Marca: Real Madrid melder afbud til møde med RFEF
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid har valgt at melde afbud til morgendagens møde med det spanske fodboldforbund, hvor klubberne blandt andet skulle drøfte dommer-problematikken.
Mødet blev annonceret for tre uger siden og her var Real Madrid blandt de første til at melde sig til, men de seneste dages polemik har fået klubben til at melde afbud.
Det er første gang, at det spanske fodboldforbund indkalder klubberne i de to bedste rækker til sådan et møde, men det bliver altså uden repræsentanter for Real Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
www.facebook.com/share/r/18QRF1TxmZ/?mibextid=wwXIfr
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Og så kan man jo sagtens kritisere Real Madrids måde at gøre tingene på og lad os bare kalde det en offensiv tilgang. Det er vist ikke forkert formuleret.
Det kræver dog ikke det store kendskab til søgninger på Google at finde harsk dommer-kritik fra Atlético Madrid og Barcelona, alene i denne januar måned 2025. Og kun en my mere Google-kendskab at finde dommerkritik fra samtlige andre klubber i LaLiga. Weekend efter weekend, år efter år er der episoder i spansk fodbold, hvor man tænker at den er helt gal med dommerstanden/VAR. Det være sig Real Madrid-kampe, Barcelona-kampe eller Alavés-kampe.
Det har stået på i lang tid og senest i 2023 ytrede stort set samtlige spanske klubber et ønske om at få adskilt dommerforbundet fra LaLiga, samt at have et fast panel af VAR-dommere (måske endda med deltagelse af tidligere spillere) og i dag - 2025 - er der foreløbig ikke sket noget. Overhovedet.
Så kan man sagtens skælde Real Madrid ud for deres måde at ytre kritikken på, men måske skal man også begynde at kigge på, hvorfor samtlige klubber konstant er trætte af dommerne og hvorfor vi hver stort set hver weekend kan pille fuldstændigt absurde kendelser ud.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men så står vi jo igen dér hvor hverken Real Madrid CF eller denne sides diverse outlets kan finde helt ud af hvad det egentlig er man vil bruge som argument for flæberiet - halvdelen af gangene lyder historien at alle klubber er utilfredse med dommerne og den anden halvdel af gangene er det Negreira-sagen der er fixpunktet og altså nærmest en målrettet konspiration mod Real Madrid. Her vil jeg igen hendlede opmærksomheden på at man altså i ramme alvor tror at samtlige dommere er blevet betalt for at begå ulovligheder - dette uden at der er fundet beviser for betalinger til disse dommere eller at nogen nogensinde har afsløret den her konspiration som eftersigende har fundet sted med en nærmest samlet dommerstand over 20 år. Det er imo næsten komisk. Men når det så er sagt, så ser vi da masser af elendigt dommerarbejde - som uden tvivl rammer de fleste klubber (og sikkert går nogenlunde lige op), men sagen er jo at klubbens ageren (uagtet om det er fair at være utilfredse med dommerstandarden) IGEN kaster klubben ud et sted hvor den blir til grin og blir hadet endnu mere. Hvis ikke Florentino havde forudset dét, så er han faldet mere af på den end jeg frygtede.Super League, Ballon og den evige teenageagtige flæberi der kommer fra klubbens officielle tv-kanal er jo kongeeksempler på hvor pinlig man kan blive. Hvis de lagde lige så meget energi i at forstå fodbold, så ville interessen for at styrke højre back, venstre back, det centrale forsvar, den centrale midtbane, evt forsøge sig med en træner med nosser og taktisk sans osv osv osv nok være større prioriteter. men altså - all good, jeg ligger ikke søvnløs over den seneste flæben fra klubben, men jeg noterer mig at vi - fuldstændig som forventet - er i færd med at blive udskammet, endnu mere hadet og gjort til grin.Siempre Madrid post=182686 skrev: Allerførst, så synes jeg, at Real Madrid skulle have stillet op til det møde. Hvis man vil have ændringer, så må man også være til stede, hvor ændringerne skal foretages, uagtet hvor lidt respekt man har for RFEF, LaLiga og dommerforeningen.
