Cadena SER: Real Madrid vil have Wirtz og tre spaniere

1 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrids miserable sæson...

RealMadrid logo

Real Madrids miserable sæson sætter naturligvis gang i rygtebørsen over sommertilgange og hos spanske Cadena SER har man fundet frem til, at Real Madrid ønsker at tilknytte Florian Wirtz, samt tre spaniere til holdet, udover naturligvis transferfrie Trent Alexander-Arnold.

Den ene af de tre spaniere afhænger dog af, om Andriy Lunin vælger at skifte græsgange, for der er nemlig tale om Espanyols talentfulde 23-årige målmand, Joan García.

De to andre spaniere er Bournemouths Dean Huijsen og Real Sociedads Martin Zubimendi.

Samlet vil de fire spillere løbe op i langt over 200 millioner €.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Endnu en højrebenet venstre kant, der er for profileret til at sidde på bænken. Lige hvad vi mangler.

1 år 2 måneder siden #3 af Ramos4
Hvem Wirtz? Han er da ikke venstekant.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 2 måneder siden #4 af Fondo_Sur

Ramos4 post=185457 skrev: Hvem Wirtz? Han er da ikke venstekant.

​Hvis man tager udgangspunkt i Alonsos 3-4-3 er Wirtz foretrukne position i den venstre angrebsside ligesom Mbappé, Vinicius og Rodrygo ville være det. 

Hvis man tager udgangspunkt i en 4-3-3, mener jeg ikke at Wirtz er defensiv stærk nok til at spille på midtbanen. Han ville nok helst blive placeret i venstre angrebsside, hvor han kan udfolde sin kreativitet og bruge sit højreben “ind” i banen.

I en 4-2-3-1 kan han helt bestemt spille central offensiv midt, men der har vi jo Bellingham. 

Som jeg ser det ville Wirtz altså være endnu et hovedløst Galactico indkøb.
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, JesperThomsen

1 år 2 måneder siden #5 af Matamoro
Wirtz ryger til City. Huijssen ender i Chelsea og Zubimendi i Arsenal
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 år 2 måneder siden #6 af Ramos4

Fondo_Sur post=185458 skrev:

Ramos4 post=185457 skrev: Hvem Wirtz? Han er da ikke venstekant.

​Hvis man tager udgangspunkt i Alonsos 3-4-3 er Wirtz foretrukne position i den venstre angrebsside ligesom Mbappé, Vinicius og Rodrygo ville være det. 

Hvis man tager udgangspunkt i en 4-3-3, mener jeg ikke at Wirtz er defensiv stærk nok til at spille på midtbanen. Han ville nok helst blive placeret i venstre angrebsside, hvor han kan udfolde sin kreativitet og bruge sit højreben “ind” i banen.

I en 4-2-3-1 kan han helt bestemt spille central offensiv midt, men der har vi jo Bellingham. 

Som jeg ser det ville Wirtz altså være endnu et hovedløst Galactico indkøb.

​På Transfermarkt står der at Wirtz udelukkende har spillet CAM og CM denne sæson?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 2 måneder siden #7 af Fondo_Sur
Arh, det er da ikke rigtigt? Hvis man tager udgangspunkt i den hjemmeside, kan jeg kun se “attacking midfielder” og “shadow striker” ud fra hans navn, altså ud fra de kampe han har spillet. Men de er da heller ikke alverdens indenfor dette emne.

1 år 2 måneder siden #8 af Ramos4
Okay, CAM og SS så. Jeg huskede forkert.
Men derfra og så til venstre wing er der stadig et stykke. Har du set ham spille meget venstrekant eller hvad?

Jeg håber ikke Wirtz er på bekostning af f.eks. Zubimendi, men hvis Alonso er med på at hente Florian, så tænker jeg helt klar "go". Rodrygo har scoret 1 gang de seneste 22 kampe, mener jeg at have læst. Han skal bare skydes afsted. Jeg synes Mbappé fungerer fint i midten og kan endda blive endnu bedre, specielt med hjælp fra en træner med en form for idéer.

