Bellingham i dyb beundring over Lucas Vázquez
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Lucas Vázquez takkede i weekenden af i Real Madrid. Stille og diskret. Præcis, som han ønskede det og som hans væsen altid bød ind til.
En af de mange, som vil komme til at savne Lucas Vázquez som holdkammerat er Jude Bellingham, som på de sociale medier præcis beskriver, hvordan han er og var for holdet.
Englænderen skriver:
- Lucas, fra dag et bød du mig velkommen med åbne arme som en bror og du stoppede aldrig med at være mentor for mig. Utallige jokes, kram, fejringer, danse og headlocks.
Altid positiv, aldrig i dårligt humør, en af de mest professionelle spillere, jeg nogensinde har set og altid mand for at sætte høje standarder for holdet hver eneste dag. Glad for at være den stille legende og lade andre om at stjæle fokus, men ingen vil nogensinde glemme, hvad du har gjort for vores klub.
Vær stolt, ligesom vi alle har været over at have haft dig som holdkammerat og endnu vigtigere som ven. Jeg vil savne dig mere end du ved, men jeg vil altid forsøge at følge de eksempler du satte. Tak for alt. Jeg elsker dig højt.
Lucas Vázquez nåede at spille 400 kampe i sine 10 sæsoner i Real Madrid og vandt 23 titler.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for alt - og dine straffesparksmål når der var brug for dem.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Vi har været meget efter Lucas i denne sæson men for at være fair, er det ikke hans skyld at han blev spillet ud af position.
Bismo post=186092 skrev: Lucas, Nacho, Arbeloa etc.. En fed arketype at have i klubben. Indbegrebet af holdånd, stille lederskab, professionalisme, uden nødvendigvis at være den mest talentfulde.
Vi har været meget efter Lucas i denne sæson men for at være fair, er det ikke hans skyld at han blev spillet ud af position.
Jeg tror mere det er alder end at spille ud af position. Han har trods alt spillet den back i en god håndfuld år efterhånden, hvor han startede godt, men langsomt blev værre og værre - og denne sæson har været klart værst.
Men det stadig ikke hans skyld at han er den eneste i truppen, der kan spille den plads. At man ikke købte (eller lejede) noget i vinter efter Carvajals skade var virkelig dumt og kostede måske en pokal eller to. Jeg undrer mig også over at man ikke kiggede i vores ungdomsrækker, hvor vi har et par gode muligheder. Det kan nærmest ikke have været værre end det var med Lucas - men man kan så sige at Lucas mentalitet kan klare det, hvor en ung spiller måske kunne knække sig på at sejle rundt for førsteholdet.
Men som jeg allerede tidligere på sæsonen sagde, jeg kommer aldrig til at sige et ondt ord om Lucas, og har heller ikke gjort det i år. Fantastisk personlighed, ægte Madridista, og overall en stor karriere i Real Madrid også, selvom det ærgerligt at det sidste man skulle huske ham for var den her sæson.