Officielt: Alphonso Davies bliver ikke Real Madrid-spiller

Noget kunne tyde på, at Alphonso Davies primært brugte Real Madrid til at få en ny, lækker kontrakt hos Bayern München. Og det ser ud til at have virket, for den sydtyske storklub har her til aften gjort det officielt, at canadieren forlænger sin kontrakt til 2030.
Ifølge AS havde Real Madrid aldrig tænkt sig at nærme sig de lønkrav, Davies efter sigende stillede, og angiveligt skulle han nu også kunne kalde sig en af de bedst betalte spillere i Bayern München. Ganske imponerende forhandlet hjem på baggrund af et niveau, der nærmest synes at være dalet, siden han var med til at baske Barcelona med 8-2 for nogle år siden.
Real Madrid står som sådan heller ikke og mangler en venstreback, og mange vil måske endda se det som en positiv nyhed, så man i givet fald kan forstærke sig med Miguel Gutiérrez fra Girona i stedet, hvis det bliver aktuelt.
AS melder, at også Joshua Kimmich skulle være tæt på at forlænge. En spiller, som Real Madrid i højere grad kunne have brug for.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
- 9eren
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg synes, at der er en lidt bekymrende tendens til at miste spillere, som vi øjensynligt har været efter gennem længere tid. I sommer var det Leny Yoro og nu er det Alphonso Davies. Og det er vel at mærke på positioner, hvor vi enten akut mangler folk eller hvor man godt kunne trænge til en opgradering.
Jeg har det såmænd fint med, at Real Madrid opstiller nogle grænser for, hvad man vil betale, men det virker også som om, at der aldrig er en plan B at arbejde videre med.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- 9eren
- Gæst
-
Og jeg havde da også gerne set Alphonso Davies i Real Madrid trøjen, men der skal nok komme en god venstre back til klubben. Vi skal ikke ud og købe super meget til sommer andet end til forsvaret.
- 9eren
- Gæst
-
Der er mange spændende muligheder derude, og forhåbentlig kigger man på nogle af disse:
- Theo Hernández, 27 år – Kontrakt udløber i 2026. Fransk landsholdsback og tidligere Real Madrid-spiller. (Hvordan er han stadig kun 27?)
- Álvaro Carreras, 21 år – Kontrakt udløber i 2029. Lovende spansk back og tidligere Real Madrid-spiller.
- José Gayà, 29 år – Kontrakt udløber i 2027. En billig løsning, hvis Valencia rykker ned.
- Maxim De Cuyper, 24 år – Kontrakt udløber i 2028. Offensiv back med spændende kvaliteter, ikke for dyr.
- Destiny Udogie, 22 år – Kontrakt udløber i 2030. Offensiv back med stort potentiale, men sandsynligvis for dyr.
Hala