Spansk presse: Carreras offentliggøres den 15. juli - eller før

1 år 1 måned siden #1 af Administrationen
Real Madrid og Benfica nåede...

Real Madrid og Benfica nåede ikke at blive enige om Álvaro Carreras inden VM for klubhold i USA, men det er ikke ensbetydende med, at handlen er gået i vasken.

Tværtimod melder spansk presse nu ud om en dato for offentliggørelsen af handlen og den er sat til den 15. juli, altså to dage efter VM-finalen er spillet.

Og det er selvsagt med henblik på, at Real Madrid er den ene part i den finale og i modsat fald mener man at vide, at Real Madrids køb af venstrebacken vil ske kort efter, at de to klubber er færdige ved VM for klub-hold.

Benfica har allerede hentet afløser ind for Álvaro Carreras og der mangler efter sigende kun ganske få formaliteter mellem parterne, før man er helt enige.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #2 af Ramos4
Lidt ærgerligt man ikke kunne blive enig inden VM, så han kunne få nogle kampe med de andre. Det er formentlig "småpenge" der skiller parterne ad. Nu får Carreras formentlig ingen kampe før det går løs i La Liga.

Men glædeligt han kommer. Det er tiltrængt med en ny venstreback.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 1 måned siden #3 af elle44
Jeg er lidt i tvivl om det er en god handel, skulle han virkelig være bedre end det vi allerede har? Er der nogen der har set ham spille?

1 år 1 måned siden #4 af Figo-10
Jeg har det lidt på samme måde. Men jeg har slet ikke set ham, hvilket lige skal siges. Jeg husker, at han pakkede Yamal fuldstændig ned i Champions League, så kan han det, så det vel et plus.

Men igen, så er jeg også overrasket over, at han er det one and only. En mand med en god sæson hos Portguals næstbedste, ej landsholdsspiller og så til en relativt høj pris.

Fint hvis det bliver ham, men når man ser Grimaldo, Theo og Robertson som alternativer (og nok til mindre penge), så synes jeg jo der er andre muligheder. Og så er der sikkert en helt masse spændende unge spillere også. Grimaldo er nok lige offensiv nok. Robertson kan fint tage til Atletico. Theo har vi jo prøvet, men der er jo sket en del og han er fast mand for Frankrig, så han havde også været et godt bud. Vildt han ender i Al Hilal og ingen store klubber tager ham.

Om de er bedre løsninger, hm, måske ikke. Og jeg kender ikke Carreras særlig godt. Men det lidt alt eller intet som med Yoro virker det til. Og med Yoro har det jo vist sig, at der var mange alternativer til. At vi ikke fik ham var vel lige så fint, som da faxen med de Gea gik i stykker på deadline day. Havde vi fået Yoro, så havde vi nok ikke Huijsen. Og han virker til at være the real deal.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

1 år 1 måned siden #5 af DeLaRed
Jeg tillader mig at komme med et lidt andet perspektiv, dig skal det siges at jeg heller ikke kender Carreras som spiller.

Jeg mener vi skal starte med at kigge på hvad vi har nu, og så ud fra det se om Carreras kan styrke vores trup eller ej.

Hvis vi starter hierakiet bagfra og nævner Camavinga og Alaba, så har jeg svært ved at se dem spille nogen nævneværdig rolle på VB næste season, i Cama’s tilfælde handler det mest om vores utrolig sparsomme bredde på midtbanen, hvor man må gå ud fra at han sksl aflaste når han ikke er skadet, og Alaba har i sin tid i Real aldrig set stærk ud på backen, og den seneste håndfuld gange hvor han er blevet prøvet af på den plads er han endt som en af banens dårligste, så hvis han bliver sines skader kvit (hvilket er et kæmpe HVIS), så er det nok som aflastnings spiller i midterforsvaret vi finder ham. (Asencio kunne måske også være et muligt forsøg på VBen, men det er jo rent gætteri). Det giver os så 2 reelle VBer at have med i sammenligningen.

Mendy ligner en spiller der er kronisk skadet, så det i sig selv gør han tvivlsom som et reelt aktiv for truppen, men hvis han imod al forventning bliver skades fri og kommer tilbage i spilform, så er det jo mere end 24 måneder siden nogen sidst har nævnt hans defensive styrker, og rent offensivt har han fra dag et været en hæmsko for holdet og et problem der skulle arbejdes udenom. Og set i lyset af at Xabi ser ud til gerne at have hans backs aktive i opspillet om helt oppe omkring modstander feltet, så er Mendy et kæmpe spørgsmåls tegn ifht om han overhovedet spiller en rolle på banen hvis han skulle blive spilleklar.

