Officielt: Xabi Alonso forlader Leverkusen efter sæsonen
Xabi Alonso og Bayer Leverkusen har netop meddelt, at den spanske træner stopper i klubben efter sæsonen.
På klubbens hjemmeside citerer de Alonso:
- Jeg skylder Bayer 04 Leverkusen, mine spillere og min stab, alle medarbejderne i klubben, og sidst, men ikke mindst de fantastiske fans, en stor tak. Vores succes var resultatet af en enestående holdpræstation.
- Klubben, som har vist exceptionel tillid til mig, fortjente at vinde den tyske liga for første gang. Min tak og beundring går til alle, som har hjulpet til med at opnå denne triumf, inklusiv DFB Pokal-sejren i Berlin.
- Bayer 04 er klar til fremtiden. Den positive sti vil fortsætte, og jeg vil glæde mig til at følge den.
Xabi Alonso havde ellers kontrakt til 2026, men den er han altså blevet løst fra. Carlo Ancelottis afsked forventes at blive officiel inden længe.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Good times.
Håber Carlo får en værdig afsked, hans meritter må ikke underkendes.
Glæder mig så meget til et frisk pust til holdet. Håber virkelig han kommer overens med truppen, så det sammenhold der har været kendetegnet under Carlo ikke smuldrer.
Det er på tide må man sige. Jeg håber at dette vil gøre at Carlo og resten af teamet vil give alt hvad de har i sig på søndag, så de giver Carlo en god afsked.NadaMás post=185695 skrev: Det virker til, at klubben for alvor rør på sig for tiden.
Good times.
Glæder mig så meget til et frisk pust til holdet. Håber virkelig han kommer overens med truppen, så det sammenhold der har været kendetegnet under Carlo ikke smuldrer.
Når det er sagt så er Alonso en helt anden profil end Carlo. Vi skal forvente meget mere disciplin og klare rollefordeling. Det er klart at nogle spillere ville trives i det mere end andre.
Du kommer ikke til at se Courtois høvle alle bolde til modspillere i hver kamp eller at Vini alene mod 3-4 spillere kamp efter kamp. Jeg tror at Alonso vil gå mere op i detaljer end Carlo nogensinde har gjort i Madrid.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Carlo skal selvfølgelig have en værdig afsked, men så heller ikke mere end det, synes jeg. han har vundet titler, hvilket er rigtig flot, men det har været mere held end forstand, som jeg ser det. Han har været med til at udføre nogle helt elendige kampe i mod Barca og Atletico og er virkelig blevet udstillet taktisk. Han skal have tak, men ikke mere end det.NadaMás post=185695 skrev: Det virker til, at klubben for alvor rør på sig for tiden.
Good times.
Jeg savner Pepe :(
Jeg er meget spændt på at se hvordan Vinicius passer ind i Alonsos filosofi om at presse og erobre bolden højt på banen, og ikke mindst arbejde som en enhed. Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg Rodrygo passer bedre ind, men det er nok ham der ender med at blive solgt, hvis nogen gør.ElMadrid post=185696 skrev:
Det er på tide må man sige. Jeg håber at dette vil gøre at Carlo og resten af teamet vil give alt hvad de har i sig på søndag, så de giver Carlo en god afsked.NadaMás post=185695 skrev: Det virker til, at klubben for alvor rør på sig for tiden.
Good times.
Når det er sagt så er Alonso en helt anden profil end Carlo. Vi skal forvente meget mere disciplin og klare rollefordeling. Det er klart at nogle spillere ville trives i det mere end andre.
Du kommer ikke til at se Courtois høvle alle bolde til modspillere i hver kamp eller at Vini alene mod 3-4 spillere kamp efter kamp. Jeg tror at Alonso vil gå mere op i detaljer end Carlo nogensinde har gjort i Madrid.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg glæder mig som et lille barn. Der er så meget potentiale i truppen, og med et klart system og nogle ekstra tilføjelser til holdet, kan det blive rigtig, rigtig godt.Fondo_Sur post=185697 skrev: Forestil jer, at vi får et determineret hold, der presser højt på banen og ikke fedter med kampen pga. mangel på bedre løsninger. Det bliver GRANDE.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.