4.929 dage.....og vi tæller videre.

13 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid var lørdag aften på besøg på Estadio Vicente Calderón  til mødet med Atlético Madrid, som man ikke havde tabt til i 4.929 dage. På trods af en drømmestart til hjemmeholdet, er alt dog fortsat ved det gamle og Real Madrid kunne drage hjem med en sejr på 1-2 efter et opgør, som ikke vil blive husket for sit medrivende spil.

Denne gang skulle Atlético Madrids chancer dog være større end nogensinde, for José Mourinho stillede med en særdeles reservepræget start-opstilling, hvor især forsvaret var hårdt ramt og det skulle man få første bevis på allerede efter tre minutters spil, hvor hjemmeholdet fik tilkendt et frispark, som Diego López kun kunne halvklare, men Nacho var åbenbart så benovet over at være i startopstillingen, at han valgte at stå stille og kigge på at Godín kunne sende en tværaflevering ind i panden på en lige så fri Falcao, som let kunne heade bolden i mål.

Real Madrid virkede efterfølgende rystede over for et hjemmehold, som virkelig havde fået blod på tanden, men som det har været i mange af de senere års opgør mellem de to, så skal der ikke meget til at tippe læsset for Atlético Madrid, som efter 14 minutters spil måtte se deres egen Juanfran få sidste berøring på bolden, inden den strøg ind bag Courtois til udligning efter et frispark taget af Ángel di María.

Kampens indledning var præget af mange frispark og stillet over for dommer Pérez Lasa, som ikke tolererede noget, betød det at de første 20 minutter bød på fire gule kort, heraf tre til Real Madrid. Der kunne dog generelt ikke indvendes noget mod advarslerne, selv om kampen ikke på noget tidspunkt udviklede sig i ond retning.

De mange frispark betød også, at der aldrig for alvor kom flow i spillet, men Real Madrid efterhånden kampen under kontrol, selv om man ikke kom frem til mange chancer. Det havde Atlético Madrid til gengæld lettere ved, når de nåede frem til Real Madrids straffesparks-felt, men den sidste præcision manglede.

Det gjorde den også for Benzema fem minutter før pausen, da han blev spillet helt fri af Ángel di María, men han afsluttede desværre lige på Courtois og dermed blev det ved 1-1 ved pausen.

Ingen af holdene foretog udskiftninger til anden halvlegs start, som spillemæssigt næsten kun kunne blive bedre end den triste og grå første halvleg, de to hold præsterede. I første omgang var billedet dog det samme med Real Madrid mest på bolden, men med Atlético Madrid med de største chancer, uden at det dog blev rigtig faretruende.

Det var dog tydeligt, at Pepe og Khedira aldrig fik fat i midtbanen og derfor var det også en naturlig konsekvens, at Xabi Alonso blev sendt til opvarmning, men inden han nåede at komme på banen, havde Ángel di María bragt Real Madrid foran efter en flot frispilning af Benzema, som ellers ikke gjorde det store væsen af sig.

Og selv om Atlético Madrid bestemt ikke havde gjort sig fortjent til bedre, så må det alligevel skræmme dem at være vidne til, hvor lidt der skal til for Real Madrid-scoring i de indbyrdes opgør.

Xabi Alonso kom alligevel på banen, men det var i stedet for Kaká, som da heller ikke denne aften beviste, at han er pengene værd, men han skal dog have, at han leverede en fornuftig arbejds-indsats. Få minutter efter blev også Essien udskiftet med henblik på tirsdagens kamp mod Dortmund og i stedet kom Varane på banen.

Atlético Madrid gik naturligvis anderledes offensivt til værks med sine indskiftninger og med 20 minutter igen, kom Adrián López på banen i et forsøg på at vende kampen, men han kan ikke finde rytmen fra sidste sæson.

Generelt havde Real Madrids hårdt prøvede defensiv godt styr på Atlético Madrids angribere og derfor tæller vi nu videre fra 4.929 dage og foreløbig frem til Copa del Rey-finalen, hvor Atlético Madrid får en ny chance til at slette den kedelige rekord. Det vil dog kræve væsentligt mere end man formåede denne aften.

