Nacho tager afsked med brev
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Nacho har i dag udsendt denne besked til Madridistas via Real Madrids hjemmeside:
Kære Madridistas, jeg vil gerne tildele jer nogle ord, som er små for at udtrykke hvad jeg føler i dette øjeblik. Jeg forlader mit livs klub, Real Madrid.
Jeg kom til som 10-årig, jeg udviklede mig som person og som spiller, lærte at vinde og tabe, at kæmpe og ofre sig, at nyde det og altid at leve med drømme og beslutsomhed.
Jeg lærte alt det, jeg er i dag. Jeg har gennem næsten 25 år mødt op for at træne hver eneste dag det samme sted og som man siger med det samme, at lære Madridismoens værdier, give hele mit liv og kæmpe for dette logo: Jeg har givet jer alt.
Det er meget svært for mig, men nu er tiden kommet til at rejse med bevidstheden og roen ved at vide, at jeg altid har givet det bedste af mig for at repræsentere dette logo, på og uden for banen.
Da jeg var barn, drømte jeg mange gange om at spille på vores stadion, Santiago Bernabéu, og i dag har jeg den ære at afslutte min tid i klubben ved at være anfører og være med til at opnå at vinde vores 15. CL-titel. Der er ikke ord, der kan beskrive mine følelser.
Jeg ønskede altid, at min afslutning som spiller i Real Madrid skulle være smuk og på så højt plan som muligt, og jeg kan sige jer at få en bedre afslutning end denne er umuligt.
Det har været måneder med reflektering, med ubeslutsomhed og tvivl, men i dag er jeg kommet for at fortælle jer, at jeg har behov for en sidste og anderledes oplevelse sammen med min familie og at dette er det perfekte tidspunkt. Tak, Real Madrid, for at forstå mig.
Præsident: Tak for din hjælp og trofaste støtte i hvert eneste øjeblik for mig.
Hold: I er mine brødre. De bedste spillere, kolleger og VENNER, som man kan få som anfører. Bare det at tænke på jer, fylder mig med glæde.
Træner: Du gjorde mig bedre med din erfaring med at få mig til at kæmpe mere hele tiden. Tak for at passe på mig og forstå mig.
Madridistas: Jeres erfaringer gør os store som spillere. Tak for alt. At spille for jer og føle jeres varme, gjorde mig stærkere. Jeg glemmer jer ikke….Til det sidste!!
Jeg vil gerne sende en besked med taknemmelighed over for de hundredvis af personer, der har arbejdet sammen med mig gennem alle disse år og som har gjort mig bedre som spiller og person. Trænere, fysioterapeuter, staff, læger, kommunikations-afdeling og marketing, ansatte i klubben……TAK med store bogstaver.
Også en tak til mine forældre, min hustru og mine børn, til min familie og venner, som har givet mig deres hånd på denne vej uden at slippe den. Nogle gange har det ikke været let, men jeres styrke og støtte har tilladt mig at få opfyldt in drøm og nå til det højeste.
Jeg tager afsked med jer efter 24 år med absolut dedikation, passion og drømme.
Jeg vil gerne have, at I husker mig som en Canterano, som gav ALT for sin klub. Tak af hjertet.
Fra nu af vil jeg juble over hver eneste titel og hvert eneste mål fra denne utrolige familie. Real Madrid er i mit hjerte.
Dette er et På Gensyn, Madridistas.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Adios capitan y gracias por todo!
Donde está la biblioteca?
En klubmand, der ikke brokker sig over spilletid, eller skaber drama ved forhandlingsbordet, men som altid er bundpålidelig når han får chancen. Dertil med alsidighed nok til også at kunne dække back-positionerne på et højt niveau.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at han har haft flere muligheder for at komme til store klubber, hvor han ville få en meget mere central rolle, og hæve en større månedsløn. Aldrig var han til at lokke.
Kæmpe spiller klubben siger farvel til, der virkelig indeholder alle nøgleværdierne til at slå i gennem i Madrid. Ydmyghed, arbejdsomhed og en gigantisk passion.