Alaba klarmeldt igen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
David Alaba er langt om længe klarmeldt for Real Madrid og den 30. december indtræder han officielt i spillertruppen igen som en kampklar spiller.
Her vender Real Madrids spillere tilbage fra ferie og det bliver med østrigeren som fuldgyldigt medlem af truppen og det sker efter mere end et års pause.
Det har været en hård genoptræning for den 32-årige spiller, som undervejs har haft flere tilbagefald og også har været under kniven efter den første korsbånds-operation for at sikre ham mod flere tilbagefald.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Imo er der over 50% chance for at han kommer til ogsaa at sidde ude noget af foraaret pga overbelastnings skader.
Donde está la biblioteca?
Jeg vil sige, at jeg vil være stærkt overrasket, hvis han kan spille kontinuerligt fremadrettet. Det er virkelig en skam at man gav han så stor og lang kontrakt.DeLaRed post=181130 skrev: Paa banen med ham saa hurtigt som muligt saa han kan blive skadet igen ;-)
Imo er der over 50% chance for at han kommer til ogsaa at sidde ude noget af foraaret pga overbelastnings skader.
Tjo - Historikken fortæller jo at han nok bliver skadet igen, men hvis vi kan have ham som 3. valg frem til 2026, hvor han også kan hjælpe med at føre Joan Martinez frem, synes jeg hans kontrakt har været retfærdiggjort. Her lever han selvfølgelig højt på hans imponerende debutsæson. Kontrakten skal selvsagt ikke forlænges.Dragam post=181131 skrev:
Jeg vil sige, at jeg vil være stærkt overrasket, hvis han kan spille kontinuerligt fremadrettet. Det er virkelig en skam at man gav han så stor og lang kontrakt.DeLaRed post=181130 skrev: Paa banen med ham saa hurtigt som muligt saa han kan blive skadet igen ;-)
I denne sæson regner jeg med at der ikke går forfærdeligt længe, inden han slår af Tchouameni af.
Det store spørgsmål for mig i centerforsvaret er Militao. To ACLs, en i hvert knæ. Han bliver næppe den Militao vi så i 21/22-sæsonen igen. Han var ellers ganske stærk på denne side af sommeren, efter hans første skade.
Så både Alabas exit i 2026, og Militaos plausible nedsatte niveau, gør jo at der skal handles.
Martinez er ung nok til at jeg regner med at han kan komme ovenpå sin ACL, og kan forhåbentligvis få mange Castilla-kampe, krydret med en perifær rolle på førsteholdet næste sæson. Håber virkelig at han kan blive til en stor skikkelse i det fremtidige forsvar.
- 9eren
- Gæst
-
Men der er altså en del centrale forsvars spillere på vej frem fra akademiet.
Så det er ikke fordi vi har totalt hastværk på at skulle købe spillere til forsvaret.
edit
Lamini Fati står stadig på Leganes B. Så spørgsmålet er om der er sket et skifte eller ej.