Og så kan man jo sagtens kritisere Real Madrids måde at gøre tingene på og lad os bare kalde det en offensiv tilgang. Det er vist ikke forkert formuleret.
Det kræver dog ikke det store kendskab til søgninger på Google at finde harsk dommer-kritik fra Atlético Madrid og Barcelona, alene i denne januar måned 2025. Og kun en my mere Google-kendskab at finde dommerkritik fra samtlige andre klubber i LaLiga. Weekend efter weekend, år efter år er der episoder i spansk fodbold, hvor man tænker at den er helt gal med dommerstanden/VAR. Det være sig Real Madrid-kampe, Barcelona-kampe eller Alavés-kampe.
Det har stået på i lang tid og senest i 2023 ytrede stort set samtlige spanske klubber et ønske om at få adskilt dommerforbundet fra LaLiga, samt at have et fast panel af VAR-dommere (måske endda med deltagelse af tidligere spillere) og i dag - 2025 - er der foreløbig ikke sket noget. Overhovedet.
Så kan man sagtens skælde Real Madrid ud for deres måde at ytre kritikken på, men måske skal man også begynde at kigge på, hvorfor samtlige klubber konstant er trætte af dommerne og hvorfor vi hver stort set hver weekend kan pille fuldstændigt absurde kendelser ud.
- 9eren
- Gæst
-
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Svært at tage din måde at kommunikere på seriøst - føles pludselig som at være på et forum for 12-årige på en produktionsskole 😆 Spøg til side - hvis der er noget at komme efter (og hvis der kan gøres noget juridisk, hvilket vel er problemet) ifm Negreira-sagen, så synes jeg bestemt det er værd at presse på. Alt hvad jeg har læst er dog en anelse fluffy - ligesom jeg stadig ikke har hørt der er det mindste bevis for at dommerne har modtaget penge for at dømme på en bestemt måde. Men ok, det handler selvfølgelig nok også om at jeg er sådan en naiv type det ik ligefrem opsøger de mest vilde konspirationsteorier. Men altså, er der udfordringer med dommerstandarden eller mener man decideret der er gang i en konspiration hvor alle dommerne simpelthen har Madrid og kun lever for at snyde os, så skal man naturligvis forsøge at gøre noget ved det. Hvad jeg har set fra Real Madrid TV og ledelsens ageren i denne og andre sager (Ballon d'Or bar jo også én store konspiration udelukkende for at få Madrid ned med nakken 😆), så må jeg bare sige at man opfører sig som en elegant i en glasbutik - det er pinligt og der er jo en grund til at man får lige præcis NUL SYMPATI fra hele verden omkring sig. Men jeg er som nævnt med på at man naturligvis skal agere når det kræves - og det handler jo blandt andet om at i et tilfælde som dette, så skal der ku findes nogle beviser på urent trav, ligesom det man er udsat for skal være ret tydeligt (da fejl jo altid vil ske og nogle klubber vil jo i sagens natur sikkert opleve at få flere fejl gå imod sig end andre). Og her er nok det springende punkt - naturligvis var fejlen i sidste weekend gigantisk og komplet ubegribelig!!! Men jeg har bare på ingen måde en oplevelse af at det vi er specielt mere udsat for fejldomme end andre hold - og jeg tror simpelthen ikke på at hele dommerstanden er én stor, hemmelig kabal der sidder og aftaler at Real Madrid skal tabe - i så fald skylder de det godt. Men når vi nu så sjældent er underholdt på banen i disse år, så er det da dejligt at vi får noget komisk circusballade fra klubbens side udenfor banen 😆😆😆9eren post=182690 skrev: Så det du siger er, Real Madrid skal vende den anden kind til og acceptere at blive taget i røven med en pigkølle?
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
Vores tidligere præsident Ramon Mendoza har allerede i 90erne haft viden, at der foregik noget lunkent!