Ancelotti: Real Madrid deltager ikke i VM for klubhold
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid var et af de første hold til at kvalificere sig til det forestående VM for klubhold, men ifølge træner Carlo Ancelotti vil man slet ikke deltage i turneringen. Det fortæller han i et interview i forbindelse med sin 65 års fødselsdag:
- FIFA kan glemme alt om det. Fodboldspillere og klubber deltager ikke i den turnering. En enkelt kamp er 20 millioner € værd for Real Madrid og det er hvad FIFA vil give os for hele turneringen: Nej tak. Ligesom os, vil flere klubber afvise invitationen.
Real Madrid er kvalificeret til turneringen sammen med Atlético Madrid og det vides ikke på nuværende tidspunkt om Real Madrids plads i stedet vil gå til Barcelona, som jo i hvert fald ikke har råd til at takke nej til 20 millioner €.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det lyder til at der kommer en lille bølge af nej tak fra klubber nu her. Men det er jo dybest set bare et vink til FIFA om, at det er tilbage til forhandlingsbordet.Ramos4 post=176470 skrev: Dejligt hvis vi takker nej og forhåbentlig gør flere store klubber det samme.
Lur mig om de ikke blot hoster op og alle deltager når vi rammer næste sommer.
- ViniVidiVici
- Forum begynder
-
- Madridista!
Forestiller mig at de fleste trænere gerne vil være turneringen foruden, da deres trupper i forvejen bliver malket for alle kræfter.
Her har Guardiola og Klopp været meget vokale i England.
Omvendt er det jo en gylden mulighed for klubberne for at nå deres bredere publikum, få en masse eksponering og møde hinanden på tværs af de kontinentale plader.
Jeg kan rigtig godt lide tanken om et ‘rigtigt’ klub-VM, men det er selvfølgelig en fin balance, da spillere der kommer langt i alle turneringer jo kan ende på +-70 kampe.
Men om ikke andet, er det en smule grimt udadtil, at der ikke er klare linjer mellem Perez og Carlo i dette tilfælde.
Altså de fleste europæiske klubber spiller jo kampe i USA hver sommer i forvejen, så ved ikke hvor meget et Klub VM giver af PR.NadaMás post=176475 skrev: Der ligger vel et reelt dilemma mellem træner og klub for flere deltagere.
Forestiller mig at de fleste trænere gerne vil være turneringen foruden, da deres trupper i forvejen bliver malket for alle kræfter.
Omvendt er det jo en gylden mulighed for klubberne for at nå deres bredere publikum, få en masse eksponering og møde hinanden på tværs af de kontinentale plader.
Jeg kan rigtig godt lide tanken om et ‘rigtigt’ klub-VM, men det er selvfølgelig en fin balance, da spillere der kommer langt i alle turneringer jo kan ende på +-70 kampe.
Men om ikke andet, er det en smule grimt udadtil, at der ikke er klare linjer mellem Perez og Carlo i dette tilfælde.
Synes det nuværende Klub VM fungerer fint. Men alt handler jo om penge, det er klart.
I fremtiden bliver der ingen sommer uden en eller anden form for turnering, sådan er det jo nok.
Jeg synes mildest talt at det nuværende klub-VM er en lidt vag størrelse, ift. det potentiale der ligger i en interkontinental turnering.Ramos4 post=176476 skrev:
Altså de fleste europæiske klubber spiller jo kampe i USA hver sommer i forvejen, så ved ikke hvor meget et Klub VM giver af PR.NadaMás post=176475 skrev: Der ligger vel et reelt dilemma mellem træner og klub for flere deltagere.
Synes det nuværende Klub VM fungerer fint. Men alt handler jo om penge, det er klart.
I fremtiden bliver der ingen sommer uden en eller anden form for turnering, sådan er det jo nok.
Ift. pre-season, synes jeg også der er et stykke fra nogle venskabskampe til en oprigtig turnering. Det nye format bliver et meget større event, end at nogle europæiske klubber møder hinanden i LA, Dallas og NYC (og hvad der ellers er de klassiske venues).
Men ja, der er nogle problematikker i at 3/4 somre er fyldt med enten EM, Klub-VM og VM. Kan være det på sigt åbner op for en-to ekstra spillere i trupperne.
Derudover er der jo også spillernes ve og vel. Det kan godt være klubberne skal have større trupper fremover, men produktet bliver jo forringet når halvdelen af truppen er ude halvdelen af året. Fans vil se de bedste spillere.
Tænker også Klub VM bliver et makværk med mange rotationer på de europæiske hold.
Ellers bliver det med stærkeste opstilling, men med spillere der ikke giver en f*ck for turneringen. Og hvad er det så for et produkt? Hvis vi ikke giver spillerne den sommerpause de har brug for, så sørger de selv for at tage pauserne ved at zone ud i kampene - eller de bliver skadede.
Enig i alt du skriver!Ramos4 post=176481 skrev: Det tager også bare lidt af det fede ved fodbold synes jeg. At sæsonen nærmest kører non-stop. Jeg er fodbold-mættet efterhånden.
Derudover er der jo også spillernes ve og vel. Det kan godt være klubberne skal have større trupper fremover, men produktet bliver jo forringet når halvdelen af truppen er ude halvdelen af året. Fans vil se de bedste spillere.
Tænker også Klub VM bliver et makværk med mange rotationer på de europæiske hold.
Ellers bliver det med stærkeste opstilling, men med spillere der ikke giver en f*ck for turneringen. Og hvad er det så for et produkt? Hvis vi ikke giver spillerne den sommerpause de har brug for, så sørger de selv for at tage pauserne ved at zone ud i kampene - eller de bliver skadede.
Det er derfor jeg lagde ud med at skrive at der nok er en ubalance mellem hvad trænere, der repræsentere det sportslige, mod hvad ledelser, der bla. varetaget sponsorinteresser osv., helst vil.
En anden verden man kunne frygte er at det i sidste ende går udover de nationale ligaer, som kan blive reduceret til fx. 18 hold. Dette ville være en kæmpe skam.
Det er jo blot en forestilling, men man må jo forholde sig til at der er et øvre loft for hvor mange kampe man kan putte ind i skemaerne. Chl bliver udvidet, det samme gør EM og VM, og nu også nyt klub-VM.