Optakt: Real Madrid – Atalanta, Europæisk Super Cup

3 måneder 2 uger siden #85 af Matamoro
Vini, Jude, Militao og Valverde. Sikke nogle stjerner. Rodrygo må ryge ud af startelleveren. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg helst vil have Valverde eller Brahim i stedet på den plads

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 2 uger siden #86 af Real HWL
​Fremragende 2. halvleg. Det var en fornøjelse at se. Jude, Valverde og Vini, waoo. 
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 måneder 2 uger siden #87 af Dragam
Synes personligt at man burde tage imod citys tilbud på rodrygo, og bruge pengene på en cb.

Pt har vi både brahim, Güler og endrick der kan spille højrekanten, men som åbenbart er bag Rodrygo i hierarkiet. Og vi er VIRKELIG tyndt besat i det centrale forsvar.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

3 måneder 2 uger siden #88 af elle44
Synes bare man skulle bruge nogle penge på forsvaret uden at sælge nogen. Det jo ikke fordi vi er fattige
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NadaMás, Ramos4

3 måneder 2 uger siden #89 af Dragam

elle44 post=177067 skrev: Synes bare man skulle bruge nogle penge på forsvaret uden at sælge nogen. Det jo ikke fordi vi er fattige

​Vi er ikke fattige nej, men det er omvendt også tydeligt at vi ikke bare kan bruge løs. Og så er det også tydeligt at Rodrygo er førstevalg sålænge han er i truppen, og så er det bedre at han kommer videre for meget store penge.

3 måneder 2 uger siden #90 af Ramos4
Ift. de lange bolde fra Courtois så er det jo ikke noget nyt. Det er jo ikke fordi han eller Ancelotti har glemt, at vi ingen højre angribere har. Dummere er spillerne og trænerstaben trods alt heller ikke.

Jeg tænker vi slår den langt i situationer hvor modstanderne presser højt - og som i dag man-markerede - for at undgå at tabe bolden på vej frem i farlige situationer. Det er ikke skide kønt at se på, men det er fornuftigt og stort set risiko-frit.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

3 måneder 2 uger siden #91 af Mathiaska
I første halvleg var det meget evident, at vi kommer til at savne Kroos helt urimelig meget. Flot taktisk sat op af Atalanta må man sige. Og lige så flot justeret i pausen af Carlo og co. Det er imponerende at komme ud flere niveauer bedre. Og Vini kom ud og lykkedes pludselig med sine aktioner. Han havde godt nok en svag første halvleg.

Men jeg kommer aldrig til at forstå hvordan Carlo disponerer sin udskiftninger. Med så mange spillere på banen der ikke har været i kamp i preseason og kun trænet i hvad.. 8 dage - hvorfor dælen introducerer man ikke nogle af de indskiftninger tidligere.. Men nå nå, de må jo have en årsag til at køre en spiller som Jude fuldstændig helt og aldeles tom for kræfter. Han var helt ødelagt til sidst - og allerede efter 70-75 minutter skulle han bruge minutter på at overkomme dybe løb. 
For mig virker det som et unødigt fysisk pres med tanke på at vi skal spille igen i weekenden. Så kunne Jude m.fl. lige så godt være blevet skiftet ud tidligere, såfremt de igen skal starte på Mallorca søndag. Men Pintus og co ved bedre, det er klart. 

Flere er efter Rodrygo kan jeg læse. Han havde som resten af holdet en sløj første halvleg, men indgår rigtig flot i spillet i anden halvleg. Jeg tror bestemt der ligger et flot samarbejde mellem ham og Mbappe forude. Han skulle have scoret på Vinis heldige/magiske aflevering, hvor han knalder den på overliggeren.
At snakke om at sælge en spiller som i sæsonens første kamp overstråles af verdens tre bedste spillere er for mig useriøst. Hate it or love it, Rodrygo skal ingen steder og han vil også spille over 50 kampe i den kommende sæson :-) 

Og - i øvrigt. Jeg knuselsker Lunin og sikke en sæson sidste år. Men igen igår viser Courtois lige hvor god han egentlig er og hvor langt Lunin - og mange andre gode målmænd! -  egentlig har til elite niveau. Hold nu kæft han må træls at spille mod, han er virkelig svær at passere. 

Dejligt at se holdet igang igen. Så må det egentlig gerne bare blive søndag aften. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

3 måneder 2 uger siden #92 af Dragam

Mathiaska post=177079 skrev: I første halvleg var det meget evident, at vi kommer til at savne Kroos helt urimelig meget. Flot taktisk sat op af Atalanta må man sige. Og lige så flot justeret i pausen af Carlo og co. Det er imponerende at komme ud flere niveauer bedre. Og Vini kom ud og lykkedes pludselig med sine aktioner. Han havde godt nok en svag første halvleg.

