Referat: Getafe - Real Madrid 0-1, LaLiga, 33. spillerunde
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid er fortsat med i mesterskabskampen efter en hårdt tilkæmpet og uskøn sejr på 0-1 ude over Getafe i går aftes.
Carlo Ancelotti havde valgt at spare en del spillere forud for lørdagens Copa del Rey-semifinale mod Barcelona og det gav derfor chancen til både Arda Güler og Endrick og det slap førstnævnte bedst fra, men det kommer vi tilbage til senere.
I kampens indledning lykkedes det nemlig Getafes usympatiske mandskab at sætte et par hårde tacklinger ind på Endrick, som bragte ham lidt ud af fatning. Han fik ellers en glimrende mulighed for at bringe Real Madrid foran, da han efter flot samspil med Vinicius pludselig var helt fri, men hans afslutning manglede præcision og blev reddet af Soria i Getafe-målet.
Soria var til gengæld chanceløs, da Arda Güler trykkede af efter 22 minutters spil og sendte bolden i mål ude ved den ene stolpe. Den tyrkiske midtbanemand spillede en fin kamp med masser af overblik og kølighed.
Scoringen tog brodden af Getafes voldsparathed og det lignede, at Real Madrid ville køre sejren hjem uden de store dikkedarer.
Men anden halvleg blev en ørkenvandring for Carlo Ancelottis tropper, som så ud til at have tankerne rettet mod lørdagens vigtige finale og med en offensiv indskiftning af det tidligere Real Madrid-talent, Álvaro Rodríguez, kom Getafe pludselig frem til chancer og kun en årvågen Courtois og dårlige afslutninger hindrede udligningen.
I banens anden ende fik Endrick et af anden halvlegs sjældne tilbud, da han igen var alene igennem, men denne gang valgte han til Carlo Ancelottis store frustration at forsøge at lobbe den over målmanden, men forsøget var alt for vagt. Endrick blev udskiftet kort efter til fordel for Bellingham.
En af kampens mere kuriøse indslag kom fra Camavinga. Han var fra anden halvlegs start blevet indskiftet i stedet for David Alaba og mod kampens slutning forsøgte han at filme sig så meget til et frispark, at han blev skadet i situationen og nu misser Copa del Rey-finalen.
Af uransagelige årsager valgte Ancelotti ikke at indskifte en ny spiller i stedet for Camavinga, så Real Madrid sluttede kampen med ti mand på banen, men det lykkedes at få de tre points med hjem fra kampen.
Kampens spiller: Arda Güler greb chancen og leverede en god indsats og et flot og afgørende mål.
Kampens badebold: Endrick greb ikke chancen og var ikke koldblodig nok i sine afslutninger.
Perspektiver frem mod de kommende kampe: Det er sent på sæsonen og der har ikke været og er ikke antydninger af, at Real Madrid er på vej mod bedre tider. I går blev der spillet med opstillingen 4-4-2 og den fungerer en anelse bedre end 4-3-3.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
De kunne ikke skifte flere spillere ind da man havde brugt de 3 spilstop som er tilladt
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Ja, den regel var jeg ikke lige opmærksom på, da jeg skrev referatet. Men det forklarer alt. Tak.Jona post=185133 skrev: "Af uransagelige årsager valgte Ancelotti ikke at indskifte en ny spiller i stedet for Camavinga"
De kunne ikke skifte flere spillere ind da man havde brugt de 3 spilstop som er tilladt
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Den kan ske for selv den bedste. der gik også længe før selv kommentatorerne fangede denSiempre Madrid post=185134 skrev:
Ja, den regel var jeg ikke lige opmærksom på, da jeg skrev referatet. Men det forklarer alt. Tak.Jona post=185133 skrev: "Af uransagelige årsager valgte Ancelotti ikke at indskifte en ny spiller i stedet for Camavinga"
De regler gælder stadig. Men Bellingham, rodrygo og ceballos blev skiftet ind i løbet af 2 halveg ved 3 forskellige lejligheder før cama blev skadet.Lars1991 post=185143 skrev: og det jo fordi reglen er at udskiftninger i pausen ikke tæller med. Eller er det lavet om i Spanien for nyligt? For jeg forstod heller ikke, hvorfor der ikke kom en ny spiller på banen.
Jona post=185152 skrev:
De regler gælder stadig. Men Bellingham, rodrygo og ceballos blev skiftet ind i løbet af 2 halveg ved 3 forskellige lejligheder før cama blev skadet.Lars1991 post=185143 skrev: og det jo fordi reglen er at udskiftninger i pausen ikke tæller med. Eller er det lavet om i Spanien for nyligt? For jeg forstod heller ikke, hvorfor der ikke kom en ny spiller på banen.
Lol, ved ikke hvordan jeg har misset at Ceballos og Rodrygo ikke blev skiftet ind på samme tid. Har siddet og kigget på den side med kampforløbet flere gange fordi jeg ikke forstod det :D