Real Madrid har mest effektiv spilletid i LaLiga

3 måneder 9 timer siden #1 af Nicklas
Statikstikeksperterne fra Opta holder øje med den...

Statikstikeksperterne fra Opta holder øje med den effektive spilletid i LaLiga, og her er der kæmpe forskel holdene imellem.

Den effektive spilletid indebærer al den tid bolden er i spil på banen, og fraregner altså tiden brugt på diverse spilstop.

I august havde Real Madrids kampe i gennemsnit 62:27 minutters effektiv spilletid, hvilket svarer til 62,8% af kampen. På 2. pladsen finder vi Atlético Madrid med 61:55 (62,3%), mens Girona runder top 3 af med 59:57 (60,1%). 

Og med en kamplængde, der ofte ligger omkring de 100 minutter er der altså rigtig meget spildtid i LaLiga. Helt "galt" ser det ud i Getafes kampe, der blot har en effektiv spilletid på 44:52 minutter, svarende til 44,1%. 

Se hele tabellen her:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 8 timer siden #2 af Ynadamás
Det er jeg faktisk overrasket over - det må være fordi, Real sætter boldene så hurtigt i gang, for modstanderne gør det da slet ikke. For mig er det noget af det mest dræbende for fodbolden.

I kampen mod Betis var der kun lagt tre minutter til i første halvleg. Og tiden stopper jo ikke ved de indlagte vandpauser. Jeg fatter det ikke.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 måneder 6 timer siden #3 af Madridista02
Mest effektiv spilletid, kan det ikke betyde at vi enten er meget på bolden eller at vi ikke begår nok professionelle frispark? Hvor er Barca fx så langt nede på listen? Jeg ville tro at de lå højt med deres spillestil taget i betragtning

Jeg savner Pepe :(

3 måneder 3 timer siden #4 af Jona
Tjah Barca vandt 2 af deres kampe meget sent ligesom de først kom foran mod Valencia i starten af 2 halveg så der har jo været en grund for modstanderen til at trække tiden. Samme kan selvfølgelig siges om RM der ikke ligefrem har afgjort deres kampe tidligt men der tror jeg forskellen er at Barca's presspil fungerer så godt at modstanderen kun hviler på bolden når den er ude af spil. Med det sagt skal sådanne statistikker jo tages med et gran salt når der er så lidt data at trække fra at en slem kamp er nok til at bestemme om du ligger øverst eller nederst

Leveret af Kunena Forum