Men jeg kommer aldrig til at forstå hvordan Carlo disponerer sin udskiftninger. Med så mange spillere på banen der ikke har været i kamp i preseason og kun trænet i hvad.. 8 dage - hvorfor dælen introducerer man ikke nogle af de indskiftninger tidligere.. Men nå nå, de må jo have en årsag til at køre en spiller som Jude fuldstændig helt og aldeles tom for kræfter. Han var helt ødelagt til sidst - og allerede efter 70-75 minutter skulle han bruge minutter på at overkomme dybe løb. 
For mig virker det som et unødigt fysisk pres med tanke på at vi skal spille igen i weekenden. Så kunne Jude m.fl. lige så godt være blevet skiftet ud tidligere, såfremt de igen skal starte på Mallorca søndag. Men Pintus og co ved bedre, det er klart. 

Flere er efter Rodrygo kan jeg læse. Han havde som resten af holdet en sløj første halvleg, men indgår rigtig flot i spillet i anden halvleg. Jeg tror bestemt der ligger et flot samarbejde mellem ham og Mbappe forude. Han skulle have scoret på Vinis heldige/magiske aflevering, hvor han knalder den på overliggeren.
At snakke om at sælge en spiller som i sæsonens første kamp overstråles af verdens tre bedste spillere er for mig useriøst. Hate it or love it, Rodrygo skal ingen steder og han vil også spille over 50 kampe i den kommende sæson :-) 

Og - i øvrigt. Jeg knuselsker Lunin og sikke en sæson sidste år. Men igen igår viser Courtois lige hvor god han egentlig er og hvor langt Lunin - og mange andre gode målmænd! -  egentlig har til elite niveau. Hold nu kæft han må træls at spille mod, han er virkelig svær at passere. 

Dejligt at se holdet igang igen. Så må det egentlig gerne bare blive søndag aften. 

​Ja, fordi det er da kun på baggrund af kampen igår, at jeg mener det vil være det bedste at sælge Rodrygo... kom dummere...

3 måneder 2 uger siden #93 af Real HWL
​Jeg kan godt lig Rodrigo. Men hvis man kan få kassen for ham skal han afsted. Lav eventuelt en handel med City hvor Rodri indgår. Gad godt se en midtbane i Real Madrid bestående af Valverde-Rodri-Billingham. Så kommer vi til at smadre alt og alle.

3 måneder 2 uger siden #94 af Dragam

Real HWL post=177082 skrev: ​Jeg kan godt lig Rodrigo. Men hvis man kan få kassen for ham skal han afsted. Lav eventuelt en handel med City hvor Rodri indgår. Gad godt se en midtbane i Real Madrid bestående af Valverde-Rodri-Billingham. Så kommer vi til at smadre alt og alle.

​Jeg kan også godt lide Rodrygo, men han er kun god på venstrekanten, hvor vi har 2 der er foran i køen. På højrekanten er brahim væsentligt bedre, og det er Güler nok også.
Men ja, det ville være en sindssyg lækker byttehandel med Rodrygo for rodri, hvor vi evt giver lidt penge oven i.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

3 måneder 2 uger siden #95 af Ramos4
Rodrygo gør hvad han kan på en uvant position, men helt godt bliver det aldrig på den højrekant. Altså Joselu scorede flere mål sidste sæson end Rodrygo på langt færre minutter - og det er jo ikke fordi han er en bedre spiller, men det siger lidt om hvad det betyder at spille sin favorit position.

I længden handicapper vi os selv ved at forsøge at tvinge Rodrygo ind på holdet. Vi spiller med tre venstrekanter fra start og det er måske alligevel for meget. Rodrygo er desværre den dårligste af de tre og bør derfor være indskifter eller blive solgt. Men jeg kan godt lide knægten - der er slet ikke noget der. Og vil altid huske hans to scoringer mod City i 2022.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

3 måneder 2 uger siden #96 af Real HWL

Dragam post=177083 skrev:

Real HWL post=177082 skrev: ​Jeg kan godt lig Rodrigo. Men hvis man kan få kassen for ham skal han afsted. Lav eventuelt en handel med City hvor Rodri indgår. Gad godt se en midtbane i Real Madrid bestående af Valverde-Rodri-Billingham. Så kommer vi til at smadre alt og alle.

​Jeg kan også godt lide Rodrygo, men han er kun god på venstrekanten, hvor vi har 2 der er foran i køen. På højrekanten er brahim væsentligt bedre, og det er Güler nok også.
Men ja, det ville være en sindssyg lækker byttehandel med Rodrygo for rodri, hvor vi evt giver lidt penge oven i.

Jeg mener også Brahim er bedre end Rodrygo på højrekanten. Tror vi ville være langt mere farlige oppe foran med Vini-Mbappe-Brahim. Men altså hvis Vini skal til Saudi Arabien, er det måske meget smart ikke at sælge ham :)Ville bare elske at se Rodri i Real Madrid.

Leveret af Kunena Forum