Real Madrid vil gå til FIFA efter endnu en dommerskandale i spansk fodbold

10 måneder 2 uger siden #1 af Administrationen
Gårsdagens kamp mellem Real Sociedad...

Gårsdagens kamp mellem Real Sociedad og Real Madrid viste desværre, at den nye organisering af den spanske dommerstand ikke har hjulpet en tøddel og at Real Madrid TV derfor stadig har sin fulde berettigelse, når man skal belyse de konstante fejldomme.

Efter en halv times spil blev Dean Huijsen præsenteret for det røde kort, da dommer Gil Manzano mente, at han var sidste mand, selv om alle kunne se, at det på ingen måde var tilfældet. Mere grotesk blev det, da man valgte ikke at gøre brug af VAR, som netop bør være til i sådanne tilfælde.

Sekvensen læner sig op ad sidste sæsons kamp ude mod Espanyol, hvor Kylian Mbappé blev slagtet midt på banen i en vanvidstackling, hvor VAR heller ikke blev taget i brug.

Situationen er naturligvis utålelig for Real Madrid, som kort efter kampen i går udsendte en notits på Real Madrid TV, hvor man bekendtgjorde at man nu vil gå til FIFA for at få dem til at undersøge hændelserne i sidste sæson, samt for denne sæson også.

Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 2 uger siden #2 af Matamoro
Der skal sættes et juridisk punktum i Negreira- sagen. Det kommer ikke til at ske i Spanien. 
​Hele denne sag skader fodbold generelt og derfor må fifa gribe ind.
Sidste redigering: 10 måneder 2 uger siden ved Matamoro.

10 måneder 2 uger siden #3 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det er også virkelig forfærdeligt at ligaen ikke kan straffe Barcelona bare fordi de har gjort det i mere end 3 år. Man burde gøre en undtagelse her når forbrydelserne strækker sig så systematisk over så lang en periode.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 måneder 2 uger siden #4 af Ramos4
Statistik fra de første 3 runder af La Liga:

Der skal i gennemsnit begås 3,4 frispark mod Barcelona før der uddeles et gult kort.
Der skal i gennemsnit begås 13,5 frispark mod Madrid før der uddeles et gult kort.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Estadio Santiago Bernabéu

10 måneder 2 uger siden #5 af Kimbo
Hvis nu Real Madrid ikke hylede sådan op over dommerne hele tiden, så kunne det være de rent faktisk begyndte at være på vores side igen.

Så længe vi fortsætter denne hetz tvivler jeg på vi ser dommernes gunst lige foreløbigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

10 måneder 2 uger siden #6 af Siempre Madrid

Kimbo post=188003 skrev: Hvis nu Real Madrid ikke hylede sådan op over dommerne hele tiden, så kunne det være de rent faktisk begyndte at være på vores side igen.

Så længe vi fortsætter denne hetz tvivler jeg på vi ser dommernes gunst lige foreløbigt.

​Uh, er du nu sikker på at du mener det der?

At dem, der af den ene eller anden grund kritiserer systemet også skal forvente at blive straffet anderledes end alle andre?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 måneder 2 uger siden #7 af Real HWL

Kimbo post=188003 skrev: Hvis nu Real Madrid ikke hylede sådan op over dommerne hele tiden, så kunne det være de rent faktisk begyndte at være på vores side igen.

Hvis nu bare spansk fodbold ikke var så korrupt, så kunne det være at Real Madrid ikke havde behov for at hyle op hele tiden. Det handler ikke om at dommerne skal være på vores side. Det handler om at dommerne skal passe deres arbejde og dømme fair lige meget hvem der spiller. Det er jo pinligt det her. Og jeg begriber ikke at det her ikke er en større sag i fodboldverden. Det er som om det hele bliver tysset ned. Jeg kan f.eks ikke læse på nogen danske medier at Real Madrid er gået til fifa. I kampen i går lukker kommentatorene bare i omkring det fejlagtige røde kort. Havde det været omvendt havde de brugt 5 minutter på at snakke Real Madrid ned. Jeg kunne brække mig!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Ramos4, Estadio Santiago Bernabéu

10 måneder 2 uger siden #8 af Ramos4

​Lol. Barcas betalinger til Negreira startede lang tid før RM.tv begyndte på noget som helst.

Men yay, victim blaming!

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Estadio Santiago Bernabéu

10 måneder 2 uger siden #9 af Ramos4
Btw: Kimbo, du indrømmer mellem linjerne at dommerne er imod os.

Selvom vi leger med tanken om, at dommerne først er begyndt at gå imod os efter RM.tv's indslag, jamen så er det jo stadig...korruption :D

10 måneder 2 uger siden #10 af Estadio Santiago Bernabéu
​Vores potentielle klage og rapport til FIFA er måske første gang vi rent faktisk ender med at komme videre. Jeg håber virkelig FIFA vil tage sagen seriøst. Det har stået på længe nok allerede. Jeg giver personligt ikke meget for Real Madrid TV’s videoer fordi de kun highlighter når det går imod os.

10 måneder 2 uger siden #11 af Lars1991

Real HWL post=188005 skrev:

Hvis nu bare spansk fodbold ikke var så korrupt, så kunne det være at Real Madrid ikke havde behov for at hyle op hele tiden. Det handler ikke om at dommerne skal være på vores side. Det handler om at dommerne skal passe deres arbejde og dømme fair lige meget hvem der spiller. Det er jo pinligt det her. Og jeg begriber ikke at det her ikke er en større sag i fodboldverden. Det er som om det hele bliver tysset ned. Jeg kan f.eks ikke læse på nogen danske medier at Real Madrid er gået til fifa. I kampen i går lukker kommentatorene bare i omkring det fejlagtige røde kort. Havde det været omvendt havde de brugt 5 minutter på at snakke Real Madrid ned. Jeg kunne brække mig!!

Jeg synes nu begge kommentatorer igår gjorde det rimelig klart at de ikke synes der var rødt kort. De var bare ikke så hidsige omkring det, hvilket er fair nok da de skal være neutrale. Og så må man jo kommentere den kamp der er bagefter.

Men selvfølgelig som Real Madrid-fan ville man gerne have at de var mere bombastiske i deres udtalelser, men det ikke deres kommentator-stil, og det egentlig også fair nok.

10 måneder 2 uger siden #12 af Ramos4

1:17 inde i klippet.

Nu skal jeg ikke puste mere til ilden, men tjek lige den her.

Castilla-spilleren får sit andet gule kort for at...ja for at tackle rent på bolden og så hive begge ben til sig bagefter.

Hvad foregår der?

Sidste redigering: 10 måneder 2 uger siden ved Ramos4.

Leveret af Kunena Forum