Kampfakta:

Atlético Madrid – Real Madrid 1-2 (1-1)

1-0 Falcao (3.)

1-1 Juanfran (14., selvmål)

1-2 Di María (62.)

Tilskuere: 54.851

Dommer: Pérez Lasa

Gule kort: Luis, Koke, Raúl García, Costa (Atlético Madrid), Albiol, Khedira, Pepe, Morata (Real Madrid)

Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Diego, Essien (Varane, 69. min.), Carvalho, Albiol, Nacho, Pepe, Khedira, Di María (Modric, 76. min.), Kaka (Xabi Alonso, 66. min.), Morata, Benzema

Atlético Madrids hold: Courtois, Juanfran, Godín, Miranda, Filipe Luis, Mario, Gabi, Koke, Raúl García (Adrián, 71. min.), D. Costa, Falcao.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• StefanR
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #2 af StefanR
Besvaret af StefanR på emne 4.929 dage.....og vi tæller videre.
Som jeg nævnede i et andet indlæg tidligere, er jeg langt fra tilfreds.. så defensivt hold på banen, utallige dårlige fejlafleveringer er simpelthen ikke Madrid værdigt. Jeg ved godt at vi måske har den vigtigste kamp i sæsonen påtirsdag, men Mourinho gør det bare svært for mig at kunne lide ham.

Vi spillede elendigt fodbold med så mange defensive spillere på banen.. sidder virkelig tilbage med en dårlig smag i munden.
Det er svært at sætte D. Lopez af, men man kunne godt unde Casillas at få lidt spilletid idag

Diego Costa var til gengæld lige så usympatisk som altid. Ville gerne se en Pepe med Rabies efter Costa.

13 år 3 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Jeg er fuldt ud tilfreds. Tre points over Lillesøster, ingen skader og videre til tirsdagens kamp.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 3 måneder siden #4 af Daniel
Nacho spillede faktisk en imponerende god kamp. Den bedste som jeg lige kan erindre for førsteholdet. Morata var tværtimod en skygge af sig selv - fight er ikke altid nok!

Di Maria var med afstand kampens bedste spiller. Det var dejligt at se ham træde i karakter og levere en iøjnefaldende indsats, i fraværet af Ronaldo, Özil osv....

Tirsdag venter....... mine fingrer af stadig krydset!

13 år 3 måneder siden #5 af Dios
Ufatteligt hvordan lillesøstrene overhovedet ligger på en tredje plads. Elendighed er vel passende.

Ellers var det skræmmende og se på Benzema lulle rundt på banen. Han gider jo tydeligvis ikke. 1 sæson mere, og så må det være ud, eller som fast reserve. Det der går jo ikke!

Fangede mig selv i og halv juble, da Lopez lavede et drop. Det er på ingen måde fair overfor Lopez, for jeg kan virkelig godt lide ham, og han er en fantastisk målmand, men det piner mig Casillas bliver behandlet på den måde. Det samme skete imod Adan, hvor folk i sympati med Casillas kørte en uhyggelig unfair hetz imod ham. Alt sammen skyldes Mourinho.
Får virkelig kvalme af tanken om det. Mourinho stiller op med 2 stamspillere idag, og alligevel er den ene af dem Lopez. Føj!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

13 år 3 måneder siden #6 af mortenj
Har aldrig rigtig været nervøs for at vi skulle tabe før et El Derbi, men det var jeg sgu lidt før gårsdagens kamp mod lillesøster. Men min nervøsitet skulle blive gjort til skamme, for hold da op, hvor var Atletico dog tamme. Vi havde ikke engang Cristiano med, og jeg har set bundhold i La Liga præstere bedre mod os hvor vi ikke har haft Cristiano på banen. En dejlig sejr var det i hvert fald, med reservehold og vi slap for skader.

Klar til en remontada mod Dortmund!

