Real Madrid har mest effektiv spilletid i LaLiga
Statikstikeksperterne fra Opta holder øje med den effektive spilletid i LaLiga, og her er der kæmpe forskel holdene imellem.
Den effektive spilletid indebærer al den tid bolden er i spil på banen, og fraregner altså tiden brugt på diverse spilstop.
I august havde Real Madrids kampe i gennemsnit 62:27 minutters effektiv spilletid, hvilket svarer til 62,8% af kampen. På 2. pladsen finder vi Atlético Madrid med 61:55 (62,3%), mens Girona runder top 3 af med 59:57 (60,1%).
Og med en kamplængde, der ofte ligger omkring de 100 minutter er der altså rigtig meget spildtid i LaLiga. Helt "galt" ser det ud i Getafes kampe, der blot har en effektiv spilletid på 44:52 minutter, svarende til 44,1%.
Se hele tabellen her:
53:33 - @FCBarcelona, the only team to win their first four games in @LaLigaEN 2024/25, have the 5th lowest average time in play in the competition (53:33). August. 🗓️ pic.twitter.com/U2PpZYqZrR
— OptaJose (@OptaJose) September 2, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I kampen mod Betis var der kun lagt tre minutter til i første halvleg. Og tiden stopper jo ikke ved de indlagte vandpauser. Jeg fatter det ikke.
- Madridista02
- Platin bruger
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(