Så har vi Fran, som vi jo så brænde banen af i offensiven i seneste kamp, et pragt eksempel på hvad man kan få ud af ham hvis han spilles rigtigt og har de rigtige spillere foran sig. Rent defensivt har han sine positionerings problemer og er heller ikke super stærk i 1mod1 situationer, dog kompensere han en smule for det med et højt og aggressivt pres hvor han ofte afværger angreb ned af linjen (vi må ikke glemme at Marcelo også havde sine udfordringer i defensiven, men alligevel ender med at være en af klubbens aller bedste backs nogensinde). Fran er imo den bedste reserve VB vi har haft siden årtusinde skiftet (hvis vi ser bort fra Arbeloa og Nacho som fik nogle sparsomme reserve minutter på den plads), han er betydeligt jedre end det niveau hhv Theo og Miguel lagde for dagen i den hvide trøje, Coentrao’s niveau svingede fra den ene dag til den anden så han blev super utilregnelig, og så er der spillere som Miguel Torres, Reguilon osv som slet ikke er værd at nævne i denne sammenhæng. Så stod vi med peak Marcelo, og Fran som reserve, så ville vi have den stærkeste back duo de seneste 25år. Men Fran bliver nok aldrig meget mere end en stærk reserve.

Og så skal vi også tænke på hvad vi sammenligner med, for vi har jo været yderst heldige at have både Carlos og Marcelo dominere den plads lige efter hinanden, men kigger man på det nuværende marked er der jo ikke en eneste back, der er til salg, der kommer i nærheden af at kunne byde os på det niveau, det tætteste vi kom var Davies, men ham fik vi ikke. Og her mener jeg så at vi må gå ned på næste hylde fordi bredden på vires back til næste season er betydeligt vigtigere end ar vente flere seasoner på at den helt rigtige spiller bliver ledig.

Og det bringer mig så til Carreras, som jeg som sagt ikke kender som spiller, men som der er lidt interessant data på. For det første har han en god alder, han kommer med noget erfaring men har stadig potentiale for at udvikle sig (det er et plus ifht til de ældre spillere der er ledige på markedet og noget der passer ind i det unge hold Xavi gerne vil opbygge) OG så har han været igennem klubbens ungdoms rækker, så han skal ikke til at lære en helt ny klub kultur og sprog at kende, og så har Jan heller ikke haft en eneste skade de seneste 2 seasoner. Han er fra flere sider nævnt som en af de 2-3 bedste VBer i Portugal i denne season, det er jeg overbevist om at ingen ville have sagt om Mendy hvis han havde spillet for Benfica, ved ikke om Fran kunne have opnået det, da jeg ikke kender nok til ligaens andre backs, men det er værd at have med i overvejelserne. Kigger man på transfermarkt dukker Carreras op som den 9. mest værdifulde VB (markedsværdi) i Europa, ingen af vores 2 nuværende backs er i blandt top 25, og nogen man skal tage med et Gran salt, men stadig vigtigt at vide hvilken værdig andre klubber potentielt ser i ham. Ydermere synes jeg hans højde er yderst interessant, med hans 186cm kan han potentielt være behjælpelig med at få styr på vores defensiv ved dødbolds situationerne, som jo har været et kæmpe problem for os i denne season og som hverken Fran eller Mendy er relevante i. Kigger man på hans heatmap så er han bedre til at gå ind i banen og være med i spillet på midtbanen (det område Kroos dækkede i sin tid) end Fran er, så også har kan han måske byde ind med en anden dimension, som giver Xabi flere muligheder. Og sammenligner man så hans statistik fra Ligaen vs Fran’s fra La Liga, så er han også overordnet bedre på de fleste parametre, ikke med meget men stadig nok til at man som minimum kan udelukke differencen i kvalitet mellem de 2 ligaer.

Så istedet for at man meget nemt kan konkludere at han ikke er den nye Marcelo eller Carlos, så synes jeg vi skal kigge på om Carreras ville styrke vores trup eller ej, og her mener jeg vi ville stå betydeligt stærkere med ham og Fran vs Mendy og Fran, er han bedre end Grimaldo, Theo osv er svært at sige, det finder man nok første ud af når man afprøver ham i en liga der er niveaumæsdogt det samme som de ligaer de andre alternativer spiller i, men han kommer med en alder, nogle kvaliteter og en baggrund som imo er interessant nok til at gøre et forsøg på at hente ham. Om prisen så er for høj, det kan vi sagtens blive enige i, men det var den også i sin tid for hhv Vini og Rodrygo (de kunne begge have endt som Reinier) og vi ved heller ikke om prisen for Endeivk og Mastantuono er for høj endnu, så selvom jeg hellere ville betale 30mio for Carreras, så mener jeg helt sikkert st klubben skal smide de 20mio oveni hvis det er forskellen imellem at have Mendy eller Carreras som konkurrent til Fran næste år.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, El Siete, Ramos4