Diego Lopez var ikke overbevisende i går. Kald det for en hetz eller ej, men han var ikke overbevisende i hvert fald. Jeg sad også og jublede indeni mig selv da Lopez droppede og da han på et tidspunkt havde en lidt usikker situation med et udspark. Det må være fordi jeg har ondt af Casillas og i bund og grund bare vil have Lopez af holdet - han har været en fin erstatning mens Casillas har været skadet, men nu er det altså tid for Lopez til at sige hej til bænken og tid for Casillas til at sige hej til pladsen mellem stængerne - det vil være bedst for klubben og bedst for Casillas.
I går tænkte jeg: "Endelig lavede Diego Lopez en fejl" - men jeg tror også at det bunder i, at Mourinho har fucket fansene og deres tankegang op med hans målmandscirkus; Først Casillas, så Adan, så Casillas, så Lopez.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved mortenj.

13 år 3 måneder siden #7 af Doc.juego
ikke den flotteste spillede kamp vi har haft, men der er mange ting at se på.

1) Diego Lopez har været en fantastisk erstatning, og jeg er virkelig glad for ham, men i går ser man deffinitivt at det er på tide at give Iker en chance mere. den præstation var IKKE acceptabel, og første mål var ene og alene hans skyld. Tak for de gode måneder Diego, men nu skal du tilbage på Bænken, som hele tiden var planen med dit klub skifte, du har dog vist at du er en god reserve målmand, men disse drops går ikke imod Dortmund.

2) mange bliver nok sure nu, men igen synes jeg at det var tydeligt at Moratta simpelthen ikke er god nok lige nu. Måske bliver han det om 2 år, men han spillede mega ringe. han satte nærmest ikke en fod rigtig. Han fik en ilddåb med et mål efter kort tid, og blev så skiftet ud kort efter pga. et rødt. Dér tænkte jeg at han var fantastisk, men i de 2 kampe siden da, har han vist at han ikke er klar til første holdet endnu, lej ham ud en sæson, og giv ham en på bænken, så er han måske klar.

3) Pepé spillede heller ikke særlig flot, mange fejl afleveringer, intet tempo, han går ikke som midt bane, og jeg ser ham helst forlade klubben.

Generelt viste ikke sørlig mange spillere tænder, dog synes jeg Nacho var ok. ligeså med Di Maria der spillede en OK kamp. Jeg synes også Kaká skal have ros, han var konstant bold søgende, og løb meget, han lykkedes desværre ikke med så meget, og det gør at han ikke var en stor succes på banen, men med et hold hvor den eneste anden der næsten viste noget var Di Maria, havde han det også svært, men jeg synes at det er vigtig at han i det mindste forsøgte, og ikke gjorde nogle håbløse ting, han prøvede nogle gange at drible, hvilket ikke gik så godt, han prøvede at lave nogle hurtige kombinationer med Moratta, men Moratta misforstod alt i de situationer, og spillede håbløst. Kaká havde det svært på banen, men har forsøgte, og med et bedre hold omkring ham end 2 holdet, tror jeg godt der kunne komme noget godt ud af det. (måske med en Özill på banen samtidig? og måske også en Modric og Ronaldo)

Alt i alt.

Casillas tilbage mod Dortmund, hvis ikke dette sker, må det være tydeligt at det for Mou ikke handler om proffesionalitet, men om et personlig opgør med Casilias, Diegos præstation var ikke god, og alt for usikker til Dortmund.

Jeg håber at se en offensiv opstillign mod dortmund,måske:

casilias
essein Varane Ramos Contrao

Modric Khedidra

Di Maria Kaká Özil
Ronado

Benzema og Higuain score jo alligevel ingen mål, så måske med Ronaldo på toppen?
Xabi var langsom og for nem at lukke ned sidst, så måske man skulle prøve med Modric?

