- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Reuters: River Plate accepterer Real Madrids 40 millioner €-bud på Mastantuono
Reuters: River Plate accepterer Real Madrids 40 millioner €-bud på Mastantuono
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Så er det meget tæt på, at Real Madrid kan offentliggøre købet af det 17-årige vidunder-talent, Franco Mastantuono, som i går fik debut for det argentinske landshold.
En talsmand for River Plate har nemlig fortalt nyhedsbureauet Reuters, at man har accepteret Real Madrids bud på 40 millioner € og det er fem millioner € lavere end frikøbsklausulen.
Der spekuleres i, at det skyldes at River Plate gerne vil råde over Franco Mastantuono ved det forestående VM for klubhold i USA og at offensivspilleren først derefter tiltræder i Real Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
*StillerMatamoro post=186228 skrev: Trent, Huijsen, Carreras, Mastantuono: Done deal. Så mangler vi bare Zubimendi
Iscold post=186234 skrev: Jeg håber virkelig, det bliver Stiller. Og hvis jeg må tillade mig at være lidt fræk, ville jeg tilføje en spiller som Budimir til listen over, hvad vi mangler. Så vil jeg næsten kalde det et perfekt transfervindue. En Joselu-type, der med garanti kan bidrage med 10–20 mål som super-sub, og potentielt sikre os 5–7 ekstra point i sæsonens samlede regnskab og dermed et potentielt mesterskab.
Om det lige skal være Budimir ved jeg ikke, men vi skal helt sikkert have en rigtig 9er !
Jeg bliver virkelig positivt overrasket, hvis Franco bliver en succes. Ud fra alverdens klip, virker han ikke så unik. Han har en enorm tro på egne evner, og har et specielt venstreben, men bundniveauet virker ikke så højt. Hans teknik er jeg ikke så imponeret af. Han er heller ikke så hurtig, at han kan true i dybden.
Jeg er med på, at han er meget ung, men i denne sammenhæng er han i konkurrence med spillere som Brahim, Cherki og Mbuemo som alle er venstrebenene højrekantsspillere.
Det gode ved disse handler, Endrick og Arda inklusivt, er, at de er lottokuponer, der kan sælges for et godt beløb, hvis der umiddelbart ikke er gevinst.
Handlen foregik på denne mærkværdige måde:
> PSG viser stor interesse for det hypede stortalent.
> Argentinske madridistas som Fernando Gago og Solari kontakter ledelsen for at insistere på at hente ham.
> De tænker: “ja, måske burde vi gøre noget. Vi vil nødigt fortryde, at vi ikke hentede ham, hvis han viser sig at være the real-deal”.
> Juni Calafat sendes til Argentina.
> Mastantuono hører om dette, og får en løs plan (for i realiteten kender de ikke hans reelle niveau) fra Real Madrids folk inklusiv Alonso.
> Han beslutter sig for at skifte til Real Madrid.
> Real Madrids ledelse tænker: “nå, så må vi hellere købe ham. Vi kan ikke forhandle med River Plate, så vi må betale frikøbsklausulen, agent mm. til et samlet beløb på €55 mio”. For en spiller, de slet ikke regnede med at købe på dette tidspunkt.
Du antager at hele Madrids transfer strategi i forhold til,.en af de største talenter i Argentina, er baseret på at man ikke ønsker at se ham i PSG. Det ville man da være fuldstændigt ligeglad med hvis 1 han ikke har potentialet til madrid og 2 han ikke passer ind i vore planer
Du antager At man ikke selv har lavet noget arbejde og at de folk der har foreslået han til ledelsen ikke har lavet noget arbejde
Du må virkeligt have utroligt lidt tillid til vores klub og hele deres scouting arbejde
Hvad er den mistillid baseret på?
Og hvordan ved du hvordan handlen er foregået så præcist. Det lyder som om du taler ud af din røv på en dårlig morgen
Jeg ville foreslå at du udviser din egen viden omkring spilleren ved enten at se lytte til nogen podcast fra folk der kender til den argentinske liga eller spileren fra mere end et par håndfulde youtube videoer.
Det klæder ikke nogen på forummet at antage så meget baseret på så lidt og så på samme tid sætte et så stort mistillid kvotum til klubben op samme tid
The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
Men alle informationer går nu på at man har haft kontakt til hans agenter i et års tid. Så det kommer jo ikke ud af det blå, de var bare nødt til at handle hurtigt når nu PSG blandede sig. Det var PSG der blandede sig, ikke omvendt.
Min mistillid er selvfølgelig baseret på de seneste eksempler, der ikke har passet ind eller har levet op til hypen. Og selvfølgelig også ud fra en umiddelbar vurdering efter ret mange videoer.
Skal man bruge folk, der ved noget om argentinsk fodbold? Ja, det kunne være en fordel, men de kan ikke garantere noget som helst, eller kender til hans niveau udenfor landet.