugt pr. Person
Det er jo i høj grad yngre personer som tager til den slags koncerter, hvor der typisk ikke er penge til meget andet end billetten, hvis overhovedet det, for studerende.
Forestiller mig, at de 10% der bruger mest, trækker resten rigtig meget op. Hotellerne, restauranterne, butikkerne og nattelivet kører helt sikkert på et større blus end vanlig når hun er i byen.
1300 euro lyder dog som om der bliver skudt godt over skiven, helt enig.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Jeg tror tallene er helt skæve. Menes der måske €130 som der bruges i Madrid udenfor Bernabeu og lufthavn?
- Platin bruger
-
€9.000.000 som bare postes ind på vores konto. Og det er endda kun for gårdagens koncert som jeg læser det. Hendes næste koncert giver formentlig cirka det samme overskud.
Kilde
1300 € er sgu nok ikke skudt helt ved siden af. Hotellerne især skruer jo priserne op på et næsten latterligt niveau, når der sker noget i områderne som er udover det sædvanlige.
DC19
Det er dog amerikanere, som har væsentligt flere penge i gennemsnit end sydeuropærere.-#7- post=176159 skrev: "Every $100 spent on live performances generates an estimated $300 in ancillary local spending on things like hotels, meals and transportation. However, swarms of Swifties are surging into cities like Cincinnati, Tampa and Chicago and dropping an estimated $1,300-$1,500 in ancillary spending—boosting local economies by hundreds of millions of dollars in one weekend. Reportedly, Swift’s Eras Tour launch this past March at State Farm Stadium in Glendale, Ariz., generated more profit for local businesses than the Super Bowl did the month prior."
Kilde
1300 € er sgu nok ikke skudt helt ved siden af. Hotellerne især skruer jo priserne op på et næsten latterligt niveau, når der sker noget i områderne som er udover det sædvanlige.
Det kan godt være at jeg tager helt fejl, men jeg tvivler stærkt på at der er super mange 40+ mænd, som står og skriger til hendes koncerter.NadaMás post=176148 skrev: Swifties kommer i alle aldre og sociale lag. Hun er jo ret beset verdens største musiker, målt på praktisk talt alle parametre.
Forestiller mig, at de 10% der bruger mest, trækker resten rigtig meget op. Hotellerne, restauranterne, butikkerne og nattelivet kører helt sikkert på et større blus end vanlig når hun er i byen.
1300 euro lyder dog som om der bliver skudt godt over skiven, helt enig.
Det er nok nærmere primært unge mennesker, som det har været tilfældet med alle de andre store popstjerner gennem tiden.
€9 mil pr. dag er ret sindssygt.Estadio Santiago Bernabéu post=176156 skrev: Det mest relevante for os er dog de 70 % hvilket er super fedt!
€9.000.000 som bare postes ind på vores konto. Og det er endda kun for gårdagens koncert som jeg læser det. Hendes næste koncert giver formentlig cirka det samme overskud.
- Platin bruger
-
Fondo_Sur post=176163 skrev:
€9 mil pr. dag er ret sindssygt.Estadio Santiago Bernabéu post=176156 skrev: Det mest relevante for os er dog de 70 % hvilket er super fedt!
Jeg elsker det!
Nu skal der bare arrangeres events ved enhver given lejlighed inden UEFA i samråd med FA eller Premier League finder ud af at FFP skal opdateres således man ikke må medregne indtægter fra koncerter, hotel, restaurant, museum og ferieresorter fordi det er jo unfair..