Jeg tror denne opstilling ville give meget mere hurtigt og flydene spil med mere possesion. og vi skal score minimun 3 mål.
jeg så gerne at vi prøvede en anden opstilling end.
4-2-3-1 Men det ved jeg godt ikke sker, så vil slet ikke spekulere mere over opstilling der.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Doc.juego.

13 år 3 måneder siden #8 af mortenj
Jeg er enig i, at det kunne være en god ide at sætte Modric ind i stedet for Alonso.
Jürgen Klopp havde nemlig stor succes med at lukke Alonso ned og dermed også hele Real Madrid ned.

Dog er jeg ikke enig i, at Ronaldo skal på toppen. Det er en plads han ikke kan lide at spille, han spiller der KUN af nød så jeg tror ikke det vil fungere..

Jeg ved simpelthen ikke hvem af Benzema/Higuain der skal spille. Higuain gjorde det jo ikke specielt godt fra start i Dortmund, så lad os da bare prøve med Benzema fra start af på tirsdag.

13 år 3 måneder siden #9 af anes
Folk herinde er virkelig alt for hårde ved Diego Lopez, det er som om alt er glemt omkring de drop Casillas har lavet i sæsonen alle de tvivlsomme indgreb som virkelig har kostet og gjort ham middelmådig i denne sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 3 måneder siden #10 af JesperA
Jeg synes Diego Lopez så meget usikker ud mod Atletico og koster et mål, og han lavede altså også et kæmpe drop på Riazor. Når det så er sagt, så er det jo svært at vurdere når vi ikke ser Iker spille overhovedet.

Men det er da klart at man bliver i tvivl om hvorvidt den bedste keeper spiller, når Mourinho tidligere på sæsonen har sat Casillas af til fordel for Adán, hvilket i mine øjne er så langt fra at være i holdets sportslige interesse, som det kan komme. Det var tydeligt at der lå noget andet end det sportslige til grund for den disposition. Havde Adán været førstevalg endnu hvis han ikke var blevet udvist mod Sociedad? Det tror jeg faktisk han havde.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, rezamadridista, MMM

13 år 3 måneder siden #11 af anes
Det er så din opfattelse, Diego Lopez har lavet nogle helt vanvittige redninger noget som Casillas ikke har formået i denne sæson. Det var faktisk tiltrængt og prøve med en ny målmand for Casillas var virkelig ringe på det tidspunkt af sæsonen og desværre klarede man ikke situationen ordentligt og det hele blev en farce med Adan, det var en dum måde det skete det skal der ikke være nogen tvivl om.

13 år 3 måneder siden #12 af rezamadridista
Alle målmænd, ja endda alle fodboldspillere har op- og nedture i deres karriere. Tidligere i sæsonen havde Casillas en formdyk som kostede og lidt her og der. Lopez' formdyk vil en eller anden dag også komme, hvis den ikke allerede har ramt ham, siden kampen mod Bilbao.

Faktummet er dog bare at det ikke er acceptabelt at blive ved med at nævne Casillas' formdyk som han havde nogle måneder siden.
Hvem ved, måske er han den gode gamle Casillas som vi kender ham.

Så længe Casillas ikke får sin kamp i en liga der allerede er tabt, så har vi alle, al retten til at stille spørgsmåltegn til at Casillas sidder på bænken. Også selvom Lopez har lavet nogle vanvittige redninger.

Hvis det så endte med at være en ren og skær magtkamp fra Mourinhos side af, så kan vi i slutningen af sæsonen ærgre os over to ting.
1. Casillas redninger, der er mindst ligeså gode som Lopez'
Og 2. Det effekt han har for spillerne og fansene ved at han simpelthen er tilstedeværende.

Og punkt 2 er, for mig, næsten ligeså vigtigt som punkt 1 i forhold til kampen på tirsdag.
Nøj hvor ville fansene blive vilde, hvilket så senere hen vil resultere i, at markspillerne for en kæmpe mental boost.

Om man har fået mini orgasmer af Lopez's redninger eller ej, så vil en bænket Casillas på tirsdag, være et tab for os alle.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved rezamadridista.

Leveret af Kunena Forum