Referat: Real Madrid - Marseille 2-1, Champions League, 1. kamp

10 måneder 1 uge siden #1 af Administrationen
Real Madrid fik en resultatmæssig...

Real Madrid fik en resultatmæssig god start på Champions League, da man her til aften slog Marseille med 2-1 hjemme på Estadio Santiago Bernabéu.

Men det skulle blive en aften med mange op- og nedture for Real Madrid, som allerede efter fire minutters spil måtte se Trent Alexander-Arnold forlade banen med en muskelskade og i hans sted, kom Carvajal på banen.

Real Madrid var klart dominerende i de første tyve minutter, hvor et gavmildt fransk forsvar tillod hjemmeholdet at komme frem til masser af chancer og man burde da også have ført med et par mål, da Marseille slog til i banens anden ende.

Efter 22 minutters spil var Arda Güler alt for nonchalant i sin omgang med bolden og det tillod Marseille at erobre bolden og slå en hurtig kontra, som endte hos Timothy Weah, som hamrede bolden ind bag en sagesløs Courtois.

Det gav Marseille lidt blod på tanden, men bare syv minutter senere blev Rodrygo fældet i straffesparksfeltet af en klodset Kondogbia og den chance lod Mbappé ikke gå fra sig til at få udlignet til 1-1, som også var stillingen ved pausen.

Anden halvleg blev en mere rodet affære, men Real Madrid var fortsat mest nærgående, uden for alvor at blive rigtig farlige og man sad virkelig og ventede på en forløsende scoring til at bringe lidt ro ind på et Real Madrid-mandskab, som også begyndte at sløse lidt med afleveringerne.

I stedet blev man ramt af afmagt, da ellers rutinerede Carvajal opførte sig torskedumt og nikkede Marseilles målmand en skalle og efter et VAR-gennemsyn blev han fuldstændig korrekt udvist.

Dermed var det op ad bakke for Real Madrid, som med en mand i undertal skulle forsøge at jagte sejren i de sidste 18 minutter af den ordinære spilletid, men ni minutter før tid fik man tilkendt endnu et straffe, da Facunda Medinas flagrende arm blev ramt af bolden og de fuldkommen håbløse regler i disse situationer gjorde, at dommeren godt kunne dømme straffespark, sådan som der bliver dømt i langt de fleste tilfælde i alle andre kampe også.

Mbappé var endnu en gang sikkerheden selv fra 11 meter-pletten, selv om Rulli havde en hånd på bolden og dermed kunne Real Madrid trække sig tilbage fra kampen med de tre points.

Kampens spiller: Mbappé. Godt nok to mål på straffe, men han virker til at være i topform i øjeblikket.

Kampens badebold: Carvajal. Torsk.

Perspektiver frem mod de kommende kampe: Dum situation på højrebacken, hvor Trent som minimum meldes ude i fire uger, mens Carvajal formentlig ikke slipper med under to spilledages karantæne for sin udvisning. Alt efter situationen på holdet bliver det vel Asencio eller Fede Valverde, som skal ned og spille den plads i de kommende CL-opgør. Men dejligt at komme fra land med tre points og en udekamp mod Kairat næste gang, bør give endnu en sejr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 1 uge siden #2 af Matamoro

​Selvfølgelig skal der være plads til fejl. Især når vi taler om en ung spiller. Problemet med Guler er bare at han endnu ikke har set god ud i en stor kamp. Han ser virkelig spændende ud mod de mindre hold i ligaen, men hver gang niveauet hæves, så bliver han ret anonym. Jeg tror at det bliver ham og ikke Mastantuono som ryger på bænken når Bellingham er tilbage. Jeg har været lidt efter Franco på det seneste pga hans manglende teknik, men det er tydeligt at både træneren og medspillerne har stor tiltro til ham. De må kunne se en hel masse i ham til træning. 
Sidste redigering: 10 måneder 1 uge siden ved Matamoro.

10 måneder 1 uge siden #3 af DeLaRed
Vi så imod Sociedad hvor utrolig skrøbelig vores midtbane er ude Fede, ud over at der var den ene motervej efter den anden direkte ned til vores felt, så var det også Tchou's svageste kamp siden season start. Selvom Fede langt fra har ramt sit top niveau endnu (har imo set træt ud siden første kamp), så kan vi ikke undvære ham på midtbanen, og efter gårsdagens fine indhop, så er det oplagt at bruge Asencio på Backen imens Carvajal sidder ude.

Donde está la biblioteca?

10 måneder 1 uge siden #4 af Matamoro
Jeg tror godt at vi kan lukke af når Bellingham og Camavinga er tilbage.

Så hedder det :

Valverde Militao Huijsen Carreras
Bellingham Tchouameni Camavinga
Mastantuono Mbappe Vinicius

10 måneder 1 uge siden #5 af Sebberg
​Det er klart, at vi ikke ser det fulde Xabi-potentiale, men jeg har stadig en stor optimisme og glæde over det, jeg ser. 

Det er særligt rart med det høje pres, og at han vælger spillere ud fra deres præstationer og ikke holder fast i et eller andet hierarkisk princip.

Kylian er out of this world-god lige nu og er vel i duel med Lamine om at være den bedste på kloden lige pt. Jeg kan dog godt være lidt bekymret for resten af vores offensiv - i hvert fald på nuværende tidspunkt. Mastantuono er en usleben diamant, og ham har jeg faktisk ganske høje forventninger til, når han bliver spillet ind på holdet. Rodrygo og Diaz har været ganske ringe, når de har fået chancen. Vini? Ja, det har også været frygteligt.

Et par andre bulletpoints so far:
  • Carreras er skøn. Powerhouse og stor løbekapicitet. Han har endnu ikke fået et reelt output på offensivt, men man kan se konturen af det, og jeg tror, det nok skal komme.
  • Valverde er en umiddelbar taber so far. Rolig nu - ingen rør’ ved uruguayanerens plads, men der er et eller andet off ved ham i denne sæson. Jeg ville forestille mig, at han fik mere frie rammer, og at han på den måde også ville brillere offensivt. Det er ikke rigtig sket.
  • Mastantuono skal nok slå igennem. Der er lidt for mange fejlslåene driblinger og lidt for mange brændte chancer, men: hold da op. Jeg er meget optimistisk omkring vores nye argentiner. Han er udfordrende, bevæger sig rundt på hele banen og presser som en gal. 
Det giver mig anledning til et spørgsmål til jer: Hvad er once de gala, nu når Bellingham kommer tilbage? Jeg er personligt meget i tvivl.
Sidste redigering: 10 måneder 1 uge siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum