Ancelotti: Kan vise sig at blive et godt point til fremtiden

1 måned 3 uger siden #1 af Benzeron
Real Madrid smed sejren i...

Real Madrid smed sejren i de døende minutter imod Atlético Madrid i går aftes, og efterfølgende havde Carlo Ancelotti følgende at sige om kampen:
- Jeg tænker altid positivt. Ikke negativt. Med tanke på hvad der skete her sidste år, kan det være et godt point til fremtiden. Vi har også hentet et point på ligaens førerhold, og vi er inde i en god stime med alle de kampe, vi spiller. Nu fokuserer vi på onsdagens kamp.

- Dette uafgjorte resultat føles lidt anderledes, fordi vi var så tæt på at vinde, men det, der skete, kan ske, fordi modstanderne er stærke, de har evner og meget kvalitet. Det er en skam, at det skete i de sidste minutter. Vi gjorde det rigtig godt, da vi tog føringen og kontrollerede kampen. Vi var meget tæt på. Vi kæmpede videre. Vi er ikke fortvivlede over det. Det er altid en mulighed, at det bliver uafgjort her.

Et fair resultat?
- Begge hold kontrollerede spillet. Det kunne ske, og vores mål var at forsvare bedre end sidste år, og det gjorde vi. Vi kunne have haft mere fart i spillet, men man skal huske, at vi spiller mange kampe, og tempoet kan ikke være på fuld kraft i hver kamp.

Udligningen:
- Når man er foran med fem minutter tilbage, er der kun én ting, man skal gøre: forsvare. Det gjorde vi, og vi gjorde det rigtig godt det meste af kampen, men det var et rigtig godt træk, en perfekt stikning, og de scorede et mål.

Note:
- Man behøver vel ikke at forsvare. Man kan også kontrollere kampen og holde modstanderen fra muligheder. Og man kan i hvert fald holde sig fra at skabe total kaos med et have af forsvarsspillere, ingen frontløbere og total forvirring med sine udskiftninger.

Om kampstoppet i anden halvleg:
- Det var det rigtige for dommeren at gøre. Vi var nødt til at stoppe kampen i ti minutter. Vi ændrede et par ting i omklædningsrummet, og vi startede igen. Ingen kunne lide denne afbrydelse, men dommeren havde ret. Jeg tror ikke, at holdet mistede noget på grund af afbrydelsen. Det påvirkede begge hold på samme måde. De kastede en lighter, og kampen blev stoppet to gange. Dommeren sagde, at vi skulle hvile i ti minutter, og efter det ville vi starte igen.

Skal Atlético straffes?
- Jeg er kun træner, og jeg skal bare forholde mig til mit holds sportslige præstationer. Dette er en anden sag, og folk, der har mere erfaring med det end mig, vil træffe de rigtige beslutninger.

Udskiftninger:
- Jeg fortryder intet. Disse udskiftninger blev kun foretaget, fordi spillerne var trætte.

Note:
- Der findes formentlig ingen, der har noget imod en udskiftning, hvis en spiller død og pine skal skiftes ud på grund af træthed. Men resultatet af at have seks forsvarsspillere inde på samme tid er forhåbentlig et eksperiment, der ikke skal forsøges igen, uanset hvor stort behovet er for at forsvare sig. For det hjalp på ingen måde med netop det.

Tchouaméni og Camavinga:
- Camavinga har det fint, men han har haft en skade i 40 dage, og det var ikke rigtigt for ham at spille i en intens og hårdt kæmpet kamp. Hans chancer for at spille onsdag er gode. Tchouaméni gjorde det godt. Han havde en god tilstedeværelse på bolden og var defensivt solid.

Om at Rüdiger og Militão igen havde byttet plads i midterforsvaret:
- De gjorde det godt mod Alavés, men i anden halvleg skiftede jeg dem, fordi Militão var lidt mere utilpas i et par situationer, når vi spillede bolden ud. Derfor gik vi tilbage til den oprindelige opstilling.

Note:
- Så mangler vi vel bare forklaringen på, hvorfor der er behov for dette skifte i første omgang?

Endrick, der igen hakkede på mål langt udefra i en situation, hvor Bellingham kom stormende frem til venstre:
- Det var ikke en lige så klar chance som den mod Stuttgart. Han kunne have spillet bolden til Bellingham, men jeg ser det ikke som noget stort drama.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #2 af Mas
Hej Madridista.dk
Kan vi ikke droppe de “noter” som bliver tilføjet af skribenten? Det er et interview som i ligger op, så vi alle kan få glæde af det. Hvis jeg gerne vil høre nogens “noter” omkring interview kan man læse det inde i jeres glimrende debat-forum.
Det andet bliver en anelse negativt. Man kommer her for at læse et interview af Carlo Ancelotti. Hvorfor skal jeg også læse skribenten’s kritik af ham og i en grad der lyder meget uprofessionel.
Det her som exemple: - “Man behøver vel ikke at forsvare. Man kan også kontrollere kampen og holde modstanderen fra muligheder. Og man kan i hvert fald holde sig fra at skabe total kaos med et have af forsvarsspillere, ingen frontløbere og total forvirring med sine udskiftninger.”

Jeg synes ikke det hører hjemme her. Det er en helt fin holdning at have - men kan vi holde det til debat forummet?
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 måned 2 uger siden #3 af Benzeron
Hej Mas

Her får du lige svaret fra den ansvarlige skribent :)

Jeg har nok i virkeligheden bare svært ved at dy mig! Men jeg synes, det er en god pointe, du har med at den slags hører bedre til under debatforummet, så jeg vil holde igen med de holdningsbaserede noter. Jeg kan ikke love, at de helt forsvinder, men så vil de fremadrettet blive objektive små nedslag, fx hvis en udtalelse er en reference til en tidligere ytring eller lignende. Tak for saglig konstruktiv feedback!
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe, Madridista02, Dragam, Mas

1 måned 2 uger siden #4 af NadaMás
​Jeg synes egentlig at det er meget fedt, da et interview enkeltstående kan tilgås på alverdens sites. Kommentar/noter til udtalelserne giver jo blot et nuanceret/udfordrende/kritisk billede af interviewet, og tilbyder flere tanker end de der kommer fra en træner, som jo udtaler sig med mange flere forbehold end en fan kan.

Men omvendt gør det mig heller ikke noget, at de personlige holdninger hovedsagligt bliver på forum - Men skribentens tanker gør efter min mening kun et interview mere interessant at læse, da de nogle gange kan være ret så tørre. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Benzeron

Leveret af Kunena Forum