Officielt: Vinícus kåret som FIFA The Best Men’s Player
Modsat Ballon d’Or-kåringen er retfærdigheden her til aften sket fyldest, idét Vinícius fortjent og forståeligt er blevet kåret som The Best Men’s Player 2024 af FIFA.
Kåringen uddeles på baggrund af præstationerne fra august 2023 til samme måned året efter og tæller derfor bl.a. et spansk mesterskab, en Champions League-titel med et mål i finalen, et hattrick imod Barcelona og meget, meget mere.
Kåringen uddeles på baggrund af stemmer fra et panel af trænere og anførere for herrelandsholdene, et udvalg af journalister og fans fra hele verden, der har registreret sig på FIFAs hjemmeside.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Jeg synes også vi skulle være ved Balon d'Or kåringen og generelt steppe op som en gentlemanklub som vi er. Jeg tror det er mere til historien der måske kommer frem engang i fremtiden. Ellers er det meget atypisk Real Madrid, synes jeg.
Hvad angår The Best, så er det jo i forbindelse med kampen i dag at vi alligevel er tilstede og arrangementet i går er i tråd med kampen i dag. Så der ser jeg ingen sammenhæng mellem de to begivenheder.
Men priserne er jo så ligegyldige at det helt håbløst de fylder så meget i 2024. At Messi er på listen af bare en kæmpe fadæse. Han har spillet Sunday League i flere år. Generelt synes jeg The Best har ramt skævt med mange af deres top 3 desværre.
Hertil så er klubberne, spillerne og trænerne jo vildt bias. Kimmich har ikke Vini, Ståle har ikke, Riemer har ikke. Hvis man ikke har ham i top 3, så er man jo ikke objektiv når man vurderer. Rodri, Vini skal være i top tre hos alle og så kan det være individuelt om det som nr. 1 eller nr. 2. Tredjepladsen står nok mellem Jude, Haaland og Carvajal. Overordnet har spillerne og fansne heldigvis talt og de er jo ingen tvivl. Men journalister og trænere har åbenbart et problem med Vini - og det nok ikke det fodboldmæssige.
Håber de dropper de her kåringer, men det gør de desværre nok ikke.
Og ja jeg er nok heller ikke helt objektiv i min behandling af Vini. Han er vores dreng, men selvfølgelig bør han som minimum være i top 3 hos alle.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Men lige nu synes jeg primært, at det er Vini som er pinlig. Alt det der gejl han skrev efter kåringen som The Best udstiller han bare yderligere.
Mine sønner er efter mig, når jeg siger det, men hold nu kæft, hvor er jeg træt af Vini. Han er en klassespiller, men jeg tager ofte mig selv i at ønske ham langt væk fra klubben.
Tænk hvis det her kun er begyndelsen og vi skal se på hans evige brok og film de næste 10 år. Suk.
Helt enig. Det er sørgeligt at se på og især på vores breddegrader blandt tilhængere og journalister bliver det taget ilde op. Egenligt også hos mange modstandere. Spillede han ikke for Real Madrid, så havde man nok også været i mod ham. Her minder han jo meget om Neymar.Al-Andaluzz post=181047 skrev: Enig i, at Real kunne have håndteret den her sag langt bedre, selvom det da absolut var en forståelig skuffelse for både fans, Real og Vini.
Men lige nu synes jeg primært, at det er Vini som er pinlig. Alt det der gejl han skrev efter kåringen som The Best udstiller han bare yderligere.
Mine sønner er efter mig, når jeg siger det, men hold nu kæft, hvor er jeg træt af Vini. Han er en klassespiller, men jeg tager ofte mig selv i at ønske ham langt væk fra klubben.
Tænk hvis det her kun er begyndelsen og vi skal se på hans evige brok og film de næste 10 år. Suk.
Skal jeg sætte mig i hans og Neymars sted (jeg er ikke i deres ringhjørne umiddelbart, men er stor fan af begge for deres fodboldevner), så er der lidt om snakken. Som Mbappe siger, så bliver der talt så meget bullshit om dem i presse, som ikke er i nærheden af sandheden. Jeg tror ofte han også henviser til dette samt hans kummerlige opvækst i den brasilianske favela, som sort i en hvid mands sport mv. Han er selv skyld i meget, men aldrig i mit liv har jeg oplevet en hate på en spiller som ham. Noget er berettiget, men andet er absolut ikke. De tjener kassen, men det også bare rimeligt med hensyn til alt det shit de skal være vidne til omkring deres personligheder.
Jeg har selv boet i Brasilien i to år og her er der et HELT andet billede af Vini og Neymar. De er guder og de bakker dem 100% op og er enige i den modgang han møder i Europa. Præsident Lula udtaler sig ofte på vegne af den hetz Vini møder i Spanien bl.a. om racisme. Det kan man være enig i eller ej, men han taler altså også for 200 mio. brasilianere når han taler. Også et meget personligt opslag Ronaldo lavede til Vini. Hele Vini Vidi Vici er også en overskrift den spanske presse kom med engang, så det synes jeg egenligt bare er sjovt han selv bruger. Og alt andet lige er det bare flot han er kommet fra fattigdom, til Castilla og så til hvor han står i dag. Det er nok de færreste der troede på ham i så høj grad. Jeg tager hatte af for ham og jeg tager min Vini 7 trøje på i aften.
Jeg tror i øvrigt ikke at Vini har taget valget om ikke at deltage ved Balon d'Or. Han har måske haft en mening, men den beslutning tror jeg Perez tager.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
De fik begge denne information ca. to uger inden selve ceremonien, så de kunne forberede sine respektive brandingkampagner. Vini fik det naturligvis også afvide, hvorfor han kunne sige det til Gavi på banen i Clasico.
Men arbejdet på de her brandingkampagner har jo kostet tid og penge, og alle i Real føler sig jo med god grund lidt snydt.
Man har fået en ting afvide, og dagen før, får man pludselig noget andet afvide. Det er jo en tabersituation uanset hvordan man vil se på den - Her vælger klubben så at udeblive.
Såfremt denne her udlægning, som var den jeg stødte hyppigst på, er sand, så synes jeg at det er en naturlig reaktion, hvilket dog stadig ikke gør den særlig charmerende.