Truppen mod Manchester City, CL Play off, returkamp
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Ceballos er også en kegle. Det er kun et spørgsmål om tid før han koster dyrt.Fondo_Sur post=183507 skrev:
Godt forsøgt men nej. Du har tabt debatten om Ceballos ;-) Han er fantastisk, og der er endda plads til forbedring, når han føler sig mere komfortabel.DeLaRed post=183506 skrev:
Hahaha…præcis samme frispark lavede Ceballos 2 af i de første 60min, det var stort set de eneste 2 muligheder City havde for at få en scorings chance i den periode af kampen…men Camavinga BAD ;-)Fondo_Sur post=183500 skrev: Camavinga får 5 minutter og fucker op med et dumt frispark på kanten af feltet. Det er jo hver kamp, at han mere eller mindre koster et mål.
I første kamp lavede han straffe. I går var han millimeter fra rødt kort omkring 60 min.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ja og sådan kan en håndfuld brugere herinde på forummet jo blive ved med at finde situationer hvor Ceballos gjorde det ene og det andet og nær havde kostet os sejre i samtlige af de kampe han har spillet. Det er vel efterhånden en form for hetz. Måske alene på baggrund af, at han ikke hedder Toni Krooos. Faktum er bare, at han udfører et sublimt stykke arbejde i holdets tjeneste. Han er limen lige pt. der binder det sammen. Han sørger for balancen på det her ellers meget dynamiske og eksplosive hold og får det til at flyde ved at tage ansvar i opbygningsspillet. Noget som vi har haft gevaldige problemer med i denne sæson. Ceballos når aldrig Kroos’ højder det er der vist ikke mange brugere der kan være uenige i. Jeg synes dog stadig det er imponerende den måde han har bevæget sig fra marginalspiller til startende spiller på i den her sæson. Alternativet ville jo være at bænke Ceballos og sætte sin lid til en rystende usikker Camavinga, som ikke endnu virker til at have nok ballast til at kunne udfylde dirigentens rolle i Real Madrid. Men det vil folk måske hellere?madrid2000 post=183514 skrev:
Ceballos er også en kegle. Det er kun et spørgsmål om tid før han koster dyrt.Fondo_Sur post=183507 skrev:
Godt forsøgt men nej. Du har tabt debatten om Ceballos ;-) Han er fantastisk, og der er endda plads til forbedring, når han føler sig mere komfortabel.DeLaRed post=183506 skrev:
Hahaha…præcis samme frispark lavede Ceballos 2 af i de første 60min, det var stort set de eneste 2 muligheder City havde for at få en scorings chance i den periode af kampen…men Camavinga BAD ;-)Fondo_Sur post=183500 skrev: Camavinga får 5 minutter og fucker op med et dumt frispark på kanten af feltet. Det er jo hver kamp, at han mere eller mindre koster et mål.
I første kamp lavede han straffe. I går var han millimeter fra rødt kort omkring 60 min.
Konstellationen med Valverde der rykkes på HB, Tchou og Ceballos i en dobbelt-pivot og så Bellingham i en lidt mere offensiv midtbanerolle gav os sæsonens bedste midtbanepræstation. Når Tchou spiller ved siden af Ceballos fritager det også ham for en del af ansvaret i at føre bolden op. Han kan derimod fokusere på at tackle igennem, stå rigtigt og være det menneskelige skjold foran forsvaret. En rolle som han udførte med bravour i går.
Nuvel City, er ikke på deres bedste, men det er altså ikke Young Boys vi mødte. Det virker til at Carlo har spillet sig tæt på det som bliver idealopstillingen i de store kampe i den her sæson, og jeg har meget mere ro i maven ifht når vi skal møde Barca, hvis vi stiller op på samme måde som vi gjorde i går.
Ja, ja lad os nu se. Ceballos er top klasse, men det er klart, at han ikke har begået sig som starter på det her niveau. Han vil dog virkelig også vise sig frem, og spiller nok med lidt for meget nervøsitet. Det gør, at han tager forhastede beslutninger. Han prøver nogle gange at lave den ekstra gode aflevering eller takling, som han ikke skulle have lavet. Jeg ser det mere som en tilvænning end som decideret DNA hos ham.
Jeg sidder ikke med samme følelse med Camavinga, der kamp efter kamp laver alt for dårligt timede taklinger. Han laver også rigtige gode taklinger, men han spiller i bund og grund alt for risikabelt, selv i situationer hvor han slet ikke behøver, hvilket jo er ret dumt.
Ceballos kan dog nok ikke blive ligeså koldblodig som Kroos og Modric, men hvem kan det? Han har til gengæld en bedre fysisk tilstedeværelse og lidt mere fart end dem begge. Ja, jeg tror på manden, men nu må vi se om Carlo gør.
Og alligevel står vi med CL trofæet om et par måneder. Det er både frusterende og en fryd at være Madrid fan disse år