Optakt: Real Madrid – Girona, LaLiga, 25. spillerunde

3 uger 3 dage siden #13 af Lars1991
​Sjovt, modsat hvad jeg kan læse her, synes jeg vi har været virkelig gode offensivt. Vi har til gengæld været meget uskarpe når den sidste aflevering eller afslutning skulle laves. Men vi er jo hele tiden kommet frem til chancerne. Vini og Mbappe dribler og løber fra alle, en fornøjelse at se. Rodrygo har også hævet sit bundniveau, synes jeg. Det har ellers været hans kritikpunkt, at han har sine gode perioder, og ellers er han helt usynlig. Nu synes jeg selv i en mere anonym kamp som i dag, at han har været god. 

Det kunne let have været en afklapsning i dag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 3 dage siden #14 af Kiwes

Lars1991 post=183570 skrev: ​Sjovt, modsat hvad jeg kan læse her, synes jeg vi har været virkelig gode offensivt. Vi har til gengæld været meget uskarpe når den sidste aflevering eller afslutning skulle laves. Men vi er jo hele tiden kommet frem til chancerne. Vini og Mbappe dribler og løber fra alle, en fornøjelse at se. Rodrygo har også hævet sit bundniveau, synes jeg. Det har ellers været hans kritikpunkt, at han har sine gode perioder, og ellers er han helt usynlig. Nu synes jeg selv i en mere anonym kamp som i dag, at han har været god. 

Det kunne let have været en afklapsning i dag.

​Hvis indsatsen foran mål i dag ikke bekymrer dig har du sku nerver af stål. Det er jo netop grunden til at vi har smidt så mange point i de sidste kampe...vi er elendige foran mål.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

3 uger 3 dage siden #15 af Lars1991
​Jo både Vini og Mbappe har brændt virkelig meget i dag. Men man skal jo også have skabt mange chancer for at kunne brænde mange chancer, og jeg nyder egentlig bare at se at det fungerer godt spillemæssigt imellem dem + Rodrygo (og til dels Brahim). Det var jo det vi har været så bekymret for igennem det meste af sæsonen.

Boldene skal nok gå ind igen, nu vi bare lige inden i en periode, hvor vi kæmper lidt med det. Men det lidt typisk med mål, de kommer i stimer.

3 uger 3 dage siden #16 af NachoFernández
​Chancemæssigt synes jeg, at det blev bedre og bedre som kampen skred frem, men jeg synes, at det var en smule sløvt indtil slutningen af kampen. Her fik Mbappe og Vini rigtig meget plads at løbe på. Virkelig gode momenter hvor bolden bare skulle puttes ind. Men som jeg ser det, skulle kampen lige åbne sig op før chancerne kom.

3 uger 3 dage siden #17 af elle44

Lars1991 post=183572 skrev: ​Jo både Vini og Mbappe har brændt virkelig meget i dag. Men man skal jo også have skabt mange chancer for at kunne brænde mange chancer, og jeg nyder egentlig bare at se at det fungerer godt spillemæssigt imellem dem + Rodrygo (og til dels Brahim). Det var jo det vi har været så bekymret for igennem det meste af sæsonen.

Boldene skal nok gå ind igen, nu vi bare lige inden i en periode, hvor vi kæmper lidt med det. Men det lidt typisk med mål, de kommer i stimer.

​Jeg synes ikke det går godt spillemæssigt mellem de to. De fik målet sammen idag men de skal altså finde hinanden meget mere i løbet af sådan en kamp. Jeg synes Mbappe tager alle de rigtige beslutninger men brænder så idag. Vini har så mange optræk til chancer, både som målscorer og assistmager, men det løber bare ud i sandet 95% af tiden fordi han ikke evner at tage den rette beslutning. 

Jeg bliver mere og mere frustreret over at se på det, for det ligner jo det er fantastisk at han altid kommer i gode positioner med en flot dribling eller et hurtigt løb, men i sidste ende er det som oftest et spildt angreb. Jeg tænkte det samme mod Osasuna hvor alle vores angreb gik ud til ham og han lignede en enmandshær, men i sidste ende skete der jo ikke en skid, og jeg sad bare at tænkte at hvis dog bare Mbappe eller Bellingham fifl bolden ville det måske ende i større chancer eller kyniske afslutninger. 

Jeg må sige det som det er, jeg forventer aldrig at Vini tager den rette beslutning når han kommer i en god position. Jeg mener også at han er vores største hæmsko når det kommer til kontraspillet, noget der burde være en specialitet for os, men som jeg synes vi er ekstremt dårlige til, i forhold til de spillertyper vi har. Sandheden er, at vores kontraspil 9/10  gange ender i nul og niks når Vini får bolden fordi han ikke aner hvor og hvornår han skal slippe kuglen. 

Leveret af Kunena Forum