Real Madrid afviser ikke sidste forsøg på at hente Alphonso Davies
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spansk presse afviser Real Madrid ikke, at man vil gøre et sidste forsøg på at hente Alphonso Davies i de sidste dage af transfervinduet.
Det skyldes blandt andet, at Bayern München skal have skiftet strategi og ikke selv længere afviser at sælge ham, hvis han ikke snart underskriver en ny kontrakt med den tyske storklub og det har han foreløbig afholdt sig fra.
Real Madrid har dog fortsat ingen intentioner om at betale et voldsomt beløb for den canadiske venstreback og det menes, at man maksimalt vil betale 40 millioner €.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Men jeg synes samtidig ikke at vi har brug for hans profil. Ikke lige nu ihvertfald.
Jeg er stor fortaler for vores egen Mendy. Han er et defensivt monster. Forstiller mig at han bliver en vigtig brik for succes i denne sæson. Med Mbappe og Vini som instinkt trækker ud i venstre side, så mangler vi ikke Davies til at optage rummet derude.
Synes tilgengæld at det kunne være fedt med en højre back med lidt offensive tendenser. En der kan udfordre eller tag over for Carvajal når vi når slutningen af sæsonen. Ønske spiller hertil kunne være Frimpong (23år) eller Alexander Arnold (25år).
Sidst vi kiggede mod en La Liga klub for at hente en af vores egne hjem fik vi i en (meget) likeable reserve i Fran Garcia. Det samme ville være tilfældet med Miguel, som ikke vil løfte vores kvalitet betragteligt hvis overhovedet.Salix7 post=176881 skrev: Jeg føler mig ikke overbevist om, at Davies er den rette spiller for os - hvorfor satse på en spiller, der svinger så meget i niveau? Selv 30-40 mio euro lyder af voldsomt meget, når vi allerede har to-tre spillere i truppen, som kan dække den plads. Derudover kan vi kigge mod Girona, og hente vores egen spiller hjem igen til et mindre beløb - overser jeg noget med Davies eller hvad tænker I andre?
Det man får med Davies er et bevist verdensklasse potentiale, fremtidigt salgspotentiale, alsidighed, ungdommelighed, tydelige spidskompetencer og ikke mindst erfaring, trods den unge alder. Og så er der tale om en handel (relativ billig/gratis) der passer 1:1 ind i transferstrategien.
Jeg hænger mig ikke i det tilsyneladende store fald i niveau som er indtruffet over de senere sæsoner. Dette kan nye/rette omgivelser, holdkammerater og trænerstab ændre alverden på.
I kampe hvor vi slider i det offensive vil det være et stært våben at kunne skifte Davies ind for Mendy. I kampe hvor vi skal dominere fra start til slut vil han ligeledes være stærk at have til at dække hele den ene fløj fra kampens start. Mendy og Davies komplimenterer hinanden strålende, hvis man vægter at have forskellige muligheder.
Hvis man forlænger med Mendy giver handlen for mig dog ikke særlig meget mening, men jeg er også kæmpe stor fortaler for Mendy. Jeg ser derfor heller ikke Davies slå Mendy af på den korte bane, men jeg føler mig biased i det udsagn. Jeg ved ikke om der internt til det kommende halve/hele år desuden spekuleres i, at Mendy kommer til at spille kampe som stopper - det ville vel næppe være fodboldens største overraskelse hvis det skete. Hvis dette er tilfældet, er der i hvert fald endnu et argument i at hente Davies.
Ud med FranG, den dejlige dreng, ind med Davies og lad ham thrive i de bedste år i sin karriere.
Super enig i det du skriver.
Humlen, som du selv er inde på, bliver lidt fordelingen af spilletid mellem Mendy og Davies, hvor de begge skal være forberedt på at give afkald på nogle minutter.
Her vil Mendy nok starte i mange af de store kampe, og spørgsmålet er så om Davies vil kunne stille sig tilfreds med det.
Men vil man se flere storsejre mod de mindre hold, som vi gjorde i Ronaldo-æraen, er Davies en klar opgradering for nuværende. Lige så når holdet skal jagte en scoring. Davies skaber en meget mere potent overtalssituation end Mendy gør, hvor forsvarene næsten kan ignorere ham når han går med frem.
Synes det er en transfer der giver super god mening. Han kommer jo med alt det man håbede på at Fran kunne bidrage lidt med. Er pris og løn inde for skiven, og kan Mendy og Davies deles om spilletiden, giver handlen altså rigtig god mening.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(