1 år 1 måned siden #6 af NachoFernández
​Et lille og kort indspark til venstre backen og de forskellige muligheder: 

Taktisk så vi i første kamp og også i starten mod Pachuca indtil det røde kort, at vores opspil bestod af Trent som gik ind i banen og Fran Garcia som blev nede i kæden med tre til at bygge op nedefra. Det var først ved det røde kort, at vi rettede til og fik Fran mere med frem. Ellers ligner det, at Vinicius primært skal holde bredden (og det er selvfølgelig for tidligt at konkludere alt. 
Forudsat at tendensen fortsætter, så skal backen typemæssigt ikke besættes af en all out offensiv Marcelo type men en dygtig boldspillende og stærk defensiv back, tænker sig. Vi så Fran løse mange gode opgaver i den rolle fordi han er et aggressivt bæst der bedst forsvarer på store områder hvor han får lov at forsvare fremad. 

Derfor tænker jeg at Theo er ude af ligningen og Grimasse er måske heller ikke det bedste fit til den rolle. Mendy bør det på mange måder passe godt til selvom hans spil er klodset. Desværre er han ikke til at stole på.

Men det åbner vel også op for, at en stopper kan tage pladsen fra tid til anden. Alabas rolle derude vil på bolden passe ham bedre men der vil være nogle store områder som han skal forsvare. Skubber vi den rundt, kunne det også give plads til både Asencio, Hujsen og Rudiger hvor Asensio så skubber til højre og Carvajal/Trent ender længere fremme med bold. 

Så jeg tænker at pladsen også kommer til at blive løst med andet end en offensivt funderet back.

1 år 1 måned siden #7 af Matamoro
Det er ikke det vigtigste at det er en offensiv venstreback som kan storme op ad fløjen. Det er vigtigere at det er en teknisk funderet spiller som kan modtage bolden under pres i opbygningsspillet. Det helt store problem i sidste sæson var at fysiske spillere som Rudiger, Asencio, Tchouameni skulle føre bolden op igennem kæderne fordi, det var nærmest ensbetydende med et boldtab hvis de spillede den ud til Vazquez, Fran eller Mendy. Man kan ikke holde bolden i egne rækker hvis man ikke har boldspillende backs. Hvis vi ikke henter en anden venstreback, så er der efter min mening kun mulighed for at bruge Camavinga og måske Carvajal på den position. Mendy og Fran bør man skille sig af med. De ødelægger alt for meget opspil.

Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 år 1 måned siden #8 af Ramos4
Grimaldo er snart 30. Det er en no-brainer.
At Theo er på vej til Saudi siger vel alt om hans ambitionsniveau og professionalisme.

€50m er meget, men vi står i en situation hvor vi skal bruge en venstreback og helst i går. Jeg tænker en duelstærk, fysisk stærk, boldstærk back er et fint supplement til TAA i den anden side, der er mere offensiv.

Carreras er god til at lukke ned defensivt, og lang bedre på bolden end Mendy. Han er fin offensivt, og langt bedre defensivt end Fran.

Klart en opgradering tænker jeg. Dyrt? Jah, måske. Nødvendigt? Ja.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, NachoFernández

1 år 1 måned siden #9 af Fondo_Sur

Matamoro post=186649 skrev: Det er ikke det vigtigste at det er en offensiv venstreback som kan storme op ad fløjen. Det er vigtigere at det er en teknisk funderet spiller som kan modtage bolden under pres i opbygningsspillet. Det helt store problem i sidste sæson var at fysiske spillere som Rudiger, Asencio, Tchouameni skulle føre bolden op igennem kæderne fordi, det var nærmest ensbetydende med et boldtab hvis de spillede den ud til Vazquez, Fran eller Mendy. Man kan ikke holde bolden i egne rækker hvis man ikke har boldspillende backs. Hvis vi ikke henter en anden venstreback, så er der efter min mening kun mulighed for at bruge Camavinga og måske Carvajal på den position. Mendy og Fran bør man skille sig af med. De ødelægger alt for meget opspil.

​Helt enig. Det tekniske aspekt er det afgørende for om vores VB er en succes eller ej på et hold, der vil være sprudlende og dominerende. Om spilleren er i stand til at beholde eller spille bolden videre under pres. 

Carreras virker ikke helt optimal, men kan være med til at løse et kortsigtet problem i nogen grad. I det henseende er han ret dyr, men han kan vise sig at være bedre i Real Madrid end jeg går rundt og tror. 

En optimal spiller er Cucurella. Han og Carreras har sjovt nok begge spillet venstre fløj før de blev omskolet. Cucurella var mere teknisk i sit spil, hvorimod Carreras var og er mere fysisk i sit spil.

Ait-Nouri kunne også have været spændende.
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

Leveret af Kunena Forum