Jeg tænker Wirtz som 8'er eller 10'er. Vi mangler virkelig tekniske typer på midtbanen, der kan vende om sig selv og spille sig ud af presset. Vi har masser af fysik og atletiske evner, men vi er super nemme at presse fordi vores midtbane ingen teknik har (og fordi vores backer er lort)

1 år 2 måneder siden #9 af Fondo_Sur
Wirtz er IKKE en 8’er. Hvis han skal spille 10’er, så skal Bellingham rykkes ned permanent. Det kunne også være en god idé. Jeg vil personligt hellere se ham vende tilbage som falsk 9’er, da det vil løse vores 9’er problem eller i hvert fald give noget støtte til Mbappé i front.

Og jo, Wirtz spiller - som allerede nævnt i tidligere indlæg- offensiv midt med udgangspunkt, i de fleste kampe, i venstre side. Han er ikke kantspiller, men rigtig mange offensive midtbanespillere spiller til et af siderne. Det betyder ikke, at de er kantspillere i klassisk forstand, men de står som udgangspunkt i den position og tager pladser for andre, mere eller mindre, kantspillere der også har det bedst i den position som Vini, Mbappé og Rodrygo.

1 år 2 måneder siden #10 af El_Juan
Nej tak til Wirtz. Sats i stedet på Beliingham, Güler og Nico Paz.

Zubimendi er jeg kun med på hvis Modric forlader klubben/stopper karrieren, eller hvis Ceballos skifter væk.

Huijsen er et must, især når man tager Alaba, Rudiger og Militaos skadeshistorik i betragtning.

Courtois - Lunin/Joan Garcia

Eder Militao - Raul Asencio
Antonio Rudiger - (Tchouameni som supplement)
Dean Huijsen - David Alaba

Trent Alexander-Arnold - Dani Carvajal
Federico Valverde - Martin Zubimendi/Dani Ceballos
Eduardo Camavinga - Aurelien Tchouameni
Miguel Gutierrez - Ferland Mendy/Fran Garcia (Mendy har den fordel at han også kan bruges i et tremandsforsvar)

Jude Bellignham - Arda Güler
Vinicius Jr. - Brahim Diaz/Nico Paz

Kylian Mbappe - Rodrygo

- Sælges Lunin, så er det ind med Joan Garcia
- Asencio som erstatning for Vallejo. Huijsen ind for at forstærke en gammel og skadesplaget bagkæde yderligere, og sikre man kan spille med tre i en 3-4-2-1.
- TAA ind på en fri transfer. Lucas Vazquez ud på en fri transfer. Alex Jimenez kan hentes tilbage når Carvajals tid er ovre, med mindre Fortea er bedre.
- Miguel Gutierrez tilbage og ind som ny VB. Sælg Mendy eller Fran Garcia. Fordelen med Mendy er han også kan spille som en af de CB'ere og er et supplement der.
- CM: Zubimendi skal kun ind hvis Modric forlader klubben, eller hvis han bliver men Ceballos sælges. Stopper Modric kan Xabi klemme ham ind i staben.
- Udlej Endrick, med mindre Rodrygo eller Brahim Diaz sælges. Ind med Nico Paz til offensiven.

Giver Xabi muligheden for at veksle mellem hans vante 3-4-2-1 (som angiver ovenfor), eller en 4-3-3/4-2-3-1:

Courtois - Lunin/Joan Garcia

TAA - Carvajal
Militao - Asencio
Huijsen - Rudiger - Alaba
Miguel Gutierrez - Mendy/Fran Garcia - (Alaba)

Camavinga - Tchouameni
Valverde - Zubimendi/Modric/Ceballos
Bellignham - Güler/Nico Paz

Arda Güler - Nico Paz
Vinicius Jr. - Brahim Diaz/Rodrygo
Mbappe - Rodrygo/Endrick

Giver man Nico Paz et år mere i Como, eller andetsteds, så kan man beholde Brahim og Rodrygo en sæson mere, og samtidig beholde Endrick i truppen, som supplement til Mbappe.

Er stor tilhænger af Güler og Paz. Med årene tror jeg også roligt man rykke Güler tilbage og spille en mere dybtliggende rolle. Paz er mere en 10'er, der også kan spille med udgangspunkt fra højrekanten. Er kæmpe fan af begge. Dem må klubben ikke bare smide på porten.
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555, Fondo_Sur, Redondo💖

Leveret af Kunena Forum