Ancelotti: Bellinghams position er ikke ændret
Carlo Ancelotti mødte pressen inden årets ligadebut mod Mallorca, og det kom til at handle om lidt af hvert og rigtig meget Mbappé.
Først handler det dog om den lange sæson, som endnu ikke er helt skemalagt.
- Vi ved ikke hvor mange turneringer vi skal spille i, for VM for klubhold og Intercontinental Cup er ikke helt klar endnu. Men vi vil konkurrere i dem alle, og i alle de kampe, vi har foran os. Ingen taler om en 'septet' (syv trofæer, red.). Kalenderen kræver, at vi kun fokuserer på de kampe, vi skal spille, startende med søndagens. Vi skal tænke på at forberede ting hver tredje dag, fordi det er det kalenderen kræver, men med dette hold kan vi konkurrere i alle turneringer.
Om Rodrygo:
- Han bidrager meget. I kampen mod Atalanta, når vi brugte en 4-4-2 arbejdede han defensivt på midtbanen. Det gjorde han meget godt, og det viser data også. Han bidrog meget både defensivt og offensivt.
Bellinghams position:
- Bellinghams position har ikke ændret sig i forhold til slutningen på sidste sæson. Han spiller altid til venstre, og det har jeg ikke ændret. Nogle gange går han ned og hjælper med at spille bolden ud, men hans offensive rolle er den samme.
Holdarbejde:
- Jeg kommer aldrig til at fortælle en spiller hvor mange mål han skal score, fordi jeg ved det ikke, og det gør han heller ikke. Jeg beder mine spillere om at give alt for holdet. Jeg fokuserer altid på, at vi arbejder som et hold, og det er sådan spillerne skal tænke. Alle har deres egen tekniske, taktiske eller motiverende kvaliteter, og de skal inkorporere dem på holdet.
Om truppen:
- Truppen er lukket, og nu skal vi vente 12 dage på, at vinduet lukker. Vi har ikke brug for centerforsvarere, fordi Alaba er snart tilbage. Vi har også unge spillere, der er klar til at spille for os. Desværre er Joan Martinez skadet, men vi har også Jacobo og Asencio. De kan bidrage til holdet.
Spillernes kvalitet:
- Mbappé, Vini Jr., Rodrygo og Bellingham har spillet sammen for første gang, og de havde ikke nogen problemer ved at kombinere. Gode spillere har det der skal til, og evnen til at spille med kvalitet. Jeg har ikke brug for at prøve andre ting, fordi de ved hvordan man spiller sammen.
Mbappés tilpasning:
- Vi forsøger at få alle nye Real Madrid-spillere til at føle sig komfortable. Et ekstraordinært talent er ankommet, og vi skal hjælpe ham til at tilpasse sig så hurtigt som muligt. Han er seriøs, beskeden og er startet meget godt.
Planlægning af sæsonen:
- Vi tænker ikke på næste sæson, altså 2025-26. Den starter måske tidligere, fordi der er VM (i 2026, red.), og det er derfor vi skal kigge på nogle ting. Spillerne skal hvile sig og have ferie. Vi overvejer at give enkelte spillere ferie i løbet af sæsonen, så de kan hvile sig. Det kan være en spiller ikke skal spille, men i stedet være hos sin familie. Det handler særligt om dem der spiller på landsholdet, fordi de er mere påvirket. De har ikke én dags ferie. Vi planlægger det med lægerne og trænerteamet.
- For eksempel skal Vini væk med landsholdet. Han spiller to kampe der, og når han kommer tilbage kan hvile i tre eller fire dage i stedet for at spille. Vi skal give ham tre dage til at gøre hvad han vil.
Real Madrid som LaLiga-favoritter?
- Favoritter eller ej, vi skal kæmpe mod alle hold i ligaen. De spanske holds kvalitet er klar. Det de spanske spillere har opnået til EM og OL taler for sig selv. Atlético, Barcelona og vi selv har styrket vores hold. Nu skal vi forberede kampene godt mod gode spillere.
- Det bliver en sjov liga. Jeg har set de første par kampe, og de har været gode. Der har været masser af action, få frispark, få stop i spillet, og de har været godt dømt. Vi er startet godt og skal fortsætte på denne måde. Det semi-automatiske offside-system vil hjælpe os meget, fordi det gør dommerarbejdet nemmere. Jeg håber det bliver en sjov liga, særligt for os.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Naar det er sagt, saa ville jeg elske at se den "data" han har paa Rodrygo, for det lyder da helt sindsygt det han siger. Ydermere saa synes jeg ogsaa det er underligt at han foersoger at forsvare Bellinghams position paa banen, der kan ikke herske nogen tvivl om at Bellingham mod atalante var en del af en 3-mands midtbanen, noget han stort set aldrig var (fra kamp start) i sidste season, mit spoergsmaal er, hvad er problemet, Bellingham gjorde det rigtig fint i den rolle, det er en rolle han kender fra sin tid i Dortmund (hvor han ogsaa ofte laa endnu dybere end han gjorde mod Atalanta), synes bare generelt det er et maerkeligt forsvar af noget stort set ingen ser som et problem?
Donde está la biblioteca?
Der er mange "journalister" der lever af at gøre et problem ud af alting, derfor siger han som han gør - det er ihvertfald min formodning.DeLaRed post=177130 skrev: Jeg er en af dem der altid har set en stor stjerne i Ancelotti, selvom jeg ikke altid er enig i hans tilgang og taktik, saa er han imo en af historiens absolut bedste traenere, og virker som et utrolig behageligt menneske.
Naar det er sagt, saa ville jeg elske at se den "data" han har paa Rodrygo, for det lyder da helt sindsygt det han siger. Ydermere saa synes jeg ogsaa det er underligt at han foersoger at forsvare Bellinghams position paa banen, der kan ikke herske nogen tvivl om at Bellingham mod atalante var en del af en 3-mands midtbanen, noget han stort set aldrig var (fra kamp start) i sidste season, mit spoergsmaal er, hvad er problemet, Bellingham gjorde det rigtig fint i den rolle, det er en rolle han kender fra sin tid i Dortmund (hvor han ogsaa ofte laa endnu dybere end han gjorde mod Atalanta), synes bare generelt det er et maerkeligt forsvar af noget stort set ingen ser som et problem?
Fair, det var ogsaa min prindelige tanke, og isaer ifht Rodrygo forstaar jeg det godt, omend jeg mener han bevaeger sig ud i en graazone naar han siger data, for der kan ikke vaeret meget positivt at fremhaeve hvis man virkelig dykkede ned i Rodrygo's data fra seneste kamp. Jeg studsede mere over Bellingham kommentaren, men maaske det bare er fordi jeg selv tager skiftet ned til midtbanen-trioen for givet, isaer taget i betragtning hvordan resten af truppen ser ud. Men du har nok ret, det er bare rent "politik".Dragam post=177131 skrev:
Der er mange "journalister" der lever af at gøre et problem ud af alting, derfor siger han som han gør - det er ihvertfald min formodning.DeLaRed post=177130 skrev: Jeg er en af dem der altid har set en stor stjerne i Ancelotti, selvom jeg ikke altid er enig i hans tilgang og taktik, saa er han imo en af historiens absolut bedste traenere, og virker som et utrolig behageligt menneske.
Donde está la biblioteca?